Hvorfor tager jeg på?

Du læser en tråd i debat > spørg en studerende


#11
Camilla, jeg er ked af at rette dig. Men det er utroligt at du kan finde på at skrive at muskler vejer mere end fedt.
1 kg. Muskler vejer nøjagtig det samme som 1 kg. Fedt.
Det har forskellige fylder så muskler fylder mindre end fedt.
Jeg forstår simpelthen ikke at folk som gerne vil hjælpe andre med at tabe sig stadig bilder folk ind at muskler og fedt ikke vejer det samme det er ikke kun dig.
problemet er når jeg læser det så bliver jeg i tvivl om alt andet som du / i skriver når i ikke har styr på simpel en ting.
Det er jo lige som et kilo dun vejer det samme som et kilo jern....men et kilo dun vil Være svært at være da det fylder ekstrem meget. :)
10 år30. januar 2014 kl. 22:17
#12
Nadia - jeg synes måske du går lidt op i petitesser nu. ALLE ved jo godt at 1 kg muskler ikke vejer mere end 1kg fedt. Grunden til at man siger at muskler vejer mere end fedt frem for at snakke om massefylden er bare at det er nemmere i daglig tale, og det gør det nemt at forklare hvad der snakkes om. Også selvom det ikke er en teknisk korrekt måde at fremstille det på. Kan slet ikke forstå hvordan den slags måde at omtale noget (som forresten er en ret normal måde at omtale forskelle i massefylde på i almindelig dansk tale) kan gøre dig i tvivl om Camilla har styr på andre ting.

Nå ja og så vil jeg blande mig udenom denne her tråd igen!
10 år31. januar 2014 kl. 00:16
#13
Hej Nadia

Jeg er ked af at du ikke forstod hvad jeg mente, men selvfølgelig ved jeg godt at 1 kg er et kg uanset hvilket stof vi taler om.
Det jeg prøvede at formidle var at selvom vægten står stille, kan du godt blive mindre ift cm. Dette er fordi 1 kg muskler fylder mindre end et kg fedt.
Jeg håber dette udredede det for dig.

Mvh

Camilla

PS. Man kan sagtens sige i helt dagligdags tale at jern vejer mere end dun. Det man sammenligner er f.eks. En håndfuld af hver og så er der jo ingen tvivl om hvad der vejer mest ved denne mængde.
10 år31. januar 2014 kl. 10:14



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });