Basalbehov i kalorier..

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
Basalbehov i kalorier..
Jeg har tastet ind jeg gerne vil tabe mig fra ca 100 til 65 kg.. den står til at jeg skal have 12-1300 kalorer om dagen. hvilket jeg synes er lidt, men den skriver a jeg har en mål konflikt- at jeg for at tabe mig skal spise mindre end mit basal behov. men mit basal behov er vel ikke kun 1200 kalroer..?? jeg overholder de 1200 hver dag...Hvordan skal det forståes..
8 år24. november 2015 kl. 16:15
#2
Se her min dag kalorieregnskab: 'skal spise' er dit basisbehov madital.dk
Mit er 1224 kal.
Du skal vælge at tabe dig langsommere. Så bliver madital tilfreds :-)
Se også madital.dk
8 år24. november 2015 kl. 17:06
#3
PS - se også siden. madital.dk Næsten nederst, indlægget fra Lone re: "Datobjælken"
8 år24. november 2015 kl. 18:56
#4
tak
men under mit kaloriebehov står der 1700 men den er indtastet til at jeg må få 1275 hver dag det er også det der srår der foroven og det den kalkulerer med så det der 1700 ved jeg ikke hvad er?
8 år25. november 2015 kl. 10:15
#5
Med "kaloriebehov ... 1700" Mener du så "skal spise" ? På hvilken side ser du kaloriebehov ?
8 år25. november 2015 kl. 13:50
#6
Dit basale behov for energi, når du vejer 100 kg, er større end hvis du vejer 63. De der 1700 er nok dit basale behov lige nu med en vægt på 100 kg. Det vil ændre sig, som du taber dig. Altså, blive mindre. Man anbefaler at man lægger sig tæt på sit basale behov, så kroppen ikke tror, der er hungersnød og derfor modarbejder dig. Den er programmeret til overlevelse uanset hvad du selv mener.

Så selvom du kan nøjes med 1200 kcal om dagen, er din krops behov jo større. Taber du dig hurtigt (1 kg om ugen), er forskellen stor - og madital.dk er opsat så vi ikke kan sætte os vilde mål. Madital.dk har fokus på sundheden imens. Derfor anbefaler siden at du sætter kcal-indtaget op, så du ikke mishandler din krop undervejs.
8 år25. november 2015 kl. 21:57


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });