sund og rask,, men er rad mager ???

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#11
re: sund og rask,, men er rad mager ???
Aaaah er livet ikke bare finurligt!?
Du kæmper med at tage på, jeg skal bare glo på et stykke chokolade for at ligne en flæskerullade :D

Held og lykke!
14 år9. februar 2010 kl. 20:40
#12
re: sund og rask,, men er rad mager ???
godt sagt, Rov.....

hvad jeg ikke ville give for at kunne proppe 4000 kcal. i hovedet hverdag!

kvisten: hvis din læge siger du er sund må du tage hans ord for gode varer!! men der er en mase gode råd her på siden til dig jo. glæder mig til at følge med om det går den rigtige vej for dig!
du må lige smide en opdatering snart om det går frem ad!!!
13 år10. juni 2010 kl. 16:52
#13
re: sund og rask,, men er rad mager ???
Hvis du gerne vil tage på så skal du gøre det stikmodsatte af hvad de personer, så som mig, der ikke kan tåle at se på en gulerod før de tager ½ kg på..

Du skal kombinere kulhydrater/stivelse, sukker og fedt..
det vil binde fedtet lettere i din krop..

fx. masser af hvidt brød, kartofler og alm pasta, sat sammen med en sukkerholdig pålæg som nutella, fed sovs til aftensmaden eller en stor klat smør på dine kartofler.. masser af olie, fed dressing ovenpå din salat og vælg altid kød med højt fedtindhold(det er iøvrigt også det billigste)

Hvis du gerne vil tage på, så kan det være du skal gå mindre i motionscenter eller bare begrænse hvor hårdt du træner.. dit stofskifte er jo sansynligvis højt(heldige skid ;) ) så du forbrænder jo den smule fedt og sukker du har fået indenbords inden den kan nå at sætte sig i din krop og give dig de eftertraktede kvindelige former....

spis store måltider 3-4 gange om dagen, nyd en pose chips om aftenenmed dip lavet på fed cremefraise og tæl dine kalorier så du kommer op på omkring ihertfald 2500-3000 på en dag..

Jeg ved godt du siger at du ikke har så meget appetit, men det er noget der skal opbygges, du er derfor nød til at tvinge dig selv til at spise selvom du ikke er sulten.. alm kiks er også fyldt med fedt og kulhydrater så måske de vil være gode for dig at tage med på jobbet.. det siger sig selv at du skal vælge dem med flest kalorier pr. 100 g for at der skal være et resultat.. ;)

jeg håber at det her kan hjælpe dig til at nå din idealvægt.. vi må alle kæmpe med forskellige ting, jeg ville give utroligt meget for at være i dine sko.. det er så meget federe at være naturligt slank.. man kan leve nok så sundt efter alle kunstens regler som overvægtig og være 10 gange mere sund en en der er naturligt slank.. MEEEEN den overvægtige vil ALTID se mere usund ud end den slanke og virker som en viljesvag, ulækker og tilmed dum person.. kun fordi de måske har en krop der arbejder imod demselv..
SÅ PRIS DIG LYKKELIG.. thats all i'm saying ;) pøj pøj
13 år25. juli 2010 kl. 15:08
#14
re: sund og rask,, men er rad mager ???
It's all about the calories.
Spis mere end du forbrænder.
Det kan være svært men du skal gå efter de rigtige ting, men NEJ lad være med at proppe dig med chips, fed sovs og usunde snacks, fordi du kan ligeså nemt få blodpropper, hjertesygdomme, høj fedt%, sukkersyge mm. hvis du lever usundt som en tyk person kan.

Du skal have fedt, men det skal komme fra sunde ting som planteolier, nødder, mørk chokolade, grovkiks, fed fisk osv. Ikke kager el. lign.

Styrketræn og skru ned for konditionstræningen.
Fx 10-15min løb og 30min styrketræning.

Spis masser af rugbrød med fedtholdige kerner og snacks som tørret frugt (fx tørrede bananer, abrikoser, dadler) og solsikke/pinjekerner er gode snacks. Spis rigeligt af dem. Også mandler, peanuts, cashews, rosiner, figenpålæg, peanutbutter og gode muligheder.

Spis 3-4 store måltider bestående af 700-1000kcal og fyld på med snacks mellem måltiderne så du havner på 3-4000kcal dagligt.
13 år28. juli 2010 kl. 16:46
#15
re: sund og rask,, men er rad mager ???
hvorfor følger du ikke bare tabelerne her på madital? sæt et mål og se hvor meget du skal indtage - og SKRIV ALT IND. Jeg gør det, og jeg blev lidt overrasket over mængden jeg skulle spise.

- men det virker

:-)
13 år3. oktober 2010 kl. 17:40
#16
måske amino-syre mangel / protein forgiftning
Jeg kan godt se, det er længe siden, der har været gang i denne tråd, men jeg vælger nu at give mit besyv med alligevel. For jeg har på det seneste forsøgt at se om jeg kunne finde koden til, hvorfor min kæreste er ved at dø af uønsket vægttab, som sundhedsvæsenet efter et helt års undersøgelser endnu ikke har givet ham en diagnose på. Han har selv gennemlæst en masse forskningsresultater og mener, det er stress metabolisme.

Men til mit råd eller oplysning er det nærmere.

Måske var det en ide, at du fik undersøgt, om du optager proteiner godt nok. Og hvis sundhedsvæsenet ikke tager din henvendelse alvorligt nok, så du kan få en udredning, at du så selv forsøger at tilføje et bredspektret proteintilskud, hvor proteiner er optimal bio nedbrydeligt og består af aminosyrer.

Jeg har været inde på en side, der består af en masse citater fra en anerkendt forsker på dette område Erik Kirchheiner, og han godtgør, at hvis der "bare" er en så lille fejl i kroppens funktionsmåde, at mavesyren ikke kan spalte proteinerne nok i mavesækken, kan det være første led i at kroppen kommer i underskud af vigtige proteiner, samtidig med at kroppen sagtens kan være i gang med at blive forgiftet af andre proteiner og affaldsstofferne efter deres for langsomme transportvej gennem systemet + en skrøbelig tarm (pga. mangeltilstanden), der tillader transport af skadelige stoffer ind i kroppen, der i en normaltilstand ville blive sendt direkte ud af systemet.

Jeg brugte nogle timer på at gennemlæse alt på siden og markere de ting, der muligvis kunne være relevante for min kæreste, så jeg har dem liggende i et word-dokument. Det kan jeg dog ikke indkopiere her, men vil give dig linket og et par af de citater, der danner grundlaget for al senere information, han kommer med. Alt nedenfor der ikke som indledning er markeret med Amazone? er direkte citater derfra. Læs og vurder selv om det kan være relevant for dig.

sonjas-stoffskifteforum.info

?Syge, ældede, fejlernærede og svækkede eller blot stressede mennesker producerer ofte for lidt mavesyre.

Hvis mavesyren ikke har foretaget sin afsyring af proteinklumperne, kommer de proteolyserende enzymer på overarbejde.

Energisvigt kan også ramme produktionen af de proteolyserende enzymer. Opbygningen af disse er faktisk afhængig af de aminosyrer, som de splitter ud af polypeptiderne. Med andre ord: Hvis enzymerne ikke er i stand til at gøre deres arbejde godt nok, betyder det mindre enzymproduktion i fremtiden. En ond cirkel er dermed opstået!

Hvis dette indtræffer i blot en kortere periode, kan det føre til kroniske lidelser, fordi de frie aminosyrer selv indgår i produktionen af de proteolyserende fordøjelsesenzymer, der er ansvarlige for nedbrydningen af proteiner - og altså dermed for hele den fremtidige frigørelse af aminosyrerne.

Der er altså herved opstået en biokemisk barriere: Mangel på frie aminosyrer hindrer dannelsen af frie aminosyrer!

Ser vi bort fra enkelte simple funktionelle peptider - som for eksempel glutathione eller GTF krom - er det kun aminosyrerne, der under normale forhold kan og bør passere tarmvæggen. Og kun aminosyrerne kan bruges af organismen til opbygning af alle de proteinstrukturer, kroppen har behov for - fra muskelfibre til enzymer, fra brusk til hormoner, fra organkød til blodlegemer til kromosomer. De enkelte aminosyrer indgår i et intimt samspil med vitaminer, mineraler, sukkerstofmolekyler, som bærestoffer og transportfaktorer, som styringsmekanismer i forbrændingsprocesserne. Ikke blot kan organismen altså kun bruge proteinerne, efter at de er blevet reducerede til aminosyrer. Men bliver de ikke reducerede, er de ikke alene utilgængelige for organismens normale opbyggende funktioner, men bliver også en belastning, der kan medføre sygdomme.

Alle alternative behandlere ved, hvor meget det gavner visse patienter at skære drastisk ned på deres proteinindtagelse. Samtidig ved de også, hvor meget det gavner visse andre at give proteintilskud. Det er imidlertid ikke blot den gamle historie om, at for lidt og for meget fordærver alt, som vi her træffer i ny version. Det centrale problem findes i selve fordøjelsesmekanismen: For meget polypeptid og ufordøjet protein, men for få aminosyrer. Mange patienter, der er "proteinforgiftede" lider faktisk samtidig af aminosyremangel. Det afgørende problem er fordøjelsessvigt!

Løsningen til de fleste af de problemer, vi har berørt i denne gennemgang, er i princippet simpel. Man skal ikke stole på menneskets egen evne til at fordøje proteinerne totalt, men give dem de nødvendige aminosyrer i fri form. Med andre ord: Et helproteintilskud skal være fuldfordøjet, således at det i realiteten udelukkende består af frie aminosyrer.

Frie aminosyrer fremstilles ud fra helprotein ved behandling med rene proteolyserende enzymer af farmakope-standard. Ved kromatografisk analyse sikrer man sig, at slutproduktet er helt omdannet til frie aminosyrer, hundrede procent biotilgængelige. Disse aminosyrer skyder genvej gennem fordøjelsessystemet. De er et direkte tilbud til cellerne, til organismens genopbygning og indre økologiske sanering.

Sagen er jo den, at intet biokemisk forløb finder sted, uden at de nødvendige samvirkende faktorer er tilstede, og her som i så mange andre situationer vil omdannelsen af essentielle til ikke-essentielle aminosyrer ikke foregå med mindre mineraler og vitaminer er til rådighed - især magnesium, mangan, zink, kobber og vitamin B-6 (pyridoxin) samt vitamin C og folinsyre.

For hvis blot en enkelt aminosyre mangler eller er i underskud, vil det få negative konsekvenser for effektiviteten af samtlige andre og for funktionsdygtigheden af de proteinsubstanser, som de indgår i.

Hvordan får man de frie aminosyrer? Dette væsentlige kosttilskud og terapeutiske hjælpemiddel findes i form af FULDPROTEIN, et TWINLAB produkt, der markedsføres i Danmark. Se nærmere om dette meget væsentlige kosttilskud under afsnitte Produktinformation.?

Amazones sammenskrivning:

Protein-forgiftning = Homocysteine fremkommer, når proteinet Miethionine spaltes, og kroppen vil sædvanligvis forsøge at komme af med det giftige biprodukt homocysteine hurtigst muligt. Men mangler kroppen enzymet cystathione kommer der til forgiftningstilstand kaldet hyperhomocysteinæmi, der kan måles i blodet.

? Homocysteine angriber centralnervesystemet, kredsløbet, knoglerne, øjnene og andre organer. Det medfører "mentale" sygdomme - psykoser, autisme og andet - samt åreforkalkning, osteoporose, fødselsskader og synsdegeneration. Frugtbarhedsproblemer, svangerskabskomplikationer, abort og rygmarvsbrok kan også have sine årsager her. Svære tilfælde bliver mentalt retarderede og mange dør tidligt.

Svære tilfælde af hyperhomocysteinæmi lader sig let diagnosticere, fordi de er iøjnefaldende: fødselsskader, abnorm udvikling, mental retardering.

Imidlertid kan sygeligheden bryde ud på meget forskellige tidspunkter i livet og i meget forskellig sværhedsgrad. I mange tilfælde er der ikke, som ved visse andre genetisk betingede sygdomme, tale om et enten/eller - altså, enten har man hyperhomocysteinæmi, eller også er man "normal" og har det garanteret slet ikke.

Forskningen viser også, at det biokemiske billede er langt mere nuanceret. Der findes i realiteten 4 forskellige former for hyperhomocysteinæmi, og i praksis vil man komme ud for nogle patienter, der er totalt blottet for enzymet, og som derfor faktisk er dødsens, og andre, der ved fødslen eller tidligt i tilværelsen bliver håbløst forkrøblede og har udsigt til et kort livsforløb, samt dem, hvor symptomerne først melder sig sent og i meget varierende sværhedsgrad.

Et sted undervejs ud ad denne skala kan vi derfor også forvente at finde personer med en næsten tilstrækkelig enzymproduktion, tilstrækkelig høj til at ingen umiddelbart iøjnefaldende skader kan observeres, ja, faktisk så høj at disse individer tilsyneladende er normale og sunde. Men i praksis er de alligevel så belastede, at de stadig bærer på en risikofaktor, og under ugunstige forhold kan den udløse lidelser som åreforkalkning, autisme, psykoser, osteoporose, hvis egentlige årsag altså er en "mild" form for -næsten altid udiagnosticeret - hyperhomocysteinæmi!

Derfor melder spørgsmålet sig: Hvor mange af os lider af en sådan "mild" form for udiagnosticeret hyperhomocysteinæmi??

? Årsagerne til, at mindre udprægede tilfælde af hyperhomocysteinæmi forbliver udiagnosticerede, er selvfølgelig først og fremmest netop det forhold, at de er mindre udprægede, men skyldes også at man lægekonventionelt forventer, at disse tilstande er blevet diagnosticeret tidligt i livet?? ? Yderligere er der ikke nogen forståelse for, at en relativ ringe grad af hyperhomocysteinæmi let kan forværres, fordi lidelsen ligesom alle andre enzymafhængige forhold er påvirkelig af alder, stress og fejlernæring. De involverede enzymer fungerer jo ikke i et tomrum, men er i organismen afhængige af tilstedeværelsen af deres samvirkende faktorer, der her som så ofte i første række er B-vitaminerne. B-vitaminmangel er derfor meget belastende selv ved en marginal tilstand af hyperhomocysteinæmi og faktisk især hos midaldrende og ældre ofte den egentlige årsag til at lidelsen kommer til udbrud og manifestere sig som åreforkalkning, osteoporose eller en af de andre degenerationssygdomme, hvis årsager vi traditionelt altid søger efter andetsteds.?

Amazones sammendrag:

I forbindelse med ovennævnte konkluderer han, at denne slags proteinforgiftning optræder langt hyppigere end man skulle tro, det betyder væsentlig mere for folks sundhed end kolesterol-indholdet i blodet, hvorfor han undrer sig over, at det ikke i langt højere grad er med i de undersøgelser, lægerne foretager.
13 år18. november 2010 kl. 09:41



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });