undskyld

Du læser en tråd i debat > off topic


#11
re: undskyld
Piger med anoreksi døjer efter min opfattelse med akkurat de samme problemer som jeg, bare omvendt.. Deres hjerne siger til dem ''du må ikke spise'' og min hjerne siger ''ej du har lyst til 4 stykker rugbrød mere, det kan du da godt lige spise, selvom du lige har spist'' Og vupti så står man i køkkenet igen!

Jeg vil da sige at selvom jeg er overvægtig har jeg da osse et forskruet for forhold til mad.. Hvis man kan sige det på den måde.. Og jo mere jeg selv eller famiien siger tag dig nu sammen, du spiser for meget, du er for tyk, du dyrker ikke nok motion, du spiser ikke sundt nok... osv osv.. Jo mere spiser jeg!

Jeg synes det er iorden, der skal være plads til alle herinde... Og det er måske et råb om hjælp når nogen skriver de indlæg om at ville tabe sig selvom man er undervæting.. Så derfor mener jeg man skal hjælpe de personer herinde i stedet for at skrive nedsættende kommentarer... Så får personerne det bare mere dårligt med sig selv og det gør det ikke just bedre for deres sygdom....
15 år19. maj 2008 kl. 09:27
#12
re: undskyld
Iakob: det er vidst også ligegyldigt om folk tror på hvad jeg siger eller ej. vil ikke lave en kæmpe masse ud af at forsvare alle spiseforstyrrede, for vi er ikke ens. kan også krumme tæer over nogen af indlæggene der kommer :)
15 år19. maj 2008 kl. 11:04
#13
re: undskyld
Girasole: Jeg kunne ikke vær mere enig!
15 år19. maj 2008 kl. 11:41
#14
re: undskyld
Hmmm det er et svært emne der er kommet op her. Jeg mener også at undervægt er et problem lige så vel som overvægt. Jeg har selv haft det lidt svært med indlæg fra overvægtige fordi jeg ikke kan forholde mig til de problemer. Så som Iakob er jeg også blevet god til at blande mig udenom når jeg læser de indlæg fra undervægtige som ikke spiser noget. Mest af alt for at skåne mig selv. Jeg vil så utrolig gerne hjælpe folk og har det meget svært med at se folk som ødelægger sig selv på den måde. Eller på andre måder for den sags skyld, så derfor har jeg valgt ikke at kommentere på de indlæg.

På den måde har jeg ikke selv problemer med at undervægtige piger er her. Jeg håber bare på at de alle også får professionel hjælp, for selvom vi ved meget om mad og hvad forskellige ting gør ved kroppen herinde på forum, så er vi (de fleste af os i hvert tilfælde) ikke professionelle på området.

Jeg kan ikke lade være med at tænke at det må være op til Lone hvem der skal ha lov til at være på siden her og hvem der ikke skal. Og når hun har besluttet at der skal være plads til undervægtige såvel som overvægtige, så er det vores opgave at respektere det. Og behandle alle brugere med respekt. Dvs. vi opfører os ordentlig overfor hinanden og taler ordentligt til hinanden. Lige som ude i den virkelige verden betyder det ikke at vi skal være venner med alle. Hvis man ikke føler at man har noget til fælles med enkelte brugere herinde kan man jo bare undlade kontakt - lade være med at skrive i de tråde de opretter osv. Men vigtigst af alt. Lad være med at svine hinanden til.

Sommersol: jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor du er. På den ene side tager du afstand fra nogle af de indlæg som det her handler om og på den anden side begynder du at forsvare det og tager det som et angreb på dig selv. Måske var det slet ikke et angreb på dig. Lige så vel som at der findes flere grader af overvægt findes der også flere grader af undervægt og spiseforstyrrelser. Så det er jo bare godt for dig at du ikke er så hårdt ramt som nogle andre måske er.

Jeg håber at vi kan fortsætte her med den gode tone der plejer at være her på forum, hvor alle kan give gode råd hvor de føler de har noget at bidrage med. Selvom man er uenige kan man godt give udtryk for det på en ordentlig måde.
15 år20. maj 2008 kl. 13:06
#15
re: undskyld
Doh - de indlæg jeg har haft det lidt svært med er selvfølgelig dem fra UNDERvægtige. Dem fra overvægtige kan jeg sagtens forholde mig til - hahaha.
15 år20. maj 2008 kl. 13:07
#16
re: undskyld
Jeg synes ikke at det er et problem at der findes undervægtige eller anoreksiramte på siden. De kan i hvertfald have præcist det samme behov for at taste mad ind og få deres daglige indtag og sammensætning af mad synliggjort.

Hvis man holder fast i at evt. rådgivning gives ud fra et sundhedsmæssigt hensyn og ikke et "tab dig for enhver pris" hensyn kan jeg ikke se at der kan være noget problem.

Til Sommersol vil jeg sige at jeg synes det er en skam hvis du ikke vil kunne gøre brug af indtastninger på siden, imens du forsøger at arbejde dig op på det optimale Kcal indtag om dagen, og jeg ved at du har stor empati og er stand til at sætte dig i både overvægtiges og undervægtiges sted, det er et stort plus.

Præcis som med vægttab kan det være en lang process at få kosten og ikke mindst psyken arbejdet på plads. Desuden kan jeg se mange paraleller imellem sygeligt undervægtige og sygeligt overvægtige, og synes bestemt ikke der er nogen grund til at gøre nogen gruppe mindre intellegent end den anden.

Cavi den skåsikkerhed du udtaler dig med, omkring andre menneskers situation, motiver og intellegens, synes jeg er ubehagelig, og ser den slags fordømmende indlæg som et større angreb på den gode tone på siden, end et indlæg som blot giver et indblik i en forstyrret selvopfattelse.
15 år20. maj 2008 kl. 16:25
#17
re: undskyld
Det har ikke noget at gøre med hvor hårdt ramt jeg er, eller hvor syg jeg er.
Har bare noget at gøre med at jeg nok har fundet ud af reaktionen herinde så derfor ville jeg aldrig begynde at skrive om sådan noget med at jeg spiser 2 æbler om dagen.!
jeg ved godt jeg ikke er bedre end dem, men jeg prøver da på ligesom at passe herind alligevel, men jeg bliver da ramt som andre anorektiker når jeg selv har fået den diagnose.
synes det er forkasteligt at sige vi er noget skidt for den side her. overvægt er en spiseforstyrrelse lige så vel som undervægt er. der er jo i mange tilfælde ingen grund til at folk er blevet tykke, andet end at de har lidt af at spise for meget. jeg ved godt mange ikke kan gøre for det osv osv, men i de fleste tilfælde er vi vidst i samme båd. vi sidder bare i hver sin ende.

jeg synes alle spiseforstyrrede bliver angrebet fordi i samler os alle sammen op i samme mundfuld og siger vi er trælse for siden. det kan man da ikke bare, synes jeg ikke. der er da forskel på folk? synes vi generalisere ldit for meget. men det nok bare mig
15 år20. maj 2008 kl. 21:43



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });