Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?

Du læser en tråd i debat > off topic


#21
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Jeg er 180 cm lang og vejer et sted mellem 63 og 65 kilo alt efter dagen :o)
Jeg bruger str 40 forneden og str 42 for oven...cirka...og alt efter mærke og alt det der.
12 år17. august 2011 kl. 22:21
#22
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
93 kg og 168 cm
Jeg bruger mellem 40-44 i buks (l/xl) og 40 eller (L) i bluse.
12 år17. august 2011 kl. 22:37
#23
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Jeg er 147 høj, vejer 56,4 kg. I bluser bruger jeg str 42, nederdele er str 38-40, trusser er 36
12 år18. august 2011 kl. 10:06
#24
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Jeg synes det er forbløffende hvor mange, der bruger meget små tøjstørrelser på trods af overvægt.. Jeg arbejder i en modebutik med tøj i store størrelser, og der er mange, der bruger alt fra str 42-56 selvom de ikke er voldsomt store...
12 år27. august 2011 kl. 17:30
#25
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Tænker på om folk glemmer der findes 2 serier af størrelser....feks. i Solo
s -m-l-xl- normalstørrelser

og

s-m.l-xl ...store størrelser .Her svarer str s til 42-44. eks. zizzi

.....men der må du jo vide en masse om Damaged...
12 år27. august 2011 kl. 20:14
#26
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Jeg må også indrømme, at der er noget der ikke helt stemmer for mig m.h.t. de størrelser folk skriver de bruger *gruble*
12 år27. august 2011 kl. 22:55
#27
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Ja i vores butik har vi også s,m,l, xl.. Der svarer til s = 42-44, m = 46-48, L = 50-52, xl = 54-56

Men jeg regnede med at folk ville give udtryk for det hvis det var disse betegnelser de brugte.. Men det ved jeg self ikke.. Men det er jo væsentligt at skelne..

Men self skal man måske også regne med at høje personer måske automatisk bruger større størrelser end lave? Jeg ved ikke, men jeg synes fx ikke at en str 40 er særlig stor. Jeg vil i hvert fald tro at det er de færreste, der kan passe en str 40, som kan kaldes overvægtige? Men det er måske igen meget mere individuelt end man går og tror.

12 år28. august 2011 kl. 11:09
#28
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
nej str 40 er slim...vejer nu 71..jeg kan ikke passe noget under str. L hverken i bluse eller kjole i normal størrelser...

Jeg har købt en bluse her forleden i str. l og den var bestemt meget kropsnær, det kom bag på mig.

Nederdele med foer kan sagtens være str 44.selvom det lyder af meget...
12 år28. august 2011 kl. 11:51
#29
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Jeg synes, at en str 40 er meget hvis man f .eks. er 160 cm høj...det er ikke noget der signalerer overvægt som sådan (det kommer jo også an på kropsbygning) men man er pænt tæt i det.
12 år28. august 2011 kl. 12:43
#30
re: Hvad vejer du og hvad er din tøjstr?
Ja, det er underligt med de tøjstørrelser - jeg bruger som tidligere skrevet 38-40 i underdele. Jeg køber underdele i H&M, da det er dejlig billigt og jeg jo håber på at blive slank igen så tøjet skal skiftes. Det skal så siges at det ikke er alle deres design jeg kan bruge i 38-40. Overdele fra H&M kan jeg så til gengæld ikke passe, eller jo deres tøj til store piger kan jeg som sådan godt passe, men det er bestemt ikke designet til lave piger som mig (160 cm) og det ser bare ikke pænt ud.

Jeg vejer pt. 18 kg for meget, men min overvægt sidder primært på overdelen, selvom der selvfølgelig med de 25 kg jeg har taget på også er kommet ekstra på underdelen. Jeg skal ned i en 34-36 før jeg er pæn/harmonisk at se på ift min højde og bygning. Så en str. 40 kan sagtens sidde på en overvægtig - højde og kropsbygning har meget stor betydning.
Mit sidste indkøb (på udsalg) var en cowboy nederdel fra in-wear i str. 40, den sidder godt til lige pt. men det bliver den forhåbentlig ikke ved med og så har jeg netop opdaget Saint tropez overdele - de laver en del løse modeller som er ok til mig, selvom de ikke har krave på. Vil nemlig helst have krave på, da det skjuler "tyrenakken". Dem har jeg købt et par stykker af i L og min veninde på samme højde som mig men 52 kg, sejler i dem i den størrelse!
12 år28. august 2011 kl. 13:17



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });