Hej. Jeg er endnu ikke i vedligeholdelse, men har lige et par tanker jeg ville dele med dig:
Hvad med at sætte dig en max. vægt? Så når du har tabt dig de 7 kg. så siger du til dig selv at din vægt max. må svinge med 2 kg. Og så vejer du dig ellers en gang om ugen. Hvis vægten stiger over de 2 kg., er det i gang med slankekosten igen indtil du er nede under din max. vægt.
Basisstofskiftet er forskelligt fra person til person og afhænger af rigtig mange ting. Programmet herinde givet et fingerprej om hvad det er, men giver ikke et endeligt svar. Men man kan regne på det selv:
Du vejer dig en dag, lad os sige i morgen og så skriver du vægten ned. De næste 14 dage vejer du dig så hver morgen. efter de 14 dage skal din vægt stå på ca. det samme som i morgen. I løbet af de 14 dage har du indtastet dit mad herinde. Du regner så gennemsnit indtaget af kcal. ud, og så har du svaret på hvor mange kcal. du skal spise hver dag for at holde vægten :)
Når jeg engang har tabt mig det jeg skal regner jeg med stille og roligt at øge mit kalorie indtag, og hvis vægten så begynder at stige, så må jeg sænke det lidt igen.
Jeg håber du kan bruge mit svar til noget :)
#2 af loseandwin (slettet)
1. har det noget med min forbrænding at gøre? Der er blevet så lav at jeg næsten ikke forbrænder noget? (dette giver dog ikke mening, da bare mit basalstofskifte ligger på 1800!)
2. jeg er forvirret og fortabt, og føler at jeg ligeså godt kan droppe det og blive fed, overvægtig og flytte til USA - eller er det mig der har misforstået noget og er der en speciel måde man skal spise på lige efter den vellykkede slankekur?
Håber sådan at der er nogen der kan hjælpe!!! :)