Diabetis 2 giver vægtforøgelse

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#11
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
der står jo ikke noget der hverken be-eller afkræfter det jeg lige skrev eller det wsom madnyderen har som undren i denne tråd... der står at ca 80% af diabetikkere er overvægtige der sår intet om den arvelige faktor men en masse om at man ved der er en sammenhæng mellem manglende motion og tendens til diabetes... men det udelukker da på ingen måde den arvelige faktor... holder mig til den viden der udgives til os i sundhedssektoren og som ofte er for kedelig og teknisk til at skrive i alm artikler... det meste af den viden findes dog også hos diabetesforeningen... igen det faktum at manglende motion og forkert kost kan fremskynde symptomer betyder ikke de er eneste årsag til en sygdom der gang på gang er bevist har arvelige faktorer... samtidigt findes der både en miljømæssig og en arvelig faktor ift svær overvægt hvilket kan betyde at det ene udløser det andet eller omvendt.

hihi og selvfølgeligt kom ægget først for der fandtes mange forskellige slags æg for hønen blev til :)
12 år10. januar 2012 kl. 12:52
#12
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
12 år10. januar 2012 kl. 13:15
#13
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
Jeg er nødt til at spørge om det overhovedet er relevant at T2D vægtforøger eller ej?
Er essensen ikke at Trådstarter vil af med overvægten og at vi andre brugere burde støtte den beslutning på bedste vis...?
11 år26. april 2012 kl. 09:27
#14
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
har læst at hvis man har diabetes 2, skal man spise mange
flere kostfibre end ellers.
11 år26. april 2012 kl. 16:29
#15
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
Klik på dette link. Det giver et helt andet svar på hvordan man takler diabetes

quitdiabetes.dk

Jeg er selv diabetiker og bruger dette koncept. Jeg bruger ikke længere medicin og har et kontrolleret blodsukkerniveau.
11 år18. december 2012 kl. 21:41
#16
re: Diabetis 2 giver vægtforøgelse
Dette link er vist bedre

quitdiabetes.dk

11 år18. december 2012 kl. 21:53



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });