Forstår ikke?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Forstår ikke?
Kan det virkelig passe at for at holde min vægt som den ligger nu så må jeg kun indtage 1576 kcal pr dag, det lyder jo ikke af meget troede at man forbrændte ca 2000 kcal ved bare ar sidde på sin flade...

Jeg løber ca 6 km. 5 gange om ugen, de andre 2 dage går jeg en god tur på ca 1 times tid...

Anyone?
12 år15. februar 2012 kl. 17:55
#2
re: Forstår ikke?
Det er derfor folk bliver tykke fordi de de ikke ved hvor grænsen går....alt er individuelt...
12 år16. februar 2012 kl. 11:18
#3
re: Forstår ikke?
Man siger generelt at kvinder typisk forbrænder 2000 kcal om dagen og mænd 2500 kcal.

Men det er nu en sandhed med modifikationer og bestemt noget af et overslag. Det gælder for en kvinde og mand, der har det aktivitetsniveau som er anbefalet og det er der vist ikke mange af gennemsnitsdanskerne der rent faktisk overholder.

For det første kommer det jo an på højde og drøjde og allermest på aktivitetsniveau. De fleste der bare sidder på den flade kan ikke tillade sig at spise mere end 1700 som kvinde og 2200 som mand.

Men det allerbedste er da at finde sit eget niveau og så køre efter det. Selv når det er regnet ud efter alle mulige fine formler osv, så er der stadig stor forskel på hvordan det så reelt er for den enkelte.
12 år16. februar 2012 kl. 15:20
#4
re: Forstår ikke?
De fleste kvinder forbrænder 1800kcal på en alm arbejdsdag. Hvor man trods alt går lidt rundt, cykler til og fra arbejde og laver noget aktivt som rengøring, madlavning etc.
Hvis du løber 6km 5 dage i ugen, tror jeg simpelthen ikke på at du ikke kommer op og forbrænder ca 2000kcal dagligt hvis du da ellers er nogelunde normalt aktiv ved siden af din træning også.
Nu kender jeg ikke til din vægt og højde, men så vidt jeg husker er du hankøn, så du burde have en portion muskelmasse også til at forbrænde kcal.
Altså jeg er en pige på 65kg og jeg forbrænder alene 1560kcal på mit basalstofskifte (vægt x timer i døgnet, idet du forbrænder din vægt i kalorier pr time cirka)
Jeg tror helt sikkert at du har indstillet din profil forkert..
12 år16. februar 2012 kl. 16:12
#5
re: Forstår ikke?
Min profil er indstillet således...'

Stillesiddende arb. f.eks studerende

Rask gang 1 time ugentligt
Løb 2 timer ugemtligt

1.80 høj
36 år....

Og så har jeg sat mit mål til bare at holde min vægt på ca 65 kg.
Og den siger jeg må indtage mener det var omkring 1576 kcal jeg måtte indtage...

Men lige meget hvad jeg har sat den til burde jeg så ikke kunne indtage min omkring 2000 kcal uden at tage på af det?

Altså som udgangs punkt hvis jeg bare sad på min flade
12 år16. februar 2012 kl. 18:39
#6
re: Forstår ikke?
Nej ikke som udgangspunkt. Du vil forbrænde 1560 gennem dit basalstofskifte ved total hvile. Alt derudover skal forbrændes ved aktivitet... Man antager bare at normale mennesker forbrænder de 2000(kvinder)-2500(mænd) ved en normal hverdag. Men ikke når man sidder på sin flade 24/7..
12 år16. februar 2012 kl. 19:26
#7
re: Forstår ikke?
Oki så har jeg det at gå udfra, for vil så nødig tage på igen....
12 år16. februar 2012 kl. 22:46
#8
re: Forstår ikke?
Der er i hvert fald helt sikkert et eller andet i din profil, der er galt. For jeg har prøvet at taste min aktivitet ind som studerende(er den jeg også normalt bruger) og så skrive de to timers løb og en time gang ind. Og jeg vejer selv 65 kg og er endda kvinde. Min profil siger at jeg forbrænder 2085kcal pr dag.
Uden løbet og gangen forbrænder jeg stadig omkring 1900kcal som stillesiddende/studerende.
Jeg tror SNILDT at du kan spise 2000kcal om dagen. Men selvfølgelig hold øje med vægten og se hvordan din krop reagerer, der skal man altid :)
12 år17. februar 2012 kl. 07:41
#9
re: Forstår ikke?
Prøv evt. at bruge den her:

lidtfedt.dk
12 år17. februar 2012 kl. 08:23
#10
re: Forstår ikke?
Det med 2500 til en person, der ikke er aktiv, det er jo altså udarbejdet af levnedsmiddel industrien selv om standard, jeg kan ikke se det have sin gang på jorden, med 2500 kalorier skulle jeg nok tage på med min meget lave aktivitet jeg førhen havde.

Slayerin, det med at løbe, det er jo sundt, men som du nok ved/opdager, så er det meget begrændet, hvor meget du kan tabe dig med det, du skal trods alt forbrænde omkring 7000 kcal for at tabe et kilo, det tager jo pænt mange løbeture.. Det er gennem kosten vi skal rykke, og så mest af alt bare nyde løbeturene :=)
12 år17. februar 2012 kl. 08:40



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });