Er der slet ingen herinde ??

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Er der slet ingen herinde ??
Hej alle, nu er jeg næsten nået til vedligehold og undrer mig over, at der er så stille i gruppen her, er der slet ingen herinde mere ??

Jeg har tænkt mig, IKKE at klikke på knappen vedligehold, men feks. bare sætte mit nye mål til minus 2 kg på et år - fordi jeg så kan blive ved med, at se mit vægttab, som lige nu er minus 10,6 kg og med en BMI på 23,9 :O))

Vil det være en dårlig ide ?? eller hvordan gør i andre ??
12 år3. juni 2011 kl. 07:51
#2
re: Er der slet ingen herinde ??
Jeg kigger herind indimellem, har været vedigeholder i et år nu, med et BMI på ca. 21,5-22.
Jeg har sat et mål om at holde vægten på 61 kg, og svinger mellem 60 og 62, tror jeg.
Jeg er kommet dertil at jeg bruger Madital ca 3 dage om ugen, for at holde mig selv i ørerne, så mængderne ikke skrider, resten af dagene har jeg det jeg kalder "fornuftsdage", de dage er typisk de dage hvor jeg har aktiviteter ud af huset.
Har jeg dage hvor jeg bare er herhjemme, så vejer jeg ofte min mad, netop for at sikre at mængderne er passende.
12 år3. juni 2011 kl. 16:17
#3
re: Er der slet ingen herinde ??
Jeg plejer at være vægtvedligeholder og har været herinde en del igennem sidste år men nu er der altså lige kommet et par kilo for meget på, som jeg lige skal af med, men regner skam med at nå målet indenfor de næste to uger, så jeg er snart herinde igen :) Jeg vil gerne holde vægten på 60kg, det plejer at være dér jeg har det bedst med min krop.
12 år3. juni 2011 kl. 20:39
#4
re: Er der slet ingen herinde ??
jeg håber jeg er her .. om et halvt år - når jeg er færdig :=)
12 år3. juni 2011 kl. 22:33
#5
re: Er der slet ingen herinde ??
Hej igen og dejligt, at høre at i er her og hvor er det flot Louise, som du kører din vedligehold, det lyder ganske fornuftigt :O))

Silverchair også rigtig flot af dig, du har helt styr på, hvornår du skal skrue lidt ned for at holde din vægt, hvilket jeg tror er svært, for vi rører nos jo ikke lige meget hver dag, men spiser nok det samme :O))


Benni - glæder mig til, at holde vægten sammen med dig, til den tid, jeg er heller ikke helt i mål endnu, men måske om ca. 2, 5 kg - syntes det er svært, at vide lige nu hvad jeg skal veje, jeg lader nemlig spejlet bestemme min vægt :O))
12 år4. juni 2011 kl. 06:43
#6
re: Er der slet ingen herinde ??
@ Turbomoster
Tak for kommentaren.
Den med at bruge spejlet synes jeg er svært, da jeg fx har meget løs hud på maven efter mit vægttab - har jo vejet næsten 40 kilo mere end jeg gør i dag.
I stedet tænker jeg tøjstørrelser - før var jeg oppe i 44/46, nu er jeg nede i 34/36.
Jeg kan fx sammenligne med min overbo, hun vejer noget mindre end jeg, men fx bruger hun en størrelse større i bukser. Jeg synes hun er meget tynd, men bruger det som sammenligning.

Desuden synes jeg det er svært at vurdere egen krop, efter mere end 10 år med svær overvægt. Når jeg fx sidder på en stol og kigger ned af mig selv ser jeg en tyk mave - som jo er pga det løse hud , men det kan alligevel tricke min hjerne til at tænke at det er fedt. Det samme med mine lår - andre siger at jeg har "ingen lår", men igen, når jeg sidder på en stol og ser mine lår synes jeg ikke de er tynde, fordi de bliver "trykket flade" mod sædet.
12 år4. juni 2011 kl. 12:31
#7
re: Er der slet ingen herinde ??
Louise - Du har fuldstændig ret, det er svært med spejlet, jeg har nemlig også løs hud om maven efter 3 fødsler, men syntes, at det meste af det er forsvundet nu efter vægttabet - jeg har ihvertilfælde ikke mere tilbage, end at jeg kan gå i en stram bluse nu :O)) - men jeg har så heller ikke vejet mere end en 12 - 14 kg for meget, så det gør nok en forskel jo.

Jeg syntes, at det er så super flot, at du har tabt dig så meget - kan du ikke få en operation for det løse skind ?? jeg syntes at det er noget svineri, at folk nu selv skal betale, Sundhedsstyrelsen vil jo gerne have at vi taber os, men hvor er guleroden, når vi ved at vi har det løse skind at slås med bagefter og samtidigt ved, at det har vi ikke råd til ??

En god ide du der har fået med, at sammenligne dig med overboen - jeg er gået fra en størrelse 38 til 36 i bukser og det har jeg ikke prøvet i rigtig mange år -

Hvor høj er du egentlig ?? jeg er 164 og vejer 64,3 kg - jeg vil også gerne ramme de 60 - 61 kg og holde den der :O))
12 år4. juni 2011 kl. 14:28
#8
re: Er der slet ingen herinde ??
@ turbomoster
Jeg er 1,67 høj.
Jeg bruger meget det at sammenligne mig med andre, men kunne ikke drømme om direkte at spørge til tøjstørrelse etc, det er kun hvis samtalen tilfældigt drejer i den retning. Den eneste jeg tør spørge direkte er overboen, fordi hun faktisk også har tabt sig en del, i samme periode som jeg har.

Ang. operation - skal man altid selv betale det nu? Det har jeg i hvert tilfælde ikke penge til.
Overvejer det indimellem, men afviser det lige nu, da jeg endnu ikke er afklaret omkring det at få børn. Og vil ikke risikere at blive opereret, og så blive gravid kort efter, og ødelægge det hele...
12 år4. juni 2011 kl. 17:01
#9
re: Er der slet ingen herinde ??
Håber på at komme herind i løbet af sommeren :-)
12 år7. juni 2011 kl. 09:10
#10
re: Er der slet ingen herinde ??
jo...det varer lige minus 7kg så flytter jeg ind haha....den tid den glæde...
12 år7. juni 2011 kl. 12:39



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });