Hvordan holder man vægten?

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Hvordan holder man vægten?
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal gøre. Jeg har været tæt på målet. Nåede min vægt på 56,0 kg. Troede at jeg skal snart komme på vedligholdelses hold, men så snart jeg begynder at spise lidt mere, altså kommer på mere end 1000-1200 kcal om dagen, ryger min vægt lyn hurtigt op, plus 1-2 kg! Så bliver jeg bange, at vægten fortsætter op ad, så skruer jeg kcal indtaget ned, efter et stykke tid åbner vægten "tæt på målet" igen... og så tænker jeg skal jeg blive ved at passe på hvad jeg spiser resten af mit liv? Må jeg ikke spise mere end 1200 kcal for at holde vægten?
Så er der slet ikke plads til hverken is, eller kage, eller en dejlig kold øl i sommeren?!
Hvad gør I andre? Har I også problemer med at holde vægten?
Mvh.
Katia
Ps. Jeg har ellers regnet med at komme på vedligholdelses hold så snart jeg er nået ned på 55 kg, så min BMI vil også være i orden.
12 år3. juli 2011 kl. 10:48
#2
re: Hvordan holder man vægten?
Det er faktisk det største dilemma og bedste spørgsmål her.

12 år3. juli 2011 kl. 13:37
#3
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år3. juli 2011 kl. 14:04
#4
re: Hvordan holder man vægten?
Flap jeg forstår ikke lge dine første linier hvad hvordan??
12 år3. juli 2011 kl. 15:30
#5
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år3. juli 2011 kl. 19:26
#6
re: Hvordan holder man vægten?
Tak for dit lange svar Flab ;-)
12 år3. juli 2011 kl. 22:57
#7
re: Hvordan holder man vægten?
Flab - Hvad ville der ske, hvis man nu i stedet for, at sætte det nye mål til vedligehold, bare satte den til minus 1 kg på et år feks. ???
12 år5. juli 2011 kl. 10:14
#8
Brugeren har valgt at få sine indlæg slettet.
12 år5. juli 2011 kl. 10:45
#9
re: Hvordan holder man vægten?
Tusind tak Flab - Ja nogle mennesker, finder jo bare melodien og så kører det bare for dem - Jeg går også rigtig meget i haven her om sommeren, har også en pæn stor køkkenhave, så ja masser af motion her - men tænker allerede nu på, hvad jeg så skal gøre til vinter, men det må jo så blive motionscenter, gåture med hundene og noget svømning :O))

Her er de slanke nabokoner i gang hele tiden, vi bor nemlig på landet - det var jeg også da jeg havde heste i stalden :O))
12 år6. juli 2011 kl. 07:44
#10
re: Hvordan holder man vægten?
Flab: Måske er det den måde vi skal gøre det på
som du beskriver at dine forældre gør.
Turbomoster: Dine nabokoner er i gang hele tiden.
Så ja bevægelse skal det til:)

12 år6. juli 2011 kl. 09:08



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });