Velkommen tilbage - jeg har også lige meldt ind igen igen igen. Og fra idag startet indtastninger HELT. Jeg prøvede min gallekjole i går og det var et sørgeligt syn med de små 10 cm der stod åben i ryggen og den kunne ikke lukkes :-(
Så lad os kæmpe sammen. Jeg har taget 10 kilo på - det fatter jeg slet ikke at jeg har tilladt mig selv. ØV. Men det skal være løgn - de er væk inden nytår. Gider ikke at det hele skal gå hurtigt og være surt, så jeg går ikke helt så drastisk til værks som dig. Har også spist chokolade i dag, men det blev tastet ind ;-)
Kh Karina
#2 af KarinaHadsten (slettet)
Denne gang er det seriøst. Denne gang er det ikke: nu skal jeg til at tage mig sammen. Denne gang er det meldt ud til manden: den står på kur i de næste 2 måneder. Jeg vil også fortælle det til resten af familien og vennerne.
Det er første skridt i min plan: point of no return. Når alle ved det, så får jeg nok heller ikke mulighed for at glemme det eller tilsidesætte det.
Andet skridt er planlægning.
Maden: I første omgang (de næste 2 måneder) så er alt stort set forbudt - på nær en enkelt sukkerfri sodavand om ugen. Og frugt - så meget frugt jeg gider spise. Ingen kager, slik, smør, desert etc etc. Tilbage på 1 lille-mellem portion og tallerkenmodellen.
Motion: Uha, det er her jeg har den sorteste samvittighed. Jeg gider i bund og grund ikke motion. Jeg har mere lyst til at lave andre ting. Og jeg kom aldrig rigtig igang med motionen efter vinter. Bevares.. jeg laver da ting: leger fangeleg med ungerne, graver i haven etc. Men ikke regelmæssigt og ikke nok. Jeg vil lave en plan over min uge som muliggør motion. Og melde denne plan ud til min mand, så han vil sparke mig ud af døren de dage hvor jeg selv har svært ved det.
Vægtvedligehold? Jo... på en måde - men også vægttab. Jeg synes det er svært med vægtvedligehold fordi jeg i bund og grund rigtig godt kan lide mad og hygge omkring bordet. Og fordi jeg i bund og grund aldrig rigtig har fundet ud af at nyde motion og at få lige så meget ud af motion som af at se en god film og de andre (stillesiddende) hobbier jeg har.