ugevejning.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: ugevejning.
Rollike:

Jeg rører ikke pasta, ris og kartofler pga min mave. Hele mit system går i hårdknude, hvis jeg spiser det. Og så selvom det er i fuldkorns varianten. Jeg lider rigtig meget af forstoppelse, og hvis jeg indtager det ovenstående, så ender jeg som regel på recept afføringsmiddel.

Efter jeg har skrottet det, har jeg ingen problemer haft med maven - så det er blot derfor.

Af brød spiser jeg kun mørk fuldkornsbrød, for det samme sker med min mave, hvis jeg spise hvedebrød.

Det er ret træls, da jeg elsker alle de ting, men heller en mave som kører optimal end at ligge med smerter hver dag.

Jeg ved ikke om det er fedt, som jeg har taget på. Jeg fødte for 4 uger siden, så det er svært at dyrke meget motion, for jeg må jo ikke så meget endnu. Må slet ikke løbe og underlivet kan ikke holde til alt for lange ture. Dog cykler jeg 5 km om dagen - og går meget med barnevogn.
15 år2. april 2009 kl. 09:53
#12
re: ugevejning.
Ladytass: Ud over de allerede nævnte muligheder kan det være at du spiser for lidt og derfor din krop tror at den sulter og så tager alt hvad den kan til at lave nyt fedt og holde på det du har. - Dette problem er mere normalt end du tror. 1200kcal er godt til mig som er lav og ikke er særlig aktiv. Men du er måske høj og er meget aktiv i hverdagen.

Søg på RMR og BMR. Der er et vist antal kcal din krop skal have for at den overhovedet kan fungere. Og en god tommelfingerregel er 1200kcal men det kan også være det er lidt mere for dig.

En anden mulighed kan også være at du tæller forkert? Eller ikke præcist nok?
15 år2. april 2009 kl. 16:45
#13
re: ugevejning.
Jeg har tastet min mad idag. Jeg har kun fået 900 kcal, og kan simpelthen ikke æde mere.
Så problemet ligger nok i, at jeg ikke spiser nok.



Men hvad skal jeg så - lave en frugtsalat her til aften eller? Med et par stykker mørk chokolade?
15 år2. april 2009 kl. 20:35
#14
re: ugevejning.
Jeg vejede 82,2 kg i morges - det er jo desværre 2 kg mere end for nogle uger siden. Men jeg ville lige give lyd fra mig, så i ved, at jeg ikke har givet helt op.

Jeg er desværre blevet fanget i et helvede af overarbejde og rejsedage, så hvis ikke jeg ender foran en stor buffet, så bliver det til fastfood. Og der kommer også alt for meget alkohol i mellem.

Det bliver ved en 2-3 uger endnu, men jeg håber, at jeg undgår at tage mere på, og så skal jeg være klar igen... Men det er lidt træls, at jeg ikke kan klare de her perioder uden at tage lidt på - jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg kan gøre.

Men på den positive side: Jeg er holdt op med at ryge, og det går faktisk fint endnu :)
15 år2. april 2009 kl. 22:35
#15
re: ugevejning.
Tillykke til taberne og held og lykke til I andre.
Ak ak, min vægt lever helt sit eget liv :-(
700 g mere end sidste uge - suk!
Der er ikke noget at gøre ved det, jeg kæmper videre.

@Claus, godt at høre at du stadig er med. Jeg har tænkt en del på hvordan det gik med dit rygestop. Flot flot at du stadig er ikkeryger :-)
15 år3. april 2009 kl. 09:55
#16
re: ugevejning.
@Ladytass:
Tillykke med fødslen! :) hvor er det bare skønt...
Det får mig til at spekulere på hvad sådan et par fyldte bryster mon vejer frem for de bløde som man ellers render rundt med *LOL* Hihh... Mon der er en forskel? De kan jo nemt indeholde 500 ml. :D

Nu forstår jeg bedre med stivelsen :) Og så syens jeg det lyder som et fint valg du har taget...

Hvis du hopper på vognen med mørk chokoladen, så huske at ligge mærke til om baby reagerer på det... Det mener jeg at have hørt at nogle spædbørn gør. :)

Kan du evt. udbytte nogle af tingene som du spiser i løbet af dagen? Noget fuldkornsbrød med nogle flere kcal pr. 100 g. eller nogle grønt med flere kcal pr. 100 g. osv. Så det ikke føles som om du skal spise mere... men blot får flere kcal indenbords i samme mængde :)'

Det vil sikkert være et stort arbejde... men det kunne være skønt om det var det der virkede for dig :)

Skal lige sige, at det er blot et gæt... så kan ikke sige omdet vil virke for dig :)
15 år3. april 2009 kl. 20:34
#17
re: ugevejning.
Hej igen Claus! God med rygestoppet, bliv ved eller jeg kommer efter dig.

Ladytass: Prøv nødder? De er ret calorie rige og jeg synes nemt de kan erstatte stivelse som brød og sådan. Ellers hvis du er i mangel af kalorier så ja spis noget sødt, det skal jeg ikke kunne se er noget galt med? Ost også måske? Mælkeproduker? Høj-kalorie frugter lyder også som en god idé og chokolade er altid godt.
15 år4. april 2009 kl. 09:47



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });