#11 af Kirsten P (slettet)
Slankekur & kisrebær?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Kirsten P (slettet)
re: Slankekur & kisrebær?
rettelse: der er 9 kal i 1 g alkohol og i 1 g fedt.
14 år5. juni 2010 kl. 12:06
Kaela
Tusind tak allesammen for jeres indputs og ros :)
Så spiser jeg med nydelse mine æg og kirsebær, og da jeg absolut ikke vil droppe min rødvin totalt, så vil jeg følge rådet om at spare op til det ;) Jeg læste forresten i iForm, at en ny undersøgelse viser at 1-2 glas rødvin faktisk sætter gang i forbrændingen, så kalorierne reelt ikke tæller, men jeg vil nu ikke risikere det ;D
Jeg har ikke problemer med at holde mig indenfor dagens kalorieindtag på den her smarte side og er faktisk allerede gået 1 kg ned siden 1/6, så jeg er topmotiveret
Så spiser jeg med nydelse mine æg og kirsebær, og da jeg absolut ikke vil droppe min rødvin totalt, så vil jeg følge rådet om at spare op til det ;) Jeg læste forresten i iForm, at en ny undersøgelse viser at 1-2 glas rødvin faktisk sætter gang i forbrændingen, så kalorierne reelt ikke tæller, men jeg vil nu ikke risikere det ;D
Jeg har ikke problemer med at holde mig indenfor dagens kalorieindtag på den her smarte side og er faktisk allerede gået 1 kg ned siden 1/6, så jeg er topmotiveret
14 år5. juni 2010 kl. 12:55
Ywon (slettet)
Alle tiders! =)
Og som du jo ogsaa naevner, saa bliver det naesten for surt hvis man ikke har lov til at goere nogle af de ting man holder mest af.
Saa nyd du din roedvin, dine aeg og kirsebaer! :-D
(Jeg har ikke set kirsebaer i det supermarked jeg har adgang til i lange tider, *snif*)
Og som du jo ogsaa naevner, saa bliver det naesten for surt hvis man ikke har lov til at goere nogle af de ting man holder mest af.
Saa nyd du din roedvin, dine aeg og kirsebaer! :-D
(Jeg har ikke set kirsebaer i det supermarked jeg har adgang til i lange tider, *snif*)
14 år5. juni 2010 kl. 14:47
Kaela
De var på tilbud i min Aldi til 14,95 for 500g, så der fik jeg scoret en bakke inden de var væk, men ellers har jeg en fabelagtig grønthandler 15 min. gang fra hvor jeg bor, og der har de dem året rundt... dog til 19.95 for 500g - men det koster en pose slik jo også, så jeg finder det ikke så dyr snack :)
Det er lidt synd, at speciel frugt og grønt er så dyrt. Jeg mener, man kan jo godt løbe sur i æbler, pære og appelsiner hele tiden, men eksempelvis sharon- og stjernefrugter, samt brom- eller blåbær er VILDT dyre, syns jeg :(
Her om sommeren er det heldigvis billigere at leve sundt, når der i Aldi og Rema1000 tit er diverse meloner, ananas og jordbær til billige penge :)
Nogen der ved noget om de der frosne bærsymfonier er gode? Jeg kan nemlig se, at de er på tilbud i netto til 10,- posen i næste uge, men gad vide om de er "rene" eller forarbejdet med sukker eller konserveringsmidler??
Det er lidt synd, at speciel frugt og grønt er så dyrt. Jeg mener, man kan jo godt løbe sur i æbler, pære og appelsiner hele tiden, men eksempelvis sharon- og stjernefrugter, samt brom- eller blåbær er VILDT dyre, syns jeg :(
Her om sommeren er det heldigvis billigere at leve sundt, når der i Aldi og Rema1000 tit er diverse meloner, ananas og jordbær til billige penge :)
Nogen der ved noget om de der frosne bærsymfonier er gode? Jeg kan nemlig se, at de er på tilbud i netto til 10,- posen i næste uge, men gad vide om de er "rene" eller forarbejdet med sukker eller konserveringsmidler??
14 år5. juni 2010 kl. 22:19
Stronger (slettet)
Jeg mener helt bestemt at de frosne bær er ganske alm. bær uden nogen former for sukker osv. Men det kan man tydelig se på kcal indholdet!
14 år6. juni 2010 kl. 07:54
Kaela
Jeg har lige været nede og købe en stak... der er kun 35 kacl pr. 100 g (dem med ren brombær i dog 70 kacl. pr.100 g) og ingen sukker deri... så nu mangler jeg bare at smage dem.. hvis de ikke er gode optøede, kan de vel altid bruges blandet med youghurt eller til sunde muffins eller tærte ;D
14 år6. juni 2010 kl. 17:23
Kaela
Btw... med hensyn til mit tidligere vægttab, så vil jeg KLART ikke anbefale den metode til andre, skønt det gav et godt resultat!!
Jeg indtog udelukkende salat, et lille stykke magert kød (Max.100g) eller rejer, kaffe og MASSER af vand - Og så gik jeg min. 2 timer og styrketrænede hver dag. Da jeg blev mindre i omfang svømmede jeg også ca. en gang om ugen.
Jeg gik i byen hver weekend og drak derfor masser af alkohol, men jeg dansede også meget, så det havde ingen indflydelse.
Grunden til at jeg holdt vægttabet var nok, at jeg blev cheerleader og gymnastik instruktør efterfølgende og derfor var i gang 5 timer om ugen og stadig gik meget. Jeg blev også længe ved at spise sundt, dog med et stigende kalorieindtag. På grund af mit stabiliserede høje stofskifte eller forbrænding kunne jeg faktisk tage på Mac et par gange om ugen efter Cheer-træning og guffe pizza eller grillsnask i weekenden uden, at jeg tog på overhovedet :)
Jeg tog reelt først på igen, da jeg stoppede som instruktør, fordi jeg flyttede til en anden by :)
Jeg indtog udelukkende salat, et lille stykke magert kød (Max.100g) eller rejer, kaffe og MASSER af vand - Og så gik jeg min. 2 timer og styrketrænede hver dag. Da jeg blev mindre i omfang svømmede jeg også ca. en gang om ugen.
Jeg gik i byen hver weekend og drak derfor masser af alkohol, men jeg dansede også meget, så det havde ingen indflydelse.
Grunden til at jeg holdt vægttabet var nok, at jeg blev cheerleader og gymnastik instruktør efterfølgende og derfor var i gang 5 timer om ugen og stadig gik meget. Jeg blev også længe ved at spise sundt, dog med et stigende kalorieindtag. På grund af mit stabiliserede høje stofskifte eller forbrænding kunne jeg faktisk tage på Mac et par gange om ugen efter Cheer-træning og guffe pizza eller grillsnask i weekenden uden, at jeg tog på overhovedet :)
Jeg tog reelt først på igen, da jeg stoppede som instruktør, fordi jeg flyttede til en anden by :)
14 år6. juni 2010 kl. 17:39
ippyhip (slettet)
hej kan se du stoppede som instruktør da du flyttede til en anden by. tænkte på om ikke der er i forening i den nye by eller tæt på, som du ved har de fleste foreninger brug for hjælp:) håber det går super med din træning og kost kan godt forstå du elsker kirsebær, den er jeg med på :) det er noget af det bedste.
14 år1. juli 2010 kl. 07:12
lilja (slettet)
Ja hvordan går det :) Håber det går godt for dig med vægttabet :)
14 år1. juli 2010 kl. 20:13
Superlakridsen (slettet)
Hejsa :D!
Jeg kan kun svare en lille smule på det med æggene..
Æg pr. 100g indholder:
Energi 610 kJ (145 kcal)
Protein 11 g
Kulhydrat 1 g
Fedt: 10 g
Æggehvide pr. 100g indeholder:
Energi: 170 kJ (40 kcal)
Protein: 9 g
Kulhydrat: 1 g
Fedt: 0 g
Så, selvom blommen er det gode, burde man måske bare holde sig til hviden? Det er der de fleste proteiner sidder og der er knap så meget fedt og kcal i som i blommen :-)
Held&lykke!
Jeg kan kun svare en lille smule på det med æggene..
Æg pr. 100g indholder:
Energi 610 kJ (145 kcal)
Protein 11 g
Kulhydrat 1 g
Fedt: 10 g
Æggehvide pr. 100g indeholder:
Energi: 170 kJ (40 kcal)
Protein: 9 g
Kulhydrat: 1 g
Fedt: 0 g
Så, selvom blommen er det gode, burde man måske bare holde sig til hviden? Det er der de fleste proteiner sidder og der er knap så meget fedt og kcal i som i blommen :-)
Held&lykke!
14 år3. juli 2010 kl. 23:03