Haven kalder

Du læser en tråd i debat > off topic


#11
re: Haven kalder
Jeg håber sandelig også at frosten har taget livet af en masse snegle + tæger/flåter også.

Min store Hortensia, som også fik skadet sine knopper sidste år, så den kun fik 3 blomster, er totalt ødelagt, hvilket jeg er ret knust over :-(
Sidste år brugte den så al energien på at vokse istedet for at blomstre, derfor er den blevet så stor, men i år vil jeg altså have nogle blomster i det bed, så den må flyttes.

Hvis nogen har en god ide til en længeblomstrende plante/busk, som helst starter tidligt, er jeg lydhør. Det er et solrigt bed og jeg mangler noget der blomstre fra forårsblomsterne er færdige til Geoginerne begynder.

Forøvrigt har tulipanerne været så tidligt på den at rådyrerne har ædt dem SNØFT!!! Så min have mangler i den grad noget i overgangsfasen.
16 år27. marts 2008 kl. 02:38
#12
re: Haven kalder
PS: Det jeg skriver tidligere om at vi klippede snegle fra midt i Marts sidste år, er selvfølgelig løgn. Det må have været fra sidst i April.

Det føltes bare som om at vi gjorde det helt fra Marts!!!

Jeg har forøvrigt lige hørt at moskusænder elsker snegle, men det er jo en større omgang, hvis man skal til at holde ænder også ;-)
16 år27. marts 2008 kl. 02:56
#13
re: Haven kalder
Prøv at surfe lidt rund her: ask-alex.dk eller her: idenyt.dk

Det kan måske hjælpe dig med at finde den rigtige plante. Ellers vil planteskolen sikkert gerne hjælpe.

Moskusænder? Jeg skal ikke have ænder i haven. Det kan godt være de tager sneglene, men der er jo heller ingenting som kan gro hvor de vader rundt og de snavser alt til. Min mor have gæs i haven et år - og det gjorde haven ubrugelig for os andre. Men jeg har også hørt at de spiser sneglene. Høns har vist den samme ting?
16 år27. marts 2008 kl. 10:46



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });