det man selv tumler med...

Du læser en tråd i debat > off topic


#11
re: det man selv tumler med...
Det her er altså en super tråd til eftertanke og inspiration - tak for det.

Lovely
11 år9. januar 2013 kl. 18:58
#12
re: det man selv tumler med...
ja det helt klart nogle af de ting i andre skriver jeg også har problemet med frustrationet,stress,og jeg har også en tildens til søde saget når jeg følet mig træt så det ligsom jeg skal ha det her sukker for at klare dagen.
om aftenen nær jeg siddet og ser tv så får jeg lyst til noget "hygge slik "
jeg har det ogås lidt med at opgive en gang i mellem jeg har nemlig taget 15-20 kg på på 15 måneder pga antidepressiv medicin min læge siget de er skyld i min vægt forøgelse ved enlig ikke hvorfor.
Glædet mig bare til jeg skal stoppe med dem snart.
11 år13. januar 2013 kl. 20:56
#13
re: det man selv tumler med...
Vi har alle kritiske punkter - nogen er vi måske slet ikke klar over? Derfor lavede jeg denne tråd som inspiration til selvindsigt.
11 år13. januar 2013 kl. 21:14
#14
re: det man selv tumler med...
Man kan vel sige, at mit sukkermonster kommer og holder mig med selskab, når jeg er alene...
Så det er lidt hårdt, at have en natarbejdende mand... ALT for mange aftener "uden supervision".. og så kommer sukkermonsteret altid venligt forbi med chokolade, varm kakao, chips, julens leftover nougat og mange andre lækkerier...
11 år13. januar 2013 kl. 22:35
#15
re: det man selv tumler med...
Min værste fjende må være aftensmad... Jeg elsker det simpelthen, og spiser aaaaaalt for meget.
Til de andre måltider kan jeg godt vurdere hvor meget der er fornuftigt at spise, men til aftensmad har jeg ikke samme grænse.
Kan godt mærke at jeg bliver tung og træt af det, men gør det desværre alligevel...
11 år1. februar 2013 kl. 22:26
#16
re: det man selv tumler med...
For mig løser mad alle problemer, men samtidig skaber mad opvask, derfor oftere usundt der ikke kræver tilberedning men måske bare en ske eller gaffel. Eller slet og ret købe noget der kan spises med fingrene.
Trøstespiseri er en del af et større selvskadende adfærdsmønster, og er en af de handlemåder jeg har udskudt at arbejde på, eller i perioder glemmer at håndtere fordi fokus er på noget andet.
11 år9. februar 2013 kl. 09:43
#17
Lidt deprimerede at falde over denne tråd og se at den eneste udvikling jeg har opnået på 6 år er at jeg har skiftet dovenskabs-ckololade ud med dovenskabs-chips :/
5 år9. februar 2019 kl. 10:57
#18
Fedania - hej. Long time no see. Har savnet dig. Knus, Alinea - der igen kæmper med de sidste 5 kg.
5 år9. februar 2019 kl. 13:28
#19
Gammel tråd.. men nuvel ;-)

Jeg bilder mig ind, at jeg spiser for lidt. Håber at få lidt syn for sagn med madital. Virkeligheden er nok, at jeg spiser forkert.

Der kan godt ryge lidt hyggeslik ind om aftenen. Det er i størrelsesordenen 1 plade Rittersport, som jeg deler med manden. Kage er klart min værste fjende - især på kontoret, når der er kaffepause.

Chips, desserter, is og fast food er maximalt på programmet 3-4 gange om året.

Fatter simpelthen ikke, hvad jeg bliver tyk af?!?!
4 år3. januar 2020 kl. 10:46
#20
Kære LeLi,

Velkommen til Madital. Jeg håber, at du bliver klogere på din mad og vaner - det er hele idéen med Madital.

Jeg ønsker dig al held og lykke i din proces. PRO profil kan fortælle dig meget mere om din sundhed og mæthed end gratisversionen, så der vil du få det største overblik.

Hvis du er i tvivl om, hvordan du anvender programmet, så spørg her i debatten, eller kontakt mig via supporten :-)

Venlig hilsen
Lone
Ejer og udvikler af Madital.dk
4 år3. januar 2020 kl. 11:00



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });