utålmodig!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: utålmodig!
Er der ikke også stor fare for at tage på igen, hvis man begynder at spise mere, når man har været på en "500kcal-kur"? Selvom man måskekun indtager 1200-1500 kcal efterfølgende?
15 år21. marts 2009 kl. 14:16
#12
re: utålmodig!
Jo, det er der har jeg fundet ud af for lang tid siden.
Jeg tager hurtigt på hvis jeg indtager 1200 kcal, om dagen i stedet for 500 kcal. Men når jeg indtager 500 kcal dagligt.

Kan det tydeligt ses på vægten. :
Så daler den rimelig meget.
Men ja, det bliver svært at komme til at spise normalt når jeg når den vægt jeg skal have.

Men må jeg se til den tid.

Knus Christine
15 år21. marts 2009 kl. 17:30
#13
re: utålmodig!
okay, så lad os tage den på den videnskabelige måde:

Der findes en formel for at udregne, hvor meget dit hvilestofskifte er (altså hvor meget energi din krop har brug for bare for at fungere, når du slet ikke bevæger dig). Formlen lyder:
(kg x 42) + (cm x 26,3) – (20,7 x år) – 676,2 = kJ/døgn (man dividerer så resultatet med 4,2 hvis man vil ha' det i kcal istedet)

Du er 22 år og 154 cm høj ifølge din profil.

Med en vægt på 77,3 kg (som din profil siger du vejer lige nu), så vil din krop bare for at fungere optimalt have brug for 1467,9 kcal pr. døgn. Når du engang når din drømmevægt på 57,3 kg, så har din krop brug for 1267,9 kcal pr. døgn for at fungere optimalt.
Hvis du gennem længere tid får mindre end disse indtag, så begynder din krop at lukke ned. Det betyder at den holder på fedtdepoterne og tærrer på muskelmassen istedet, da muskler kræver mere energi at bevare end fedt.

Hvis man så indregner, at du er fysisk aktiv bare et minimum af tiden, så stiger de ovenstående tal jo altså med en faktor (den aktivitetsfaktor du kan se her på siden, hvis du ellers har valgt korekt aktivitetsniveau generelt og taster din motion ind).

Den bedste og sundeste måde at tabe sig på, er at indtage OVER hvilestofskiftet, og justere med motion til man pånår det ønskede resultat. Det kan godt være, at det betyder, at du skal op på 1 times mellemhård motion om dagen eller mere, hvis du ønsker at tabe 1 kg om ugen. Men det vil betyde, at din krop ikke modarbejder dig ved at tærre på dine muskler. Jo flere muskler du har i kroppen, jo mere energi bruger din krop i hvile - og jo lettere bliver det at opbygge et energiunderskud på sigt.

Den gode nyhed er, at hvis man dyrker motion mere end 30 minutter hver dag i 4 uger, så bliver kroppen fysisk afhængig. Så bare hæng på de første 4 uger og fortæl dig selv, at det bliver lettere med tiden. Så får du et sundt vægttab og en god indstilling til fysisk aktivitet, som du kan ta' med dig resten af livet.
15 år22. marts 2009 kl. 07:08
#14
re: utålmodig!
Nej det kan du ikke mene! Det kan vi IKKE se til den tid for til den tid har du ødelagt din krop endnu mere og dit stofskifte kan ikke klare noget!

Så så snart du spiser lidt over 500kcal tager du meget på! Du bliver nødt til at vende din krop til det nu, og det kan godt være du tager lidt på af det men det er din egen skyld fordi du sulter din krop. Og så retter det sig forhåbenligt ud.

Du skal ikke sulte dig selv bare fordi du vil have det går hurtigere med vægttabet. Det har ikke taget dig en uge at få den vægt på og det vil heller ikke tage en uge at få det af. Det er simpelthen for latterligt at du skader din krop for at tabe dig hurtigt.

Du sammenligner Nupo, og det kan jeg godt forstå, men jeg vil sige Nupo kan give præcis de sammen problemer og det er også derfor man ikke skal leve af kun Nupo i alt for længe. Derfor er jeg meget modstander af Nupo.
15 år22. marts 2009 kl. 07:11



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });