Hej Ablanu,
Jeg er i tvivl, om det er mig du spørger, eller om du spørger brugerne herinde?
Men jeg vil kommentere tråden fra mit synspunkt, nu hvor tråden er lagt i dette forum :-)
Først vil jeg starte med at sige, at jeg ikke har læst alle disse tåde. Nogle tråde er blevet anmeldt i løbet af årene - måske 20? Tror ikke engang det er så mange. Men dem har jeg selvfølgelig læst og taget stilling til.
Nogle af disse trådskrivere er blevet afvist i at benytte programmet i en periode, andre har jeg blot holdt øje med i en periode. De som jeg har holdt et vågent øje med har ikke holdt denne lave kur. De stopper efter kort tid indtastningen, hvilket jeg har taget som, at man ikke har fortsat den pågældende kur.
Jeg har flere steder eftersøgt det, du netop spørger om - altså en nedre grænse. Jeg har blot heller ikke kunnet finde noget svar. Heller ikke når jeg retter direkte henvendelse til sundhedsfagligt personale. På sin vis forstår jeg dem godt, da det nok i hvert tilfælde er en personlig stillingtagen, hvorfor der ikke findes ét svar. Det er i al fald min antagelse ud fra, hvad jeg har fået af svar.
Dog står der flere steder på nettet, og flere henviser fra diætister som siger, at 1200 kcal er grænsen. Derfor er dette min grænse, når folk retter henvendelse til mig.
Jeg må dog desværre sige, at jeg ikke har et fagligt belæg for at sætte denne grænse, det er kun ud fra at "det er der mange der siger". Det er generelt et meget tyndt grundlag at hægte sig ved, men det er det eneste jeg har på trods af flere direkte forespørgsler og en masse søgen efter samme på nettet - både på danske og udenlandske sider. Jeg kan simpelthen ikke finde en seriøs kilde, som udtaler sig om dette.
Men jeg håber egentlig, at det var et generelt spørgsmål, for jeg er meget interesseret i, at høre brugernes mening om dette, da det både har været oppe ad flere omgange samtidig med at jeg ikke kan skaffe konkret viden om en "nedre grænse".
Mvh Lone
#2 af Lone (administrator)
Der har været et par tråde herinde med suppekure i en uge, 900 kcal i måneder, forskellige 'lynkure', 1200 kcal permanent i hele vægttabsperioden og også nogen med 1600 kcal - også i hele perioden..
Dem der vil gennemføre disse kure kan veje alt fra 5 til 60 kilo for meget (nogengange også nogen der vejer for lidt), men hvor går grænsen?
Hvor ekstrem skal en kur være (og hvor meget skal de pågældende veje for meget), før du brokker dig i tråden? Lader du bare de 'for' ekstreme kure være, så folk kan få deres tråd i fred? Hvor meget skal man veje for meget før en 'lynkur' er ok?
Vil du mene, at der skal være en 'officiel' grænse herinde - For hvornår en tråd med en bestemt kur (muligvis som kan blive forbillede for andre, også udefrakommende) bliver for ekstrem til, at tråden skal beholdes offentlig?
Hvor går din grænse?