Støttegruppe uge 14

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: Støttegruppe uge 14
Tillykke med jeres flotte resultatere og forsat god vind til jer som har mødt modgang i den forløbende uge - det skal nok komme igen.

Jeg fik ikke vejet mig i sidste uge - så min vejning er for 14 dage. Jeg har desværre kun tabt 300g. hvilket jo ikke er fantastisk - men det var lige præcist nok til at mit BMI er kommet på 29,9 altså er jeg ikke længere svært overvægtig - kun overvægtig (ja man bliver jo glad for små ting).

Selvom jeg ikke har tabt mig ret meget kan jeg mærke det på mit tøj - så lidt sker der da.

Belfast - jeg er vildt imponeret - super flot. Bare det var mig.

Fight it
15 år31. marts 2009 kl. 10:09
#12
: Støttegruppe uge 14
Jeg har længe været i krise mht. til min vægt. Jeg har tabt et par kilo og derefter taget et par kilo på ige og igen. Derfor har jeg nu meldt mig ind i weightwatchers, fordi jeg har indset at jeg behøver en anden at stå til regnskab for end mig selv

Sikke et chok at stå på vægten hos WW. Den vejer 3 kilo mere end min egen, så min vægt har taget et hop fra 83 til 86 kilo på kurven og det ser ikke ret godt ud. Jeg vil derfor kun veje mig om onsdagen hos WW og så undlade at gå på min egen vægt herhjemme. Den passer jo tydeligvis ikke alligevel.

Jeg har også valgt at bruge WW for at give mig selv noget mere motivation. Det er lidt dyrt, men hvad møderne koster sparer jeg sikkert på usund mad og slik.

Jeg kigger stadig med herinde, for jeres inputs vil jeg ikke undvære. Vi er alle i samme båd uanset hvordan vi vælger at tabe os.

Nu vil jeg ud og grille noget lækkert kylling og spise timiankartofler og salat til.

MVH Anja
15 år4. april 2009 kl. 17:47
#13
re: : Støttegruppe uge 14
Egentligt er min "officielle" vejedag om mandagen. Der ta'r jeg den rigtig vægt med fedt- og vand% måling. Jeg er klar over, at den ikke er præcis - men for mig handler det ikke om tallet, men om kurven - altså om det går den rigtige vej. Men hver morgen er jeg lige oppe at stå på mit wii balanceboard for at få en flot sammenhængende graf med et punkt for hver eneste dag (har misset 2 dage de sidste 2 måneder, så den er flot udfyldt). På wii'en handler det heller ikke om hvorvidt den siger + eller -; det handler om at holde lidt hånd i hanke så jeg kan sætte ind når det er nødvendigt.

Men wii'en har jo den fordel, at jeg ind i mellem kan sætte mig ned og se lidt tilbage. Jeg har haft sporadiske tanker om at tabe mig siden december - der kunne jeg dog ikke overskue det, da vi stod midt i flytning fra København til Sønderborg. 5. januar (på min fødselsdag) startede jeg på mit nye job, og efter nogle uger uden at have ændret mine vaner særlig meget, kunne jeg se på vægten, at der var forsvundet et par kg siden sidst. På mit nye job er der salat og rugbrød til frokost istedet for de lune retter på mit gamle - det har virkelig gjort en forskel!

D. 14/1-09 vejede jeg 82,6 kg - d. 9/2-09 vejede jeg 80,3 kg og jeg var ikke engang for alvor startet på at tage noget som helst seriøst. Faktisk er jeg først for alvor gået i gang for 14 dage siden, d. 23/3-09 hvor vægten stod på 79,4 da jeg besluttede, at jeg gerne ville tabe 5 kg inden vi skal på badeferie i maj.

Idag siger vægten 77,4. Jeg fatter det simpelthen ikke - 5,2 kg siden januar - og 2 kg på de sidste 2 uger.

Målet for næste uge er at komme igang med den daglige motion - jeg er virkelig dårlig til at komme op på 30 minutter dagligt, så jeg skal ha' lagt en strategi der kan hjælpe mig holde fast. Vægten må stadig gerne være unger 75 kg når vi tager på ferie, og pludselig ser det ikke så uopnåeligt ud længere :D
15 år5. april 2009 kl. 10:16



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });