undskyld

Du læser en tråd i debat > off topic


#1
undskyld
Jeg sidder og overvejer om jeg var for grov i går fik jeg skrevet at jeg synes de skulle slettes som brugere dem der selv har skrevet at de har anorexi osv. Jeg synes det er ødelæggende for siden at man ikke ved om det er en der bare trænger til at tabe nogle kg eller en der reelt er syg man giver råd til.
Plus at de kommer med råd som motioner 5 timer og spis et brev nupo og to æbler. For mig at se er det et råb om hjælp og den skal de da have, jeg mener bare ikke de får den ved at være på en slankeside på nettet.
Det er ikke for at være ond mod nogen, men fordi jeg mener at nogle brugere her har brug for en anden form for hjælp end den der fås på en side som denne.
Selvom jeg stadig står inde for mine ord, vil jeg gerne undskylde overfor dem som følte sig ramt
15 år18. maj 2008 kl. 09:31
#2
re: undskyld
Jeg har selv fået en hel del på puklen, fordi jeg gav noget klar besked om et sygt indlæg.
Jeg er helt sikker på at de par stykker det hele drejer sig om er opmærksomhedsnarkomaner, der finder tilfredsstillelse i at så mange gider reagere på deres indlæg.
Er helt overbevist om de overhoved ikke har et problem med mad, mad er bare redskabet.
Og hvorfor er det så lige at de skriver i det forum om vægttab når de er så tynde, er det ikke at gøre grin med os andre?
Burde de ikke rykke ind i vægtforøgelse forumet.
Jeg tror det bedste man kan gøre er slet ikke at skrive til dem i de "usunde" tråde de opretter,
15 år18. maj 2008 kl. 19:09
#3
re: undskyld
synes ikke du skal udtale dig cavi når du bedømmer folk du ikke kender og siger de ikke har et problem med mad.du er da fuldstændig hjernedød,kold person!
15 år18. maj 2008 kl. 19:31
#4
re: undskyld
De har da ligeså meget ret til at være her som normalvægtige og overvægtige. Set fra mit perspektiv handler det ikke om mad men om følelser for os alle!
Hvis man ikke kan overskue deres indlæg, må man da netop bare springe over dem.
Og hvor går grænsen for hvornår man er sygelig optaget og hvornår man ikke er osv!

15 år18. maj 2008 kl. 20:16
#5
re: undskyld
cavi jeg synes den er lidt hård den der. Tror du så også jeg bare er en opmærksomheds unge?

det er ikke at gøre grin med jer andre at de opretter et indlæg under vægttab. hvis man er spiseforstyrret, hvertfald anoreksi, så har man sanseforvrængninger. så ser man sig selv som meget meget stor. man kan virkelig ikke se at det ikke er sandt. hvis man kunne det, ville ingen jo være syge..
15 år18. maj 2008 kl. 20:19
#6
re: undskyld
Hvis det ikke er for opmærksomhed, er alternativet du er uinteligent.
Hvordan kan en person med en smule sund fornuft skrive de ting der bliver skrevet mht. kost. Du ødelægger din krop og dens funktioner, hele verden drejer sig ikke om dig og den kærlighed du evt ikke har fået. Og hvis man iøvrigt ikke kan tåle at høre andres mening om de ting der bliver skrevet skulle man måske tænke sig en ekstra gang om. Men det der med at tænke er selvfølelig svært, når kroppen begynder at æde af hjernen for at overleve.
Brug din energi på at få professionel hjælp fra uddannet fagpersonale.

Kom bare med kritikken på overstående, jeg kan godt tåle det.
15 år18. maj 2008 kl. 21:13
#7
re: undskyld
synes nu aldrig jeg har stejlet over de ting der er blevet skrevet til mig. har heller aldrig beklaget mig på den måde. eller skrevet noget som helst om nupo og to æbler. der er altså forskel på os.
jeg kan godt kalre kritikken. og jo måske er jeg uinteligent . men det er jo også en fejl oppe i hjernen.
jeg synes måske bare ikke man skal skyde skarpt efter mig? synes da ikke jeg er så gal med de indlæg der.
15 år18. maj 2008 kl. 21:18
#8
re: undskyld
Så vidt jeg har forstået er der ingen der skyder skarpt efter dig.
Men efter dem der laver disse hovedrystende tråde.
Spiseforstyrelse er ikke en fejl i hjernen, som en fysisk deftek, det er ikke noget der kan ses på generne, men en psykisk tillært lidelse.
Som med alt muligt andet svært i denne verden handler det om vilje. Hvis du rigtig gerne ville være rask så var du ikke herinde, denne linje kan ikke diskuteres.
15 år18. maj 2008 kl. 21:28
#9
re: undskyld
jo vi blev vidst redt over samme kam alle sammen.

jeg tror ikke vi kommer langt ved at diskutere det her, tror det er nyttesløst, for ja jeg forstår ingenting og jeg ser anderledes på det end raske mennesker.
15 år18. maj 2008 kl. 21:45
#10
re: undskyld
cavi, søde. Hvis det bare handler om vilje og om at tænke fornuftigt, så var der ingen af os der var her. Heller ikke os med overvægt.

Ja, alle disse søde unge piger har alvorlige problemer som truer deres liv og helbred. Men det betyder altså ikke at de er uinteligente, det betyder at de har mentale problemer som de ikke lige nu kan håndtere.

Spørgsmålet er vel om denne hjemmeside skal være lukket for undervægtige og hvad der i så fald skal gøres for at opnå dette? Eller hvis siden skal være åben for undervægtige, hvad der så skal gøres for at de undervægtige og de overvægtige ikke generer hinanden - for det er jo to vidt forskellige problemstillinger.

Personligt føler jeg mig ikke så generet længere - jeg gjorde en overgang indtil jeg lærte at skimme indlæg igennem og finde ud af hvorvidt det havde relevans for mig - altså om det var et indlæg fra en undervægtig eller en overvægtig.

I øvrigt, Sommersol. Det klæder dig ikke at være så undskyldende og forsøge at nedgøre dig selv (dvs der hvor du siger: "ja jeg forstår ingenting"). Det er en dårlig argumentationsform som man bør undgå at bruge fordi det tjener kun det formål at fremstille dig i offerrollen og få folk til at synes det er synd for dig. Og sådanne vendinger vil også give dig selv mindreværdskomplekser. Du argumenterer ellers rigtig flot for at folk med anorexi har sanseforvrænginger og faktisk tror de har brug for at tabe sig - og at de ikke prøver at gøre grin med de overvægtige ved at skrive at de lever af 2 æbler og en dåse makrel i tomat om dagen.

Tro på dig selv - start med at skrive som om du tror på dig selv. Hvis du ikke tror på dig selv i det du skriver, så tror andre heller ikke på det de læser fra dig ;-)
15 år19. maj 2008 kl. 08:24



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });