Psykisk velvære

Du læser en tråd i debat > off topic


#11
re: Psykisk velvære
Tak for Jeres svar. Jeg er okay for tiden - jeg føler bare fortsat skam over mine flip. Senest gik det ud over en fest, hvor jeg blev dårlig og måtte tage tidligt hjem, fordi jeg blev for fuld. I det mindste prøvede jeg at tage hjem inden jeg blev så fuld at jeg ville begynde at græde og opføre mig tosset. Jeg havde ikke spise ordentligt, og derfor, naturligvis, ville min krop ikke have al den alkohol som jeg heller ikke plejer at indtage. I denne uge, har jeg overspist. Sikkert fordi jeg føler skam? Jeg kan simpelthen ikke projicere min skam over i noget bedre og mere..... virksomt for mig end at æde mig en pukkel og føle skyld over kalorieindtaget bagefter!!! :/
Yeswecan32: Tak for dine ord. Jeg ved, at jeg aldrig vil være alene. men nogle gange kan det virke som om jeg er i en glasklokke og ikke kan mærke omverdenen ordentlig omkring mig. Kender du det? Jeg kan få svært ved at kommunikere med mine medstuderende i hverdagen, ganske enkelt fordi jeg ikke kan sætte en sætning sammen, og så bliver jeg flov og mest af alt har lyst til at grave mig ned i et hul... På arbejdet kan jeg nogle gange blive i tvivl om folk snakker om mig, og når de så nævner vedkommendes navn, føler jeg mig dybt uprofessionel og paranoid..!
Calcit: Det er okay, du skaber jo bare debat, og det er der intet i vejen for. Så længe du holder en pæn tone, som du i øvrigt gør. Jeg vil tage det til mig mht. stofskifte. Det kan godt være en god idé at få det tjekket!! Jeg hader bare min læge. Er der nogen af Jer der har kendskab til at skifte læge?
11 år29. marts 2013 kl. 17:17
#12
re: Psykisk velvære
Kære Nuseren

Jeg kender det ganske godt - jeg kan huske da jeg var allermest syg, troede jeg at hver gang der var nogle der grinte, var det af mig, også selvom det var forbipasserende. Og jeg følte også ingen forstod hvordan det var og have det sådan, på nær dem der selv har prøvet det. Jeg kunne heller ikke føre en samtale en overgang, havde svært ved at finde ord og få sætningerne til at hænge sammen, og jeg brugte også meget tid på, hvorfor de sagde sådan og der var en skjult agenda eller bagtanke. Men heldigvis har jeg det ikke sådan længere fordi jeg fik hjælp - medicin og psykolog. Nu drikker jeg meget sjællent alkohol grundet min medicin, men det jeg fik at vide af lægen var at det forværrede symptomerne af depression.

Synes det er godt du skriver herinde. Det må ikke være nemt at gå med selv ? Bruger du egentlig meget energi på at opretholde facade ?

Det har været alfa og omega for mig at have den rette læge, min første læge fejlmedicineret mig i over 1 år, hvor jeg bare blev mere og mere syg. Men så fik jeg en fantastisk læge der henviste mig til specilist og derfra gik det fremad for mig.

Men ikke for at gentage mig selv, men tror det ville være godt og få kigget på de ting du går og tumler med. Når du er parat til det.

Jeg mener det koster en lille smule og skifte læge. Jeg ringede til borgerservice og så vejledte de mig, jeg søgte en læge der ikke havde plads til flere patienter, og søgte dispensation hos hende, og så fik jeg hende til læge.

Ønsker dig alt godt herfra.

Rigtig god påske
11 år29. marts 2013 kl. 19:58
#13
re: Psykisk velvære
Man kan skifte læge her på nettet og det er altid godt at få en anbefalet.
11 år29. marts 2013 kl. 21:49
#14
re: Psykisk velvære
Nu har jeg skiftet læge! Det blev et lille gebyr på 180,-. Så kan det være jeg tør henvende mig til min nye læge, hvis jeg føler de her humørsvingninger kommer igen... Jeg havde mig lige en tur igen i dag. En lille ting væltede mig. Følte mig som en 5-årig der SLET ikke kunne håndtere modgang. Hold kæft, hvor kan jeg ikke toughen up, når jeg vil! Jeg er bare træt nu. Jeg ved, jeg har behov for at løbe, men sengen kalder. Det er en svær kamp at kæmpe. Jeg bliver jo i bedre humør af at løbe end at rulle mig sammen til en kugle under en massiv dyne de næste tolv timer......
11 år3. april 2013 kl. 17:52



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });