Hej anonyme.
Jeg blev ærlig talt vred på dine vegne da jeg læste dit indlæg, for jeg synes ikke din omgangskreds respekterer dig og dine ønsker.
Du kan ikke lave om på dem, du kan udelukkende lave om på dig selv og det du udsender, så det er der du skal tage fat.
Du er nødt til én gang for alle at beslutte dig for at holde fast i DIN livsstil og DINE vaner, som DU har lyst til og behov for, og så lad din familie og venner om det de vil.
Hvis de presser på, så sig pænt nej tak, ingen bortforklaringer, ingen undskyldninger, bare NEJ TAK. Hvis de bliver ved, gentager du blot de gyldne ord NEJ TAK.
Det gider de ikke særlig længe, og når du holder ved, så vil de, hurtigere end du tror, holde op og lade dig om at vælge det du vil.
Hvis du har noget at skulle ha sagt hvad angår menuen, så sørg for at der altid er sunde alternativer, f.eks grønsager/salat til aftensmaden, og frugt til eftermiddagskaffen.
Ellers spørg om de har et stykke frugt, et æble har de fleste.
Sidst men ikke mindst, så er det vigtigste at være konsekvent, og ikke snyde dig selv. Det kan nemlig være lidt nemmere at "skyde skylden" på familie og venner, hvis man ikke kan holde sig til det man har lovet sig selv.
Men det er ikke deres skyld, du vælger selv hvad du putter i munden, uanset hvad de siger og gør, eller hvor sure de bliver.
Vær tro mod dig selv, overhold aftaler med dig selv som du gør med andre, dem ville du ikke svigte på samme måde.
Og tænk så lidt over hvorfor de så gerne "nøder" dig - er der måske lidt jalousi over at du lever sundt og træffer gode valg...?
Måske du kan bane vejen for en ny og sundere trend i din omgangskreds, og hvis ikke - så gør det for dig selv, du fortjener det!!
mvh
Bøge - der er kendt for at være "lidt mærkelig" hvad mad angår, og INGEN stiller spørgsmål. Jo, måske for at få gode råd, ellers ikke :0)
#2 af Bøge (slettet)
Hverken familie eller vennekreds synes at jeg skal tabe mig - ikke fordi de ikke kan se ideen i det men det er jo ligegyldigt om man vejer lidt for meget eller ej. Og motion er det rene tidsspilde.
Man køber slik og kager og fortæller glad at det har de købt for min skyld og når nu jeg er på besøg, skal vi have god mad (med masser af fløde osv. osv.)
Jeg har fortalt flere gange at jeg egentlig helst ikke vil lokkes og det kan de da godt forstå, siger de og fortsætter som altid.
Er der nogen der har erfaring med at stoppe dette? Jeg kan jo ikke isolere mig hjemme i lejligheden men er omvendt vildt træt af at det tager en uge at rette op på et besøg ude af huset. Lige i starten prøvede jeg at spise meget lidt af det fede noget, men det udløste en vis surhed.