Hej Cowgirlie
Det lød lidt som om du har brug for nogen at snakke med i et tidligere indlæg......der er mange der har meldt sig og vil lytte, men hvad med derude IRL .....har du nogen at snakke med der?
Du er absolut ikke overvægtig, det kan jeg sige uden at have mødt dig, men derfor kan man jo godt have et par kilo der "sidder forkert".
Jeg vejer mig om morgenen før jeg spiser noget, på samme tidspunkt af dagen og uden tøj.....så ved jeg at forholdene er de samme hver gang.
Det er ligemeget hvornår du vejer dig, bare du gør det på samme tidspunkt fra gang til gang og helst med (eller uden) nogenlunde lige meget tøj på.
Jeg er svært overvægtig.....det siger mit BMI tal, min læge og mit spejl.
Men jeg vil ikke være slave af alle de tal.
Jeg har besluttet mig for at tabe mig for at min datter kan beholde sin mor, i forhåbentlig mange år endnu og jeg er selvfølgelig bevidst om min vægt og min fedtprocent og forsøger at presse begge ned.
Men jeg ved at jeg når et punkt hvor jeg er tilfreds og så stopper jeg.....osse selvom jeg ikke er nået ned på min ønske/målvægt der hedder 68 kg.
Det er ikke vigtigt hvad man vejer, hvad ens BMI tal, eller fedtprocent er eller om man har et par håndtag eller en lille topmave.
Det er vigtigt hvordan man har det med sig selv, hvordan man opfatter sig selv og om man ellers er sund og rask.
Hvad er det du ser når du kigger i spejlet?
Hvor sidder de ekstra kilo?
Knus PhatC
#2 af Phatchick (slettet)
Jeg er lidt nysgerrig.
Hvordan måler i jeres vægt, så i synes det er den som gælder?
Hvor meget tøj har i på når i vejer jer normalt?
På hvilket tidpunkt på dagen vejer du dig? - og hvor meget har du spist på det tidspunkt?
Hvordan kan du se om du er svær overvægtig, overvægtig, buttet, normalbygget eller undervægtig?
Jeg kender metoden BMI, Taljen, -100 fra din højde og selvfølgelig "kig-dig-selv-i-spejlet" hvor man selv skal bedømme.
Jeg er en kvinde, vejer gennemsnitlig 60 kg ( da jeg ikke er sikker på hvordan jeg skal veje mig, så det gælder ) jeg er 165 cm høj, og kun 14 år.
Personligt er jeg lidt i tvivl:
Min BMI: 22.0386 = normalvægtig (måske en anelse buttet)
Min THR (Talje: 68 cm | Hofte: 81 cm): 0.8395 = "Mænds talje/hofteforhold skal være mindre end 1. Kvinders talje/hofteforhold skal være mindre end 0,8." Dvs. 0.0395 for meget.
100 - 165 = 65 - jeg vejer 60 kg
Og når jeg kigger mig selv i spejlet, kan jeg se at jeg trænger til at tabe mig måske 5 kg.
Håber nogen kan hjælpe.