God aften DK - vægttab 80 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: God aften DK - vægttab 80 kg
Det tror jeg også at I har helt ret i - desværre. Succeshistorier er der jo også brug for.
16 år18. februar 2008 kl. 14:27
#12
re: God aften DK - vægttab 80 kg
Hej Karina.
Så ikke programmet, men som de andre synes jeg 80 kg er vildt.
Af erfarring synes jeg at det er nemmere at holde vægttabet hvis det går langsomt. - jeg tabte 15 kg. på 6 måneder. Lige nu har jeg tabt 6 på 6 måneder så det kan vidst ikke gå mere langsomt end det. ;)
16 år21. februar 2008 kl. 19:42
#13
re: God aften DK - vægttab 80 kg
Ved du hvad, Helle. Jeg startede på min kur lang tid før jeg lavede en profil her. Nok omkring 4-5 år før.

Kuren var ikke nogen kur, men jeg startede dels med at lave lidt mere motion (det kom af sig selv for jeg fik mit første barn for 5 år siden). I 4-5 år lavede jeg småjusteringer, spiste meget men alligevel lidt normalt i perioder og fik tilbagefald. Jeg havde endda en kondicykel i en overgang (jeg solgte den til sidst fordi jeg holdt op med at bruge den) og lavede i periode andre former for meget blød motion (og en del havearbejde). Jeg har ikke tal på hvor meget jeg tabte mig i den periode, men det var ikke meget. Det var nok omkring 2-3 kilo (samt det der var kommet til pga graviditet så måske 5-7 kilo i alt).

Disse 4-5 år var ikke specielt produktive - men jeg tror de var een lang række af småting der i sidste ende satte mig i et mindsæt hvor jeg kunne mobilisere mig selv til at tabe mig.

Men da jeg først fik fat i den rigtige del inde i mig selv, fik afsat tid til at være på diet, læste en masse om dieter, kalorier, sund kost, gode opskrifter, motion og sportsgrene, så udsendelser i TV om overvægtige der tabte sig eller der ikke tabte sig - så skete der noget.

Jeg synes det er flot at du har hængt på selvom du ikke har fået det vægttab som du i første omgang ønskede dig. At du så det som en sejr at tabe dig noget og at du kan blive ved med at være på kur i stedet for at sige "så kan det også være lige meget" og give op. Det er meget, meget flot - og også helt rigtigt.

Dit liv er lidt kaos nu, som du har fortalt om det. Det gør det heller ikke nemmere. Måske har du mere ro over tingene og kan kaste mere energi og tid efter en mere hård kur hvor tingene går hurtigere - og måske ikke. Men indtil da, så er det helt rigtigt for dig at vælge at tabe dig støt og roligt og sikkert.

Jeg er meget imponeret. Rigtig mange - også mig selv sikkert - ville nok have følt fiasko og have opgivet i stedet for bare at fortsætte ufortrødent. Det er bare så stærkt!
16 år22. februar 2008 kl. 08:58



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });