Hej Lone,
Ved ikke om du har ryddet meget ud i indlæg eller om jeg er stødt på "ting" i de personlige dagbøger som jeg for at være ærlig ikke orker at kaste mig over nu - der er altså meget gennemlæsning.
Men et par små forsigtige antydninger at tynd hud i
9 kg på 36 dage og
fornuftig træningsprogram
Din indsats har jeg intet at udsætte på, så vidt jeg ved. Jeg kan ikke se hvad der stod i de indlæg du har slettet og sådan skal det være!!! Men jeg kan jo ikke vide om jeg er enig i at de var værdige til sletning.
Mht. det sidste, synes jeg principielt at det skal være forbudt at anprise indtag under 1200kcal uanset om det er med lægens godkendelse eller ej. De 1200 er en streg i sandet som myndighederne har stukket ud og det synes jeg bør bakkes op.
Alt der er åbenløst ensidigt som f. eks. chokoladekure, suppekure m.m. bør også være no-go. Nupo MED brikker synes jeg er OK, da man har forsøgt at gøre produktet dækkende og desuden er det frit for den sunde fornuft at supplere med blandet kost.
Jeg ved ikke om man kan sætte nogle grænser op, men synes heller ikke at det bør være OK at anprise lynkure med mindre der er meget at tabe af. Vægttab på 1 kg om ugen er rigeligt for mange og faktisk for meget for de fleste. Men jeg ved godt at hvis man har mange kg at tage af, kan et hurtigere vægttab alligevel være sundhedsmæssigt fint.
I praksis er den nok svær - desværre.
Og lad mig så benytte lejligheden til at rose en god hjemmeside også selvom jeg ikke er faldet helt til i forum.
Kosttællerdelen er god og især når man har fået banket et katalog af egne varer og retter ind - hold op, det er nemt.
Og helt sikkert dens fortjeneste at vægttabet fungerer overordnet set.
P.S: lidt flere usunde varer, f. eks. bakeoff og andre hverdagsfristelser, ville være en god tilføjelse til vægtvedligeholdere og andre der lever uden at forsage hverdagslivet :-)
Hvis du en gang får brug for tastehjælp i den sammenhæng, så siger du bare til.
#12 af gtfh (slettet)
administrator
Mvh Lone