Yoyovægt, og planlægning mod det.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+


#11
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Mmmm... ok... det er måske nok en undskyldning, der hører til de bedre ;-)

Undskyld, jeg så simpelthen ikke at du havde svaret. Det forklarer også friugerne :-)
16 år7. februar 2008 kl. 14:54
#12
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Ja godmorgen alle sammen.

Er lige stået op, og er sulten, men så mange kalorier spiser jeg jo heller ikke om natten. Så dagens første krus te står og trækker og så skal jeg ud og finde noget rugbrød. Så det er nok lige i underkanten med en halv amagermad ved denne tid. Måske jeg skulle finde mig lidt makral...

Lige for at snakke lidt om det nattefranskbrød. Jeg møder kl 23.15 og er normalt godt spist af til aften. Men jeg møder ind i et hus, hvor der i køleskabet ofte står en rest desert f.eks stod der heldigvis i nat kun øllebrød, men jeg kan nemt komme til ½ nybagt kage og fromage med sovs eller lign. Igår havde de lige gemt de sidste to stk chokolade til mig eller en anden, som jeg straks pakkede langt væk. Jeg ved at ligger de bare i en lille skål på bordet så jeg bliver husket på dem ofte, så er de væk til morgen. Ofte er der så også nybagte boller af en eller anden udgave. Nogle gange med kerner og grov mel, andre gange som i nat kun med lidt solsikker i. Så for mig er det et stort kompromis at tage mig en bolle isteden for al det andet der står rundt i huset. Og der er intet på, det er en ren tyggeting.

Ellers et fint eksempel med lagkagesnitten og franskbrødet, men jeg kan nemmere holde mig til 50 g bolle end til 50 g lagkage, for har jeg først smagt den, så er det sidste jo også så lidt at det ikke er værd at gemme, og så kan jeg jo ligeså godt tage resten.

Tak for jeres søde hilsner. Jeg trængte bare lige til at knække kurven og jeg kan mærke det hjælper.
16 år7. februar 2008 kl. 15:35
#13
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Hold da op det er ikke nemme forhold du gør dit kur-arbejde under. Så du er bare dobbeltsej at du klarer det uden at lade dig friste.

Kh Karina
16 år7. februar 2008 kl. 18:14
#14
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Nej at gå alene i et hus om natten der er fyldt med mad, og nogle nætter er der helt op til 5 timer hvor jeg bare skal beskæftige mig selv. Hold op så kan det godt være lidt hårdt engang imellem.

Er der frugtgrød... uhm jeg elsker det, men det er svært at vide hvor meget sukker der er i. Så kompromiet er at jeg må spise en lille portion men uden mælk.
16 år7. februar 2008 kl. 18:31
#15
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Jeg synes også du klarer det flot - og glem sammenligningen med lagkagen. En bolle er bedre end de andre alternativer.
16 år7. februar 2008 kl. 19:34
#16
re: Yoyovægt, og planlægning mod det.
Hej Kami: jeg vil lige sige at kroppen reagere på hvidt brød som på sukker så blodsukkeret er ustabilt. Det er derfor det er bedst med goft brød da det stabiliserer blodsukkeret. Det kan også holde en mæt i længere tid. Men du spiser det jo sammen med rugbrød så det burde ikke betyde noget for dig.

Jeg synes din kost ser god ud. Men 2-3 mellemmåltider ville også være fint. F.eks. gulerod, tomat eller noget inden bestemte tidspunkter hvor du ellers kunne blive fristet til slik.

Ja, man er nødt til at få sig en ny livsstil efter vægten er gået ned. Ellers går det let galt. Det har jeg prøvet mange gange. Det gælder om at have det rigtige mad i huset og en indkøbsplan. Jeg har skrevet en seddel på computeren med mad, der i orden. Så er der ingen undskyldning med ikke at kunne overkomme at tænke på at skrive sund indkøbsseddel. Den skal bare tilpasses og printes ud. Det er også godt at have en nødplan: hvad gør man ved sygdom, gæster, når skal i byen osv.

Jeg har slik både med og uden sukker og med og uden fedt i huset men det er gemt væk hvor det er svært at komme til det. Jeg vil hellere kunne få et lille stykke mens jeg kan styre det end jeg først skal ud og købe det og ikke kan styre det. Men for det meste har jeg nok i min kaffe med sødemiddel i som jeg erstattede min chokolade med.

Hvis du har tid når du føler dig fristet der om natten så kunne skrive ned hvorfor du vil tabe dig, hvordan vil det føles at være slankere, hvordan vil folk se på dig etc. Så er det lettere at styre vægten. Hvis du kan kunne du tage noget tøj med du vil kunne passe. Læg det ved fristelserne så du ser det når du ser fristelserne. Hver gang bliver du nødt til at vælge mellem fristelserne eller målet. Jeg hænger sommetider noget tøj ud ved siden af køleskabet. Det virker rigtig godt for mig.

Det er ikke snyd at ændre på målet hvis ens oprindelige mål var urealistisk i forhold til virkeligheden. Det er bedre at satse på mindre. Så er det jo bare endnu mere glædeligt hvis man taber sig mere. Personligt synes jeg også det er bedre at satse på lang sigt. 14 dage er for kort tid synes jeg da der er så mange ting der kan påvirke vægten. F.eks. er 5 kg på 10-15 uger meget mere realistisk synes jeg da der så er plads til det går op og ned undervejs uden at det påvirker det store overblik og dermed ens humør. Det er normalt at vægten svinger med 2 kg selv når man bare skal holde vægten.

Det er også super godt at samle sig en stak opskrifter som er tilpasset ens kur. Det er lettere at holde sin kur når der er opskrifter at gå efter og når man får forskellige smagsindtryk. Hvis man kun spiser det samme bliver man meget lettere fristet.
16 år8. februar 2008 kl. 13:02



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });