Har det superdårligt med mig selv :(

Du læser en tråd i debat > gode råd


#11
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Det må være gamle rester fra noget i din fortid....
12 år19. februar 2012 kl. 21:39
#12
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Du skal måske, som de andre siger, til at spise lidt mere i løbet af dagen så sulten ikke stikker helt af ved aftensmadstid? :)
Husk at tage en god, sund, mættende madpakke med som du kan spise af i løbet af dagen og især noget du kan spise lige efter træning: en sandwich, forskellig frugt, et stykke groft brød, eller hvad du nu bedst kan lide...

Man skal helst spise hver 3. time ca - så holder du dit blodsukker stabilt hele dagen og undgår at overspise, fordi du bliver alt for sulten'!
Og som de andre siger, du skal ikke have det dårligt over, at du spiser så meget på kort tid, for din krop har brug for det - og du ligger endda stadig i underskud, selvom du ikke vil tabe dig.. Så no worries :)
12 år20. februar 2012 kl. 20:59
#13
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Personligt synes jeg ikke at 1000kcal som aftensmad er voldsomt meget når man træner så meget. Der er hverken tale om overspisning eller grovædning. Bare almindelig påfyldning af nødvendige kalorier. Reelt set behøver du ikke at ændre på den indtagelse, men kun på din opfattelse af den som værende for stor. Og så spise lidt ekstra i løbet af dagen også. Du forbrænder jo meget på sådan en dag. Du kan jo snildt forbrænde 2500-3000kcal på sådan en dag. Og hvis målet er at holde vægten, evt. tage lidt på da du jo som de andre siger er undervægtig, så skal du jo derop og så er der intet galt i måltider på 1000kcal.
12 år24. februar 2012 kl. 08:48
#14
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Det er vel fordi du ikke har spist ret meget i løbet af dagen og dyrker en masse motion, så bliver du rigtig sulten senere....
12 år1. april 2012 kl. 15:00
#15
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Hejsa.

Nu ved jeg, at jeg siger noget med fare for at blive upopulær, men du lyder altså til, at du måske har en begyndende spiseforstyrrelse, men måske benægter det overfor dig selv. For det første er det alt for meget motion på en dag, med mindre du træner som prof. idrætsudøver. Du vejer for lidt. Du spiser pludselig kæmpe mængder fordi du ikke har spist hele dagen. Kære ven.... syntes du skal kontakte din læge og nogle du kan snakke med. Det her er altså ikke et normalt forhold til sund mad/motionsvaner, men jeg tror ikke du er i stand til, at se det selv. Pøj pøj og søg så noget hjælp.
10 år8. maj 2013 kl. 15:53
#16
re: Har det superdårligt med mig selv :(
Jeg vil sige det sådan, at din overskrift "Jeg har det superdårligt med mig selv" siger det hele. Der er noget, du ikke trives med og det må du finde ud af at løse, så du får det rart med dig selv. Spørgsmålet er så hvor problemet ligger?

Du skriver, det er pga at du spiser meget på kort tid. Jeg går ud fra, at det skyldes at du er drønsulten. At du er drønsulten skyldes (sikkert) masser af motion (for meget?) og at du (muligvis) ikke spiser nok i løbet af dagen.

Nej, det er ikke "normalt" at få det dårligt over at spise noget - heller ikke når man har 550 kcal tilbage på "kontoen". Tværtimod tyder det på at dit forhold til mad er forstyrret og ude af balance. Når ens forhold til mad er i balance, føles det rart og nærende at få noget at spise. Og spiser man lidt for meget den ene dag, så spiser man lidt mindre mad den næste. Og er man sulten, så spiser man indtil man er mæt og man sørger for at spise mad, der gør en godt og man passer på sig selv. Det er selvfølgelig bare min definition på, hvad et naturligt og normalt forhold til mad er ;-)

Hvis jeg ikke havde spist ret meget i løbet af en dag og været super aktiv, så ville jeg spise en stor mængde mad indtil jeg var mæt. Måske ville jeg endda let komme til at spise lidt for meget, fordi jeg ikke havde fået delt mit madindtag ordentligt ud over dagen. Til gengæld ville jeg nok føle mig proppet bageefter og tænke, at jeg hellere må gøre det bedre i fremtiden og fordele maden bedre ud over dagen, så det ikke sker igen. Jeg bryder mig nemlig ikke om, hverken at spise meget store portioner eller føle mig proppet. Så jeg gør, hvad jeg kan for at undgå det.

Hvis jeg var 800 - 1000 kcal i underskud, så ville jeg først og fremmest sikre mig, at jeg spiste nok kalorier til at det ikke slider på kroppen, og hvis jeg ikke ville tabe mig, så ville jeg spise mad med større kalorietæthed, så kroppen fik det den havde brug for til at holde vægten. Og jeg ville undlade at dyrke så meget motion på én dag, fordi at selvom lidt motion er godt, så er det ikke ensbetydende med at meget mere motion er endnu bedre for kroppen.

Det er ærgerligt, at du føler dig ulækker og er bange for at overspise en dag. Ingen fortjener at tænke sådan om sig selv og især følelsen af at være ulækker og angsten for at overspise en dag kunne sagtens tyde på en alvorlig ubalance i forhold til de tanker du gør dig om dig selv, din mad, din vægt og dit udseende.

Rigtig meget held og lykke fremover :-)
10 år8. maj 2013 kl. 17:59



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });