selvhjælp tror jeg.

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
selvhjælp tror jeg.
Jeg vil gerne stoppe med konstant at komme til at overæde.. Det ikke så meget på den der spiseforstyrrede ædeflips måde, men mere bare det at jeg konstant belønner mig selv, udskyder sundheden til imorgen og giver efter for min enorme søde tand.
Der skal være plads til at synde, men er der nogen der er friske på lige at tage to uge, hvor vi lige får det lidt på afstand. sådan lidt vædemåls agtigt?? eller er jeg måske den eneste der føler jeg lige skal bevise over for mig selv jeg godt kan.?
I så fald har jeg aftalt med mig selv, at jeg indtil d. 4/3 skal skrive herinde, hver dag der er gået, hvor jeg ikke er faldet i fælden! Måske det holder mig fra det, når jeg bliver nødt til at offentliggøre det.
13 år21. marts 2011 kl. 22:11
#2
re: selvhjælp tror jeg.
Bring it on ;)
Hvad skal vi sætte på højkant ? ;)
13 år22. marts 2011 kl. 03:57
#3
re: selvhjælp tror jeg.
Jeg har også nogle gange helt vildt svært ved at holde mig fra kage og søde sager. Især om eftermiddagen hvor jeg kommer til at synes at jeg har fortjent det. Men jeg er frisk på en udfordring! let's do it!
13 år22. marts 2011 kl. 10:46
#4
re: selvhjælp tror jeg.
høegh: Du lyder meget selvsikker, ved slet ikke, hvad jeg tør sætte på højkant ;)

- Jamen, så lad os prøve. intet sukker, kage osv..

Idag er jeg ikke faldet i, men har dog spist en håndfuld mandler og nogle vindruer her til aften. det hjalp :) tror dog jeg skal holde lidt igen med de nødder. tror lidt jeg snyder mig selv, og lader som om at når det er sundt fedt så feder det ikke ;) hvordan har i klaret første dag?
13 år22. marts 2011 kl. 22:04
#5
re: selvhjælp tror jeg.
Første dag gik strygende, lige indtil jeg var til intromøde om eftermiddagen i kajakklubben, hvor de havde købt chips, slik, øl og sodavand (selvfølgelig ingen sukkerfri..) Jeg klarede det egentlig meget godt med at modstå indtil sidste øjeblik, hvor der lige røg et af de dér dragerede marcipanæg.
Er på den ene side stolt over at jeg kunne modstå de fleste af tingende, men også vildt irriteret over at sådan et lille æg ødelægger en ellers fin sukkerfri dag. Det var det jo slet ikke værd.. Men resten af dagen gik også fint, og vægten siger -300 g. her til morgen.
Jeg prøver igen i dag.. :)
13 år23. marts 2011 kl. 07:20
#6
re: selvhjælp tror jeg.
Jeg fik ikke skrevet igår. havde gæster. og selv om der både var ben and jerrys (min yndlingsis) og chokoladekage, holdt jeg mig til vinduerne..
Medre med et æg end fem ikke`?? vi fortsætter :D
13 år24. marts 2011 kl. 08:30
#7
re: selvhjælp tror jeg.
Jajaja, så ku jeg alligevel godt :) I går holdt jeg mig fuldstændig i skindet, selvom jeg var på en café med min veninde, hvor de har nogle af de bedste kager, og hvor jeg plejer at gå amok i kageorgie. Men det føltes rigtig godt at kunne holde mig til danskvand og en lille rugbrødssandwich foran så mange fristelser. Flot at modstå ben&jerrys og chokoladekage, når det er inden for hjemmets vægge, det ved jeg ikke om jeg er klar til endnu :)
Ja, vi kører på!
13 år24. marts 2011 kl. 11:53
#8
re: selvhjælp tror jeg.
Stadigvæk er fingrene ude af kagedåsen.
til gengæld tror jeg jeg er blevet afhængig af mandler og rosiner. puha, skal lige passe på med mængderne af dette også!! måske skulle jeg sætte et lille delmål oveni der hedder ingen spisning efter aftensmad...
13 år24. marts 2011 kl. 22:31
#9
re: selvhjælp tror jeg.
Det går jo strygende det her :) Når først man kommer ind i det bliver det jo lettere at sige nej til sukker og kage, selvom kroppen stadig siger ja :) Måske skulle vi øge målet som du foreslår, med ikke at spise efter aftensmad, for der ryger tit lidt nødder, frugt eller andet, som egentlig ikke er usundt, men som heller ikke er for at stille sulten.
13 år26. marts 2011 kl. 13:09
#10
re: selvhjælp tror jeg.
Det er jeg frisk på. undtaget af weekender, for når min familie råæder slik, bliver jeg bare nøøødt til at have et alternativ ;)
Igår havde jeg min første bytur. og selv om øl ikke er slik, holdt jeg pænt igen og drak kun 1, 5 øl. Da de andre gik på Mc'en, blev det for mig til en halv nugget og en cola zero. Det er faktisk nemmere end man lige tror..
Lad os prøve at sige ingenting efter aftensmad, for mit vedkomne kun i hverdagene!!
13 år26. marts 2011 kl. 13:42



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });