Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#1
Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Hej

Jeg er 25 år, veltrænet (træner meget), er ca. 173 høj og vejer 53 kg. Jeg blev sidste efterår opereret i mit ben, og tabte mig der et par kilo (vejede omkring 56 kg før). Jeg vil gerne op på min normalvægt igen, men det er stadig ikke lykkes. Er der nogen der har en god kostplan? Har ikke lyst til at skulle til at spise kage, slik, drikke fløde o.lign. hver dag, men ønsker en sund kostplan med sunde fedtstoffer og hvad der ellers hører sig til:-)

Håber nogen kan hjælpe!
14 år18. august 2009 kl. 13:13
#2
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
spis mange nødder og brug meget raps- og olivenolie.
drik 1liter kakaomælk lige efter hver træning.
tinaguf: bland solsikkekerner med rosiner.
14 år18. august 2009 kl. 19:04
#3
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
spiser også mange nødder, især valnødder, mandler og hasselnødder, men kan selvfølgelig altid spise flere:-) er begyndt at drikke proteindrik lige efter træning, så håber der snart sker noget!

valnødder, hasselnødder, mandler og rosiner sammen er også ren guf!!!
14 år19. august 2009 kl. 21:10
#4
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Spis en masse mellemmåltider i form af tørret frugt, grove kiks, mørk chokolade, müslibarer, proteinbarer og andre ting og når du er tørstig så drik mælk, juice og andre kalorieholdige ting... Sørg for at spise en god håndfuld kiks med smør eller lignende og drik et stort glas mælk inden du lægger dig til at sove.
14 år20. august 2009 kl. 17:19
#5
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Først vil jeg råde dig til at bruge programmet her - hvis du ikke allerede bruger det. Det kan give dig et overblik over hvor meget du egentlig indtager i løbet af dagen. Det er faktisk muligt at du TROR du spiser meget, men i virkeligheden ikke gør det.

Sidehistorie: jeg hvde en meget tynd bekendt, der altid brokkede sig over, at hun ikke kunne tage på, selvom hun spiste og spiste! Det skal jo så siges, at når hun synes hun havde spist såååå meget havde det bestået af en halv rugbrød med agurk på.
Ja, så kan det jo ikke undre nogen, at man ikke tager på.

Så derfor: få kalorieoverblikket først. Og medregn alt det motion du også laver. Så ved du hvormange kalorier du skal indtage for stødt og roligt at tage på. Og fokuser på de fede ting - men de ting med det sunde fedt.
14 år22. august 2009 kl. 10:07
#6
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Har læst på iform (tror jeg det var) at havregryn efter træning er noget af det allerbedste til opbygninge af muskler og øvrig restitution.
14 år25. august 2009 kl. 22:41
#7
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Jeg kan godt komme med en decideret kostplan hvis det er.

Morgenmad: 100g havregryn, 250g letmælk, 1 håndfuld hakkede nødder.

Formiddag: 1 müslibar + 1 banan

Frokost: 2-4 stk. rugbrød m. røget laks eller tunsalat + salat af avokado, tomat, løg, fetaost og dressing.

Eftermiddag: 1 frugt + 4 stk. knækbrød med smøreost.

Aftensmad: 200g kød stegt i margarine, 200g grønsager evt. stuvede, 4-5kartofler, 100g ris eller pasta rå vægt, eller to skiver groft brød. 4 spsk. sovs.

Sen aften: 30-50g mørk chokolade og/eller 6 kiks evt. digestive + 1 stort glas letmælk.
14 år6. september 2009 kl. 14:05
#8
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
Det der kommer du aldrig til at tage på af... og programmet herinde kan ikke engang finde en fed oksefars, hvis det er kan du inde på budyhouse købe ren kulhydrater og det koster ikke en skid :) kæmper selv med at tage på
14 år7. oktober 2009 kl. 12:07
#9
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
bodyhouse.dk***** det var lige en smutter :)
14 år7. oktober 2009 kl. 12:09
#10
re: Er der nogen der har en god kostplan hvis man vil tage på i vægt?
okay der fandt jeg så først lige ud af man selv kan indtaste vare :P
14 år7. oktober 2009 kl. 12:12



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });