hej Niels,
først - respekt til dig for at tage kampen op mod de mange kgs overvægt. :o)
Du har lige taget det allerførste vigtige skridt i dit nye, lette liv: Du har bedt om hjælp.
Mine bedste råd til dig vil være følgende:
Tast dit madindtag ind for en uge. Vær ærlig og skriv ALT på.
Når ugen er gået, så lav en kostplan for dig selv, så du ikke får ret mange kcal om dagen. Måske 1200? Når du er så overvægtig som du er, så vil dit vægttab højst sandsynligt gå enormt hurtigt i starten, for det kræver en masse vedligehold at holde på 213,9 kg.
Få motion ind i din dagligdag. Start med at gå nogle ture, så du ikke overbelaster systemet. Senere, når du har tabt dig og er kommet i bedre form, så kan du starte med løb, fitnesscenter, cykling, eller hvad du har lyst til af motionsform.
Jeg håber virkelig for dig, at det vil lykkes for dit at tabe dine kg. Hvis du får brug for at sammensætte en kostplan, motionsplanlægning osv, så kontakt mig endelig. Jeg er ikke uddannet ernæringsekspert, men jeg har da haft Birgitte Nymann som personlig træner i 1½ år for nogle år siden, og hun lærte mig en masse om sund kost og motion.
KH Xony
#2 af xony (slettet)
Jeg hedder Niels og er 42 år..
Ligenu vejer jeg utrolige 213,9 kg!!
Og ønsker selvfølgelig at gøre noget ved min vægt..
Vil gerne tabe mig omkring 134 kg, ved godt det lyder som et livslangt projekt, men jeg håber det kan lade sige gøre i løbet af et par år..
Håber ikke, at i sidder og tænker - føj hvor ulækkert, osv..
Ved godt selv at jeg er enorm, kan ikke engang finde et målebånd der er stort nok til at måle min mave.
Har overvejet en operation, og ved godt at det måske vil være nødvendigt, men vil gerne prøve at gå den naturlige vej.. Derfor er jeg her..
Vil gerne se om jeg kan tabe mig med egen hjælp, hvis dette ikke kan lade sig gøre, må jeg blive skrevet op til en Gastric bypass operation..
Jeg ved godt, at hvis jeg ikke gør noget nu, så dør jeg!
Har 2 børn, på 13 og 17 år, som jeg skal være der for..
Har taget meget på i forbindelse af tabet af mine forældre i en flyulykke og så en skilsmisse oven i.
Håber på noget støtte fra alle jer, som ellers gør det så flot! Har læst lidt omrking :))
God vind!
Niels..