" halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??

Du læser en tråd i debat > vægtforøgelse


#21
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Så må jeg vist være helgammel, halvspiseforstyrret.
Har de senere år ligget og rodet omkring de 50 kg og er 172 høj. Mit store problem er at jeg bliver aldrig rigtig sulten, har et ret hårdt fysisk program ( fuldtidsjob + pasning af gård med 6 heste ) og så er jeg nok også lidt doven. Hvis jeg er sent færdig en aften har jeg virkelig svært ved at tage mig sammen til at lave aftensmad, så det bliver ofte sprunget over. Nu er det endelig gået op for mig at der skal ske noget med vægten, da jeg undrede mig over at mit tøj pludselig slaskede og opdagede at jeg var røget ned på 47,5. Jeg er så træt af at høre den samme sang om "spis sunde kalorieholdige førdevarer f.eks. avokado og nødder". Efter 14 dages intensiv spisekur har jeg efterhånden fået nok af avokado, nødder og mandler. Bare tanken om hvor mange avokadoer osv jeg skal igennem før jeg når mit mål på 56 kg....... Alle gode idéer til kalorietætte fødevarer som ikke skal tilberedes alt for meget modtages med kyshånd.
12 år14. september 2011 kl. 12:40
#22
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
snup et par flødekager dagligt...
12 år20. oktober 2011 kl. 19:13
#23
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Det var da et enormt ufølsomt forslag, calcit, hvad skete der der? For det første er det en enormt usund måde at gøre det på, for det andet vil de fleste nok ende i enten overvægt eller en spiseforstyrrelse med den metode.

Til Leaveinsilence, sørg for ikke at spise det fordi du 'skal', så bliver det hurtigt trættende. Hvad for noget er du glad for? Personligt ville jeg fint kunne spise tonsvis af mandler, men med f.eks. valnødder eller avocado, der ville jeg hurtigt gå i stå. Tænk på det som 10g på havregrynene om morgenen, måske en lille håndfuld som mellemmåltid, lidt i salaten til aften.. Forskellige slags nødder, forskellige tidspunkter og gerne med 'pauser', så man ikke når at blive træt af dem..
Ellers prøv lidt federe kød på bordet (alt behøver ikke være under 10%), en ekstra kartoffel, måske et stykke (sundt, groft) brød sammen med? En lidt federe ost, lidt ekstra marmelade, den 'fede' version af yoghurten/mælken..
Og ja, måske en flødekage en gang imellem.. Men ikke dagligt!
12 år20. oktober 2011 kl. 19:42
#24
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Det med at dovenskaben giver dårlige madvaner kender jeg alt til. For mig har det dog den modsatte virkning, hvor jeg spiser snack og usunde ting hvis jeg ikke lige gider at lave aftensmad. Min løsning har været at bruge tid på at lave 1-2 store portioner aftensmad i weekenden, som så bare skal varmes i mikro-ovnen når jeg kommer hjem.
12 år20. oktober 2011 kl. 19:59
#25
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
hvis du har en stofskifte sygdom, så er det nok trods alt en god idee med lidt fløde i kaffen og kartoffelmos med fløde.
spis evt. fødselsdagsboller istedet for almindelige.
spis dog hovedsaglig noget der ligner alm mad, bare lidt federe.
12 år20. oktober 2011 kl. 20:00
#26
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Hvad Ablanu det var et forslag.....og der kom gang i tråden igen.....hvis man vil tage på så ved jeg det virker....;-(
12 år20. oktober 2011 kl. 23:01
#27
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Åhh ja, jeg forstår virkelig godt, at du vil ud af den situation!! Jeg er selv gammel "anoretiker", men nu er jeg bare fed.. Jeg kæmper også med det hver dag, dog er jeg lige modsat dig - den dag i dag er jeg overvægtig og spiser for meget. Men jeg ved ærlig talt ikke, hvad du kan gøre, når du også har snakket med psykolog. Kan du ikke tænke på dine dejlige to piger, når du ikke vil tage på eller spise? Du gør det for DEM! :]
12 år9. november 2011 kl. 17:42
#28
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Til de af jer der har dårlige erfariger med psykologer, så vil jeg anbefale at prøve med en NLP. Det er en helt anden måde at arbejde på, og det rykker noget !
Mange gode tanker til jer der kæmper..
12 år15. november 2011 kl. 08:44
#29
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
Vil anbefale om muligt Steen Krarup.......bevidstheden sletter gamle oplevelser som bliver rystet ud af kroppen...ikke at de glemmes men de er på en måde afsluttet....det hedder body mind. Healing er den del af det.
12 år27. december 2011 kl. 22:31
#30
re: " halvgammel" spiseforstyrret..mon nogen som mig ??
det her med kalorietætte madvarer ved jeg lidt om. man kan sagtens finde sunde ting som mætter og hvor man ikke skal spise en halv ko for at blive mæt.

kender du stenalderbrød? det er enormt energitæt og nemt at lave. deritl ost i alle afskygninger

makrel i tomat er også energitæt og sundt. generelt fede fisk er en god ting (de findes røgede)

nødder og avokado har du jo selv været inde på, men derudover æg en god ordentligt mayonæse (lavet på god olie og ordentlige æg)

humus kan du lave med et ekstra sjat olie.

linsesalat og bønnesalat er også godt og når føst limabønnerne er udbrlødte er det ikke så besværligt at lave en salat til flere dage

steg i smør og brug den fede hakkekød istedet for den meget magre

lav torskesalat med bacon og mayonaise (igen den gode mayo)


som morgenopkvikker: smoothie med frugt, yogurt og fløde

undgå sukker fordi du bliver oppustet af det (hvilket giver ubehag) men find gerne de fede mælkeprodukter frem

sideøbende skal der selvfølgelig indtages frugt og grønt


kunne et par af de tanker bruges?
11 år19. januar 2013 kl. 08:33



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });