det man selv tumler med...

Du læser en tråd i debat > off topic


#1
det man selv tumler med...
Overordnet er vi her fordi vil godt vil spise sundt og holde vægten. Det er forskelligt hvor vores "problemer" er - eller det som man selv har svært ved at styre.
For nogen er det sukker og slik som er det evige problem. Andre noget helt andet.
Hånden på hjertet. Vær ærlig hvad er den udfordring som driller. En enkelt eller flere...
11 år8. januar 2013 kl. 15:52
#2
det man selv tumler med...
Mit problem ang. vægten er at jeg i de sene aftentimer - pludselig bliver sulten efter både det ene og det andet. Det kan ødelægge en eller flere dages mådehold. Så de sene aftener er mit kritiske punkt! Ikke sukker eller salte ting.
11 år8. januar 2013 kl. 15:54
#3
re: det man selv tumler med...
Er rigtig god til at spise sundt ved måltiderne.

Men det lille lede sukkermonster har usædvanligt godt fat i mig - og det er så i en kombi med "comfort-eating" hvis jeg ikke ved hvordan jeg skal reagere - så spiser jeg. Typisk når jeg står i en ukendt situation, eller er usikker.

11 år8. januar 2013 kl. 17:00
#4
re: det man selv tumler med...
Mit svag punkt er om aftenen, når jeg er lidt småtræt - så melder trængen til det 'ulovlige' - ligegyldigt havd - sig. Så der kæmpes hver aften...nej, selvfølgelig ikke hver aften, men ret mange.
Min mand er også en rigtig 'hyggegris', det gør det ikke lettere:-). Han kan til gengæld tåle det...
11 år8. januar 2013 kl. 19:15
#5
re: det man selv tumler med...
Når jeg er (for) presset, har jeg bare lyst til at spise og spise fordi jeg er så pokkers rastløs og urolig indeni og ikke kan finde andre måder at komme af med følelserne på. Træthed, stress, udmattethed og magtesløshed = spise!
11 år8. januar 2013 kl. 21:38
#6
re: det man selv tumler med...
Før i tiden var det de store portioner og min manglende fornemmelse for hvornår kroppen var mæt...
I dag handler det primært om at jeg har stiftet bekendtskab med mit helt eget "sukkermonster" som giver mig en ustyrlig craving efter slik, brød, pasta og søde sager... Men der kan som regel forhandles med monsteret hvis jeg ellers tænker mig om og holder blodsukkeret stabilt i løbet af dagen med de "gode" alternativer :)
Men jeg synes det er lidt sjovt hvordan mine udfordringer har ændret sig under mit vægttab.
11 år9. januar 2013 kl. 07:57
#7
re: det man selv tumler med...
Jeg har det på samme måde som mange af jer andre. Jeg spiser får at fjerne fokus på den situation jeg er i. Hvis jeg er frustreret, usikker, ikke kan komme i gang med en opgave eller lignende. Så spiser jeg. Verdens dummeste overspringshandling :)
11 år9. januar 2013 kl. 08:34
#8
re: det man selv tumler med...
Min værste fjende er min dovenskab. Når jeg ikke lige gider lave aftensmad, så finder jeg noget chokolade i skabet i stedet. Og når jeg handler ind, så køber jeg chokolade fordi jeg får gæster (og glemmer så at sætte det på bordet når de er her) og fordi jeg jo sagtens kan styre det - hej hej fornægtelse ;)

I det store hele synes jeg dog at det har været (lidt for) nemt at tabe mig ind til videre, men istedet for at frygte, at jeg snart opdager hvor svært det rent faktisk er, så glæder jeg mig over, at det jeg gør fungerer :)
11 år9. januar 2013 kl. 08:49
#9
re: det man selv tumler med...
Det er rigtig gidt sagt, Chimichanga :-)

Jeg spiser for at fjerne fokus fra den situation jeg er i....

Det er i hvert fald noget jeg vil minde mig selv om fremover... :-)

11 år9. januar 2013 kl. 11:18
#10
re: det man selv tumler med...
Ja Chimichanga det er virkelig en god beskrivelse af et problem som jeg tror mange af os tumler med. Hvor er det dejligt at få sat ord på nogle af de vanskeligheder man selv oplever men som man ikke har forstået / kunnet forklare :)
11 år9. januar 2013 kl. 12:19



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });