utålmodig!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#1
utålmodig!
Hej,

Jeg ærger mig sådan over at det skal tage så lang tid,
Bliver helt utålmodig.
Sidder tit og regner ud på hvornår jeg vejer det jeg vil veje.
Så bliver jeg helt trist, men -20 kg til august eller lidt inde. Er vel ikke helt umuligt. Men så sad jeg og tænkte på jo mindre man vejer jo færre kcal må man indtage. Jeg har det bedst med at spise 500 kcal om dagen, hvilket giver et vægttab på 250 g om dagen. Men det bliver det jo ikke ved med, eftersom jeg taber mig.
Og skal have mindre dagligt kcal indtag.
så kan godt se det bliver svært at tabe 250 g om dagen:( Så skal jeg da sult. Det gør mig frusteret!..

Blev lige nød til at komme ud med det...
Har lavet mål herinde, på 1 kg om ugen. (kan ikke indtaste mere) men det ville selvfølgelig passe meget godt d. 19 august.

Har i fif til hvad man kan spise med få kcal i?

Knus Christine
15 år19. marts 2009 kl. 19:14
#2
re: utålmodig!
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal svare dig! Jeg har det lige præcis på samme måde. Jeg er så fandens utålmodig! Og sidder og regner og regner på livet løs, for at se hvornår jeg har tabt så og så meget!

Men jeg er ved at komme til et punkt, hvor jeg er ved at lærer at acceptere, at det tager den tid det tager. Og så bare leve et normalt liv ved siden af, med sund mad og motion!

Ved ikke rigtig hvad du spurgte om, men ville bare svare dig, da det lige så godt kunne være mig selv der havde skrevet det du lige skrev!Bliver bare så frustreret selv over det. Jeg havde planlagt at veje 73 kg den 1. april, men vejer stadig 75,5 kg! Så i mine beregninger, glemmer jeg at atge højde for de dage hvor det ikke går så godt!

15 år19. marts 2009 kl. 19:56
#3
re: utålmodig!
Så lige din besked i ugevejningen:-) Tak skal du have Christine.... Det er dejligt med nogle opmuntrende ord.
15 år19. marts 2009 kl. 19:58
#4
re: utålmodig!
Tak Fac,

Ja, det er virkelig svært at se skoven for bare træér.


Har været på kur utallige gange, tabte måske 5 kg.
og endte der hvor min start vægt var, + mere.

Ja nu er jeg blevet stædig, og vil ikke miste det på gulvet.
Som jeg har tabt.
Ja, man skal lære at acceptere det.

Når du når din ønskevægt, tror du
du kan få de 2000 kcal om dagen.
Som man skal have?

Det er jo blevet en del af ens hverdag, at undgå at få for mange kcal...

Knus Christine

15 år19. marts 2009 kl. 21:16
#5
re: utålmodig!
Nej det er mmin største frygt, den dag jeg skal leve normalt. For hvordan dælen gør man det.... Men kroppen siger vel stop en dag, så man taber sig yderligere!
15 år20. marts 2009 kl. 07:08
#6
re: utålmodig!
Har kigget lidt på din dagbog - du spiser ALT for lidt. Du risikerer at kroppen skruer så kraftigt ned for blusset at du ikke engang kan tabe dig på 500kcal.
Jeg har selv tidligere bedst kunnet håndtere at spise tæt på ingenting, og ved at man kan blive ret god til at undertrykke mavekramperne. Men det er et skråplan for det kræver enorm viljestyrke, og på et tidspunkt løber du tør (med mindre du da udvikler anoreksi !!!!)

Kan se på din kost at du spiser mest brød og knækbrød. Så udover at du spiser meget lidt, får du heller ikke mange af de vigtige vitaminer mineraler og kræftbeskyttende stoffer som findes i mad som frugt, grønt, bønner, linser og den slags.

Du spiser næsten heller ingen protein, så du kan være ret sikker på at du æder af fine egne muskler for at overleve (ad det lød klamt ;-)

Jeg spiser (på en god dag) omkring 1200kcal. Det kan jeg fint blive mæt af og der er plads til en enkelt flødebolle eller et stykke mørk chokolade.
Du kan spise masser af mad hvis du holder dig til frugt, grønt og magert kød. Derudover SKAL du spise noget af det gode fedt, da din hjerne ikke kan klare sig uden, og nogle vitaminer desuden ellers ryger lige igennem.

Du må gøre op med dig selv om du vil tabe dig lynhurtigt med stor fare for at falde tilbage i gamle vaner (eller måske endda få anorexi) eller du vil lære at spise fornuftigt så det kan holde hele livet. Det er klart at du skal have underskud for at tabe dig, men hvis du ikke har lært at spise sundt og fornuftigt undervejs i kuren, er du i knibe når kuren er slut....

Jeg har selv haft tankerne at jeg da umuligt ville kunne spise mere end 1200kcal med mindre jeg spiste kage. Nu har jeg så lige haft 3-4 måneder med et indtag omkring 1700-1900 kcal (ikke helt med vilje) og har faktisk alligevel tabt næsten 5 kilo. Det er helt klart blevet til for meget kage, og jeg er da også på "afvænning" igen, men jeg har bevist for mig selv at min krop nok skal forbrænde omkring 1800-1900 kcal når jeg engang når i mål . Mht. hvordan man kommer til at spise så meget, så tror jeg der vil være en fin balance hvis man i det daglige styrer efter 1500kcal og så giver sig selv lov til at flippe ud en dag om ugen .

Prøve at spise mindst 1200kcal, jeg tror du vil opdage at du alligevel ikke kan tabe dig 250g om dagen (bortset måske fra de første par uger)
15 år20. marts 2009 kl. 11:29
#7
re: utålmodig!
Fuldstændig enig med vejle. Det er da bekymrende at du siger du spiser 500kcal om dagen? Det er bestemt IKKE SUNDT. Og anbefales overhovedet ikke. Så får din krop ikke hvad den behøver og det kan ende i sygdom.

I øvrigt bliver det som vejle siger sådan at du ikke kan tabe dig på 500kcal til sidst fordi kroppen gør alt hvad den kan for at beholde det fedt OG muskel som du gør og nedbryder med så lavt et kcal indtag. Der er en grund til der er anbefaled 1200 kcal om dagen.
15 år20. marts 2009 kl. 12:43
#8
re: utålmodig!
Jeg er altså med på den om at det tager for lang tid. Ved der er mange der ikke vil på vægten.. Men det er dog mit våben. Jeg har en vægt med fedtprocent måler. Den eneste ulempe der, er at den kun scanner op igennem fødderne. Hvilket vil sige at den kun kommer op omkring maven og ikke få resten af kroppen med. Ved at jeg tager denne måling 1 - 2 gange om ugen giver det mig et kick i forhold til selve vægten. Jeg ved at jeg træner lidt muskler på igennem motion og lettere styrke træning. Dette gør at jeg bliver tyndere men måske ikke vejer mindre. Men ihh hvor kan vægten stå stille længe. Og så har jeg lang vej fordi de 18 jeg skal tabe.
15 år20. marts 2009 kl. 13:36
#9
re: utålmodig!
Vejle-

Ja selvfølgelig er der en grund til man skal have 1200 kcal om dagen, men det ville da være det samme som at leve på nupo. som nogle mennesker gør når de vil tabe sig, og synes det er utrolig hvis man kan det... Der er selvfølgelig de vitaminer og mineraler man skal have . Men jeg tager en vitamin pille om dagen. :D Så på en måde vil jeg mene det er det samme. Pointen er også at det går for langtsomt,
Og derfor at jeg indtager 500 kcal. om dagen.

Jeg er temmelig stædig deraf at jeg kan, men jeg kan også tillade mig selv at synde. Så helt galt er den elller ikk :)

Knus Christine
15 år20. marts 2009 kl. 18:33
#10
re: utålmodig!
Jeg har gennem de sidste 2 måneder haft et dagligt indtag på omkring 500 kcal om dagen - og det har bragt mig et samlet tab på 4 kg.

Til sammenligning har jeg de sidste 2 uger tabt 3 kg med et dagligt indtag på ca 1200 kcal.

Jeg ved ikke om jeg behøver udlevere lommeregnere for at gøre min pointe tydeligere? Når jeg giver kroppen små måltider der holder den igang, så rasler vægten ned. Når jeg går i sultestrejke fordi "det går for langsomt" så droler kroppen ned og holder med livrem og seler på alt hvad den har af fedt og muskler.

Så mit råd må være, at du tager 2-3 uger, hvor du forsøger at spise flere små måltider og holder øje med din mad her på siden - og så vurder derefter om du ikke både har det bedre og vægtabet går hurtigere (der er risiko for, at du har sultet din krop så længe, at det tager længere tid end 2-3 uger at få den sparket igang igen). Jeg kan ikke forestille mig, at du oplever at dit liv på 500 kcal er bedre end det på 1200.
15 år21. marts 2009 kl. 13:28



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });