protein,kulhydrat og fedt pr kg kropsvægt

Du læser en tråd i debat > kost


#11
re: protein,kulhydrat og fedt pr kg kropsvægt
høegh1:

hvis du lige starter med at læse efter hvad der bliver skrevet, så er det ikke 5-8 g pr kg man vejer.. men udfra ens normalvægt i forhold til sin højde.. altså i dit tilfælde 91kg og ikke de ca 100 kg. :)

Og samtidig skriver vi jo også at vi ikke bare tager det 110% som lov.... desuden er det jo tilegnet folk som virkelig yder meget energi gennem sin træning, og træner meget dagligt!

Der gælder bodybouilding IKKE ind.... Kroppen skal ikke bruge nær så meget energi på at styrketræne som fx ved at løbe.

ved mig, udfra udregninger i madital så vil jeg bruge ca 450 kcal ved hårdt styrketræning 1 time, men vil bruge knap 1100 kcal ved at løbe (13,8km/t) på samme tid. Så derfor skal kroppen selvfølgelig også bruge meget mere energi !

Desuden hvis du går ud fra alle de bodybuilder sider, som bodyhouse osv... så skal du ikek tro på alt hvad de skriver derinde. Slet ikke om kost. De tror de ved mere end de gør. Men de ved kun hvad der skal til for at blive større og stærkere... men ikke hvordan man får en sund krop. Der er faktisk undersøgelser der viser at en bodybuilder spiser mere usundt end en alm person der går bare en smule op i sin ernæring!
13 år30. marts 2011 kl. 21:05
#12
re: protein,kulhydrat og fedt pr kg kropsvægt
JiBar : Nu sad jeg lige og kiggede lidt efter det.. og på fødevarer skriver de også ADT (ved 2000kcal som normal voksent menneske skal ha) er det 270g Kulhydrater.. dvs vi er ikke i nærheden af 5-8g på kg kropsvægt.. kan slet ikke få de tal til at passe ind..

Og det med bodybuildere ikke har styr på noget passer ikke helt.. det er de eneste mennesker der kan styre deres krop 100%.. vil de tabe sig gør de det super hurtigt, vil de tage på i BF%, gør de det super hurtigt, og vil de kun øge muskler gør de det super hurtigt.. så de er 110% klar over hvad de putter i hovedet af ting og sager.. dem der træner til stærkmandskonkurrencer skal bare spise for at blive store og stærke, men rigtige bodybuildere (altså fitness-konkurrence) har mere styr på kosten end alle her fra forumet ;)

Jeg træner selv for at blive stor.. ikke fitness, så jeg skal ha massere af kulhydrater og proteiner for at få noget masse på kroppen.. men på trods af det, så nærmer jeg mig stadig ikke 5-8g når jeg træner

Mvh
13 år31. marts 2011 kl. 11:32
#13
re: protein,kulhydrat og fedt pr kg kropsvægt
Hej høegh1

jeg bliver nød til lige at starte med at sige, at det på ingen måde var meningen at det skulle virke som et personligt angreb eller noget. Så håber da hellere ikke at du tager det sådan!

Kan sagtens forstå hvis det føles som et personligt angreb, når du selv anser dig selv som bodybuilder. Jeg er faktisk selv bodybuilder, dog på amatørplan. Jeg stiller nemlig ikke op til konkurrencer, og tager det hellere ikke længere så seriøst som det ville kræves dertil. Og har været hele ræset igennem.
Men hvis du læste ordentlig efter, så sagde jeg på intet tidspunkt at de alle ikke vidste hvad de snakker om. For ved skam godt at der er nogle rigtig seriøse elite bodybuilder derinde!! men det er altså langt fra den største delen, tværtigmod. Især hvis det skal være clean, altså uden forskellige former for medicinske hjælpemidler. :)
Desuden skrev jeg også at bare fordi man kan spise så man taber sig, eller tager på, er det ikke ensbetydende med at man spiser sundt!! bare lige så du ikke misforstår mig igen :)
Men endnu engang, jeg har IKKE sagt at de ikke har styr på noget som helst, bare at man ikke skal tro på ALT hvad der bliver sagt/skrevet på sådan et forum(sådan set hellere ikke her).
Så lad os nu endelig ikke komme op og diskutere over simple misforståelser og personlige holdninger :)

iht det med de 2000 kcal for en normal mand. Der svarer du jo netop næsten selv på det. en "normal" mand som de kcal er udregnet efter, er en person der bare skal holde sin vægt, og ikke dyrker nogen voldsom form for sport, hvis overhovedet. De personer de 5-8 g referere til, er jo netop folk som er temmelig aktive og dermed ikke en "normal" person :)

Men derudover, synes jeg det er rigtig fint, at du kommer med din mening/viden, for er jo lidt det man efterspørger når man opretter en debat. Er jo for at lære noget af andre. For lige meget hvor meget man tror man ved, så kan man altid lære noget mere, hvis man gider lytte til andre :)
13 år31. marts 2011 kl. 22:48
#14
re: protein,kulhydrat og fedt pr kg kropsvægt
Nej bare rolig :D jeg tager det skam ikke personligt! Du er ikke i tvivl hvis jeg føler mig stødt :D hehe

Men du har helt ret i det med at søge meninger.. som sagt undrer det mig bare der er så mange forskellige meninger om hvor meget man skal ha af det forskellige.. der er f.eks mange ting her i "M.I.T" (Mad i Tal) der heller ikke passer helt.. oksekød osv er der voldsomt mange kcal i her i skemaet, men i den virkelige verden er der slet ikke så meget :D
13 år31. marts 2011 kl. 23:49



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });