Min personlige tråd

Du læser en tråd i debat > vægtvedligehold


#1
Min personlige tråd
Er blevet inspireret af alle de andre i vægttabsforaerne, der laver deres egne tråde som folk kan følge med i, så det vil jeg også gøre, bare med vægtvedligehold. Lyder måske ikke ligeså spændende, men det kommer også til at handle om min kamp imod min bulimi og mine ustabile spisemønstre :-)

Jeg er en pige på 18 år, der har lidt af anoreksi og siden bulimi som jeg stadig døjer med og det er jeg efterhånden virkelig træt af. Jeg har gået til diverse former for behandling og en milliard forskellige psykologer, pt går jeg kun til psykolog, da de andre behandlingsformer var for tidskrævende i forhold til at jeg går i 3g i gymnasiet.
Så kan man sige at jeg måske burde prioritere behandlingen og sætte gymnasiet på standby, men det har jeg altså valgt ikke at gøre da jeg gerne vil have lortet overstået - ja jeg er sindssygt skoletræt og HADER at gå i skole :-)

Jeg har vejet alt fra 85-45kg men jeg mener selv at min idealvægt ligger mellem de 60-65kg hvor jeg også befinder mig nu. Jeg har længe ligget omkring 58-60kg, men lige nu eksperimenterer jeg lidt med hvor jeg egentlig føler mig bedst tilpas og har derfor valgt at tage lidt på. Jeg er 175cm.

Jeg spiser rigtig uregelmæssigt, nogle dage spiser jeg under 1000kcal mens jeg andre dage indtager 3500.. Andre dage æder jeg alt jeg kan komme i nærheden af og kaster op. Men generelt spiser jeg ret sundt, i hvert fald når det ikke skal op igen. Jeg spiser som regel 3 måltider om dagen og går meget op i at få mine 600g grønt og det protein, kalk og fibre jeg skal have.
Jeg træner næsten dagligt, 1-2 timer i fitness, mest konditionstræning, men også styrketræning. Til hver træning plejer jeg at løbe 5-6km, træne yderligere 30-40min cardio (crosstrainer, cykel, stairmaster, romaskine) og 30min styrketræning.
Derudover sørger jeg for at gå en del ture og så har jeg en wii fit + jeg bruger engang imellem. Jeg skal også til at gå til noget holdtræning gennem fitnesscentret, lige pt. har jeg bare svært ved at finde tid da det kræver e del transport for at jeg kan komme til det nærmeste fitnesscenter i min kæde der afholder holdtræning - gør centret i min by nemlig ikke -.-'

Men mit mål er så at opretholde min nuværende vægt +/- 1-2kg og spise regelmæssigt og sundt og styrke min kondition og bygge lidt mere muskelmasse på måske. Og så naturligvis at komme ind i en normal spiserytme uden ædeflip og opkastninger.
Så jeg starter fra i dag og prøver så godt jeg kan.

Ovenpå en rigtig dårlig dag igår (mig og min mor skulle have været til koncert men så blev hun syg og jeg endte med to ædeflip, opkastninger og en del slik og kyllingespyd derefter) så siger vægten 62,2kg. Det er også fint nok, jeg kan bare ikke lade være med at panikke lidt fordi jeg ikke har været så højt oppe i 4 år. Men jeg har det egentlig fint med mit udseende, og synes at min krop er blevet meget flottere efter min lille vægtøgning gennem de sidste par uger.
Så jeg skal op at træne nu ovenpå at have lagt dagens madplan. Skal være sammen med en veninde senere, så det burde være umuligt for mig at falde i, + jeg har ingen penge at købe mad for...

Jeg vil løbende opdatere tråden, ved ikke om det bliver hver dag, men når jeg føler for det :)

God dag til alle derude!

Knus
xXPainfulPerfectionXx

13 år26. februar 2011 kl. 09:58
#2
re: Min personlige tråd
Kære xX - det var et meget personligt indlæg, jeg håber så meget for dig at du får den fornødne ro og overskud!! Det er jo svært at komme ud af spiseforstyrrelser, men jeg synes det lyder som om du både er fornuftig og har kampgejst!
Ja og rigtig positivt du synes godt om dig selv og kan se du er pæn!!
Held og lykke!!!
13 år27. februar 2011 kl. 20:47
#3
re: Min personlige tråd
Ja, så er det mandag og weekenden er faktisk gået rigtig godt.
Har fået trænet en masse lørdag og var til zumba for første gang i går i selskab med min mor, hvilket faktisk var både hyggeligt og sjovt, dog ikke helt så hårdt som jeg havde håbet, så jeg måtte supplere med 1,5times gåtur og 1 time med min wii fit + senere på dagen.
Har dog tabt mig mere end jeg havde regnet med alligevel men det plejer også at være sådan... Jeg satser på at holde vægten og så ryger den ned alligevel. Måske er det fordi jeg ikke spiser ekstra selvom jeg træner.
Synes ellers at jeg spiste ret godt i går.

Hele denne uge skal vi have terminsprøver i skolen, i hvert fald tirs, tors og fredag. Det er både lidt træls især for vi tirsdag og fredag først er færdige 19.30! Dvs jeg der har 1 times transport hver vej først er hjemme kl 20.30 -.-' Men det er rart nok at jeg først skal møde kl 13.30 for så kan jeg nå at træne inden da :)

Har sandsynligvis fået penge i dag hvilket bekymrer mig lidt, fordi jeg så har færre forhindringer i at falde i..
Jeg burde nok klippe mit mastercard over. Men det er sgu svært at tage sig sammen til.

Det var så lige en update :)
13 år28. februar 2011 kl. 07:09
#4
re: Min personlige tråd
Så er det næsten weekend igen. Jeg er kommet ind i en meget god rytme med at have to flip-fri dage i træk og så én med flip.. Det er self stadig ikke godt at jeg har æde/bræk-flippene, men mængden er trods alt reduceret hvis jeg går fra hveranden dag til hver tredje. Nogle gange kunne jeg gøre det tre dage i træk! Har ikke gjort det flere dage i træk i flere uger nu.. Har mindst været én dag imellem og i næsten to uger har det kun været hver tredje dag.

Jeg har fået trænet alle de dage jeg ikke har haft flip, og min kondition er faktisk blevet betydeligt bedre og jeg kan tydeligt se og mærke på mine arme at de er blevet mere muskuløse, nok også derfor at jeg vejer lidt mere end normalt.
I dag og de sidste par gange jeg har trænet, har jeg løbet 4km på 20min, altså 12km/t i 20min i træk, det har jeg aldrig kunnet før, nu er mit mål at nå 5km i træk med 12km/t og måske 5min i træk med 13km/t...

Fik brugt omkring 400kr på mad hvor det meste var til opkast, kun omkring 100kr til kyllingespyd og nødder bagefter flippet for at holde vægten.

Nu skal jeg så snart afsted til musikterminsprøve, men jeg gider virkelig ikke være nervøs, jeg gider knapt gøre mig umage, det er tredje terminsprøve denne uge og jeg kan bare ikke mere.. Det er alt for meget når man også har alm skolegang. Jeg overvejer bare at skrive mit navn på prøven og så aflevere og smutte.

Ville gerne have nået et zumba-hold i morgen, men kan simpelthen ikke nå til Hillerød og tilbage igen inden jeg skal på bytur med nogle venner...

Håber at det går alle jer godt :)
13 år4. marts 2011 kl. 12:21
#5
re: Min personlige tråd
Kære xx, kan du ikke fokusere på at din kondition er bedre og din krop flottere af træningen OG at dine flip er med to dage imellem!!??
Jeg ved det må være så afsindigt svært....
Håber du finder overskud til prøven og undgå at købe inde til din overspisning.
Knus Trif
13 år4. marts 2011 kl. 13:13
#6
re: Min personlige tråd
Jo, det er heller ikke sådan at jeg køber ind til et flip flere dage i forvejen, jeg mente at jeg havde spist for de penge dagen inden, ikke at jeg havde købt det den dag jeg skrev.. jeg glemte bare at skrive 'igår'.. :)

Hmm weekenden som endnu ikke er færdig er gået ret dårligt...
Er begyndt at have tvivl omkring hvorvidt jeg kan acceptere min nye vægt og overvejer at tabe mig igen.. Har en masse modstridende tanker og følelser og kan ikke rigtig beslutte mig for noget som helst og derfor bliver ingenting til noget..

Er vildt bange for at miste kontrollen over vægten, tænk hvis det begynder at løbe løbsk eller jeg fortryder min vægtøgning og ikke kan komme ned igen.
Nogle dage føler jeg mig dellefed og andre føler jeg mig lækker og slank. Hvordan kan ens kropsbillede ændres så drastisk fra dag til dag?

Jeg føler mig ret modløs omkring omkring motionen. Selvom det går bedre end nogensinde, så føler jeg et enormt pres, for hvis ikke jeg yder mit bedste hver gang eller endnu bedre, så skuffer jeg mig selv og så er hele dagen ødelagt. Jeg føler at motionen er ved at tage overhånd og det skræmmer mig. Nogle dage er jeg simpelthen så træt at tanken om fitness kunne få mig til at græde, men jeg SKAL alligevel derop for hvis jeg først giver efter én dag så kan det være det sker igen... og igen...

13 år6. marts 2011 kl. 13:41
#7
re: Min personlige tråd
Det kender jeg alt for godt.

Jeg kaster ikke selv om, fordi jeg er så glad for mine tænder, men hvis jeg ikke var, ville jeg sikkert også.
Jeg ved, hvordan man ændrs, én dag spiser man og pludselig er alt ændret.
& hvor man synes man er dellefed, men alligevel er der andre dage, hvor man er ok tilfreds.
Lige nu er jeg i min "tilfredse" humør, men det vil ikke undre mig, hvis det ændres, hvis jeg ikke taber mig!

Held og lykke,
Jeg glæder mig til at følge dig.
13 år7. marts 2011 kl. 20:15
#8
re: Min personlige tråd
Nå så blev det weekend igen. Vægten sagde 63,3kg i dag hvilket jeg er ret tilfreds med ovenpå at jeg åd sushi i læssevis og chokolade og slik i går aftes. Nå... Så er kulhydratdepoterne da fyldt op.......

Fik trænet i dag: 20min løb m. 12/kmt, 20min crosstrainer, 20min cykel (10km på de 20min blev det til!)
Derefter også 20min styrketræning. Mine overarme er ved at blive ret store af muskler... Ved ikke om jeg er glad for det eller ej, på en måde er det ret fedt men alligevel får det mig til at føle mig lidt maskulin..

I aften skal jeg i byen, endelig langt om længe, med en veninde i KBH. Så skal vi på diskotek, det bliver rigtig fedt at komme lidt ud, det er længe siden. Heldigvis ingen spekulationer omkring alkohol-kalorier, da jeg aldrig rører den slags stads. Jeg kommer til at være høj på sødemidler, kostfibre og endorfiner fra min træning i stedet ;)

I morgen byder dagen på to danskafleveringer og historielektier samt at-forberedelser og self fitness... Og søndag zumba med min mor :)

I dag fik jeg min engelsk-terminsprøve tilbage, fik 10 selvom jeg kun brugte én time ud af de 5 vi havde til rådighed.. Så er ret tilfreds med det. Håber det er et gået ligeså godt med dansk. I musik håber jeg bare på et 2tal -.-'

Håber I alle får en god weekend :)

13 år11. marts 2011 kl. 20:56
#9
re: Min personlige tråd
Er lige kommet hjem fra København, hvor jeg har været i biografen med en veninde og to venner. Det har været en lang dag og jeg er MEGET træt. Vejede 61,4kg i morges. Tabt 1,5 siden i går. Har fået alt for lidt at spise i dag. Det blev ikke til noget med aftensmad fordi jeg skulle direkte fra fitness afsted til biografen. Så jeg endte med tre gulerødder og en pose nellie dellies... Ikke så sundt.

Til gengæld fik jeg sund morgenmad og frokost og fik trænet. Jeg synes at jeg er kommet okay igennem ugen. Med flip sidste lørdag, mandag og onsdag. Tjah det kunne være værre. Jeg klare i går fint og idag. Men jeg har på fornemmelsen at det ender galt i morgen fordi jeg både er træt og sulten allerede nu og jeg har rigtig, rigtig slemme abstinenser.

Da jeg kom hjem fra bioen, havde jeg fået et brev om at jeg har fået feriepenge fra da jeg arbejdede sidste år så får lige 1200 ekstra ind på kontoen næste måned, bonus :D

Søndag står den på zumba-marathon, tre timers zumba i træk :) Dejligt, dejlig. Er blevet rigtig glad for at gå til det. Det er rart med afveksling fra den vanlige fitness.

Næste uge står på AT, så det er vigtigt at jeg holder mig selv i kort snor med flip, så jeg kan fokusere på at få lavet noget ordenligt. Nu tror jeg at jeg vil gå i seng og få sovet.. for kan næsten ikke holde øjnene åbne.

Håber at I derude får en rigtig god weekend!
13 år18. marts 2011 kl. 23:11
#10
re: Min personlige tråd
Åh hjælp, det går rigtig skidt

Sidste uge gik ellers så godt, men nu har jeg haft flip både lørdag, søndag og i dag efter skole. 3 flip hver dag. + efterflip hvor jeg ikke kastede op. Min vægt er fin nok, holder sig indenfor de grænser jeg vil have den til, men mine abstinenser bryder mig helt ned.
Har kastet op cirka 70 gange dagligt i de tre dage gennemsnitligt. Altså i tre sæt, 3x20min dagligt.
Er så træt og depri at jeg knapt kan stå på benene. Jeg overvejer seriøst at blive hjemme i morgen så jeg kan slappe lidt af, løbe en tur og spiser sundt. Men vi har 4 moduler i morgen og jeg får så dårlig samvittighed ved tanken om at blive væk da mit fravær allerede er højt. Jeg er så bange for at få frataget min SU eller blive taget til samtale af viceinspektøren selvom jeg endnu ikke er blevet advaret trods alt.

Fuck, hvor jeg glæder mig til at gymnasiet er slut, jeg kan ikke holde det lort ud længere. Jeg skulle aldrig have været i gymnasiet, det er intet andet end spild af tid. Men jeg kan ligeså godt bide i det sure æble og tage de sidste måneder med. Havde det været sidste år nu, var jeg droppet ud. Det skulle jeg have gjort for lang tid siden.

Håber at bestyrelsen kan se lidt igennem fingre med mit fravær da de ved at jeg er syg... Jeg håber....
:'-(
13 år21. marts 2011 kl. 21:13



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });