ugevejning.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
ugevejning.
Hej,

Jeg har taget 1,3 kg på.
Men det er ikke så slemt eftersom min krop skal til at vænne sig til 1200 kcal. Så forhåbentlig begynder jeg at tabe mig. Når kroppen lige er gået i orden ;)

Hvad med jer?. :)


Knus Christine
15 år1. april 2009 kl. 13:13
#2
re: ugevejning.
Åh.. jeg nåede ikke at få en ordentlig vægt imorges. Men jeg skriver min ind imorgen :)

Godt at du ikke tager det så tungt med din vægt..
15 år1. april 2009 kl. 14:48
#3
re: ugevejning.
900 gram er der røget af her siden sidste onsdag - det er vel egentlig ok. Men det føles godt nok som om det går såååå laaaaangsomt.

Er sikker på at når vi hænger i, tæller kalorier og dyrker motion, så skal vi nok lykkes med det her projekt til slut.
15 år1. april 2009 kl. 16:36
#4
re: ugevejning.
Jeg vejer 700g mindre end sidste uge! YUPPIEE! Men tabte de 500g fra i går til i dag, så jeg vil ikke glæde mig for meget. Stadig, så er jeg ret glad.
15 år1. april 2009 kl. 16:44
#5
re: ugevejning.
Jeg spiser for ca 1200 kcal om dagen. Kun sundt. Rører ikke sukker. Spiser 600 gram grønt om dagen og 1-2 stykker frugt. Spiser kun 60 gram brød og rører ikke kartofler, pasta og ris. Drikker 2 liter vand, men alligevel har jeg taget 100 gram på??????

Hvordan kan det lade sig gøre - kan min krpo have så lav en forbrænding, at jeg skal ned på fx 600 kcal?
15 år2. april 2009 kl. 08:10
#6
re: ugevejning.
Har tabt 1½kg i denne uge og er ikke helt tilfreds. Til gengæld har jeg efter fire uger tabt 10 kg og har derfor opnået halvdelen af det planlagte vægttab.
15 år2. april 2009 kl. 08:30
#7
re: ugevejning.
Har taget 400 gram på
15 år2. april 2009 kl. 08:35
#8
re: ugevejning.
Vejer 100g mindre end sidste torsdag. Vægten er rimeligt stabil fra uge til uge nu, men svinger stadig voldsomt fra dag til dag.
Jeg har stadig slet ikke styr på sukkertrangen. I går fik jeg dog to små stykke kage i børnehaven (jubilæum) men klarede alligevel resten af dagen uden yderligere sukkertrang (fik endda løbet en tur :-)
15 år2. april 2009 kl. 09:16
#9
re: ugevejning.
@Ladytass: Ved du konkret hvad du har taget på?
er det rent fedt? er det mad der ligger i tarmene? er det væske i kroppen? er det op til menstruation? har du drukket lidt mere dagen inden vejning? er du stresset?... Har du øget din indsats med motion? så vil din vægt sikkert også stige pga. væske i kroppen...

Der kan være så mange andre forklaringer end din kost.. så jeg vil ikke mene at du skal ned på under 1200 kcal. det vil ikke være sundt. I stedet kan du jo plotte en ekstra gåtur inde.. Det ville være meget sundere :)
Måske skal du ligge kostplanen om så du fordeler din kost anderledes, men stadig holder de 1200 kcal.... protein, energitæthed m.m.
En uge er ikke nok til at vurdere om 1200 kcal er ok for dig. jeg vil sige minimum 8 uger skal du bruge på at vurdere det.

Pøj pøj med næste uge :) Du skal nok få knækket koden! :D
15 år2. april 2009 kl. 09:18
#10
re: ugevejning.
@ladytass: Hvorfor rører du forresten ikke kartofler, ris og paste?
Kartofler indeholder mange gode vitaminer :) Ris og pasta findes i fine fuldkornsvarianter... -"Må" du ikke spise det? eller kan du ikke lide smagen?
15 år2. april 2009 kl. 09:23



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });