Tips til nem indtastning

Når du indtaster hver dag, er det vigtigt, at det er nemt.

Nedenfor viser vi dig forskellige tips til at gøre den daglige indtastning lettere.

NEM INDTAST #1

Populære madvarer

De mest populære madvarer vises som det første, når du vil tilføje mad.

Vi spiser forskelligt til morgen, frokost og aftensmad. Derfor er det også forskelligt, hvad der vises, når du vil tilføje mad til de enkelte måltider.

Eksempel på hvordan du indtaster de mest populære madvarer for hvert måltid.
NEM INDTAST #2

Kopiér dagen før

Nogle gange spiser vi det samme to eller flere dage i træk.

Kopiér dine indtastninger fra dagen før med ét klik.

Du finder den grønne kopi-knap ved de enkelte måltider.

Eksempel på hvordan du kopirer dine madindtastninger fra dagen før.
NEM INDTAST #3

Vælg fra seneste

Hvis du ikke har spist helt det samme som i går, kan du også udvælge dine madvarer.

Listen med de seneste madvarer viser, hvad du de seneste dage har indtastet i de enkelte måltider.

Fjern seneste varer ved at klikke på det gule ur på listen. Uret bliver gråt, og varen er fjernet, når du ser listen igen senere.

Eksempel på hvordan du gentager madindtastninger fra de seneste dage.
NEM INDTAST #4

Gem som favorit

Du kan også gemme dine favoritter, hvad enten det er madvarer, opskrifter eller måltider.

Klik på det lille hjerte, så det bliver rødt, når du indtaster en fødevare. Så vises varen på din favoritliste.

Fjern varer fra favoritlisten ved at klikke på hjertet ud for varen. Hjertet bliver gråt, og varen vises ikke, når du ser listen igen senere.

Eksempel på hvordan du indtaster favoritter.
NEM INDTAST #5

Gem som opskrift

Spiser du typisk 3 forskellige slags morgenmad?

Klik på den blå gem-knap og opret en opskrift.

Når du næste gang tilføjer opskriften, bliver alle ingredienserne automatisk tilføjet på én gang.

Gør også gerne opskriften til en favorit, så bliver det blot endnu nemmere.

Eksempel på hvordan du gemmer en opskrifter, så den er nemmere at indtaste igen senere.
NEM INDTAST #6

Det samme hver dag

Mange af os spiser det samme hver eneste dag.

Det kan være 2 dl mælk på morgenmaden, to halve stykker rugbrød med smør til frokost eller et stort glas vand til aftensmaden.

Klik på den gule tryllestav så tilføjer programmet automatisk disse varer fremover.

Eksempel på hvordan du får Madital til automatisk at indtaste mad for dig.
NEM INDTAST #7

Husker dine mængder

Lad os sige, at du tilføjer 1 dl havregryn til morgenmad.

Næste gang du spiser havregryn til morgenmad, spiser du højst sandsynligt samme mængde. Mængden "1 dl" vil derfor automatisk være valgt for dig.

Du kan enten godkende 1 dl, eller du kan justere mængden, hvis du spiste mere eller mindre.

Eksempel på hvordan Madital husker de mængder, du indtaster, til næste gang, du spiser det samme.
NEM INDTAST #8

Automatisk motion

Vi er vanedyr, hvad angår aktivitet og motion.

Mandag: arbejde og hjem på sofaen.
Tirsdag: arbejde og løbetur.
Lørdag: rengøring og gåtur.
osv.

Brug tryllestaven til aktiviteter og indtastet din motion på de enkelte ugedage fremover. Helt automatisk.

Eksempel på at Madital automatisk kan udfylde dine ugedage med motion.
NEM INDTAST #9

Gem motionslister

Ok, du løber ofte - men ikke på nogen særlige ugedage.

Klik på det blå gem-ikon for at se det viste billede i dette eksempel.

Gem en helt aktivitetsliste som eksempelvis "arbejdsdag med løb".

Eksempel på at du kan gemme dage, som du ofte gentager, så de er nemme at indtaste.
NEM INDTAST #10

Hurtig adgang

Du kan åbne Madital med ét klik ved at lave et app-ikon på din mobiltelefon.

Det er vigtigt, at du gør det nemt for dig selv at taste maden ind. Så er der større sandsynlighed for, at du får det gjort.

Sæt også gerne flueben i "husk login" næste gang, du logger ind. Så har du direkte adgang til din profil med bare ét eneste klik.

Sådan laver du dit app-ikon
Genvej til Madital.dk som app-ikon på din smartphone.

Var denne side nyttig?

Din feedback hjælper os til at forbedre dette websted. Fortæl os gerne hvis du mangler information eller er i tvivl om noget.
Tusind tak for din feedback.
150
Henter...