Tillykke med dit store vægttab, beundrer dit gåpåmod til at starte igen.
Det er nogen gode spørgsmål, som jeg desværre ikke kan svare på. Men sådan rent fornuftsmæssigt, så kan der jo ikke ske noget ved at spise nogen af de ting du næver. Især ikke, hvis du er ude efter en langsigtet kostomlægning og ikke en kur. Jeg mener, det er jo ikke usunde ting du indtager.
Mht. rødvinen, så bliver det omsat til ret meget sukker i kroppen, -der findes mange artikler om dette på nettet, så google det evt. Men et par glas vin en gang om ugen, det er ikke sundt. Nogen siger at man skal ha et glas om dagen.
Alt med måde, - det er kostomlægning og ikke kur :)
God fornøjelse
#2 af mamma_long (slettet)
Jeg har før været overvægtig - tabte 55 kg på omkring 8 mdr, men på en ekstrem usund og ikke særlig anbefalig måde. Jeg holdte vægten i 3 år, men har indenfor det sidste 1½ år taget 30 kg på... så jeg er på den igen. Denne gang dog på en sundere og mere langsigtet måde. Dvs. morgenmad, frokost, aftensmad og små sunde mellemmåltider ind imellem - og så selvfølgelig masser af lange traveture med hunden, yoga og lidt styrketræning :)
Mine spørgsmål er så:
1: Æg?
Jeg har søg og søgt på nettet og flere er for og mange imod?
Jeg elsker selv æg til morgenmad; blødkogte eller spejlæg (på slip-let pande uden fedtstof) Gerne 2 stk. med en skive grov rugbrød og lidt grønt (agurk, gulerod eller grapefrugt) Det mætter længe og smager dejligt :)
Men er det sundt? Eller forstyrrer det min kur?
Salt?
Skal man skifte ud med seltin? Eller er det et bluff? - Og hvor meget betyder det?
Kirsebær?
ELSKER dem... spiser dem gerne 24-7 - men er bær en frugt og skal begrænses? Eller tæller det som de ufarlige og gode grøntsager? Hvor mange må man spise om dagen?
Rødvin:
Jeg nyder at hygge mig med mine venner og veninder med et par gode flasker i weekenden, hvor meget betyder det for kuren?? (Jeg drikker aldrig alkohol til dagligt, så der er tale om en enkelt fredag eller lørdag pr. uge) Kan man evt. "spare op" kacl. mæssigt i løbet af dagen med motion? Har nemlig læst, at en enkelt dag med alkohol ødelægger en hel uges slankekur, hvilket på mig (rent matematisk set "indtægt-udgift-mæssigt" virker usandsynligt)
Håber der er nogen, der kan give mig nogle konstruktive råd og svar :)
Mvh.
Kaela