vægten står næsten stille suk.

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
vægten står næsten stille suk.
Min vægt har næsten stået stille i flere måneder.
Den kan svinge et par kg pr uge
min start vægt var 99 maj 2014.
nu står den på 87 +- 2 kg sådan har den været siden november.
Enelig er jeg godt til freds med vægt tabet men vil gerne ned på 80 kg.
jeg har rengørings job og forbrænder meget på en dag .
Jeg har haft mit aktivitet til at stå på 1.7 men d vægten har stået fast længe tænkte heg at jeg havde læst herinde at man kunne sætte den lavere en periode så jeg satte den i sidste uge på 1,3 har fulgt tæt på deri 448 kalc pr dag og glade smil og ballancen fint i følge de skulle jeg også havde tabt mig hver dag men der sker ikke noget på vægten....
jo + 2 kg siden sidste uge kan ikke lige hitte ud af hvad jeg gør forkert .
Jeg forbrænder i hverdagen mellem 2300 og 2700 kalc via mit polarloop ur.
hvordan får jeg givet mit vægt tab et boast hjælp .
9 år10. april 2015 kl. 08:27
#2
1448 skulle der stå.
9 år10. april 2015 kl. 08:47
#3
Hvad spiser du på en typisk dag? Både hvilken mad og hvor mange kalorier cirka?

9 år10. april 2015 kl. 09:08
#4
Flytter du på din vægt (som jeg gør) kan den vise 2 kg forskelligt hvis ikke den ender på præcis samme sted på gulvet.
Min vægt stod også stille, men det hjalp da jeg begyndte at veje maden og skrive alt ned. Åbenbart spiste jeg mere end jeg troede.
9 år10. april 2015 kl. 09:48
#5
Jeg vejer min mad hver gang smiler.
Jeg prøvede faktisk at flytte vægten idag men ellers står den det samme sted på fast gulv.
Vesttrup det er forskelligt hvad jeg spiser på en dag som regel frugt og knæk brød morgen/ formiddag .
salat eller brød middag og alm mad til aften alt er vejen jeg har båden sidste uge Ca spist 1400/1500 kalc om dagen og lagt på den grønne streg som jeg skulle .
kan ikke rigtig gennemskue hver det går galt.
9 år10. april 2015 kl. 20:08
#6
Hvis du forbrænder 2300 kcal og kun indtager 1400, er der hungersnød. Spis mere. Bare en uge og se hvad der sker. Når man gør rent, bruger man meget energi. Den skal ind igen, så man ligger lige under sin basisforbrænding. En afvigelse på mere end 1000 kcal vil give kroppen anledning til at tro at du sulter. Så op med kcal. Proteiner og vitaminer og vand. Masser af det.
9 år10. april 2015 kl. 23:11
#7
Jeg er nu ikke enig i at der er hungersnød med en kalorieforskel på 900 mellem ind og ud forudsat at de 1400 kalorier du indtager dækker dit basalbehov (som jeg læser ud fra dit indlæg er 1448 kalorier - og at du prøver at ligge omkring det). Men tror alligevel firkanten har ret i, at du skal prøve at spise noget mere og fokus på proteiner i en uges tid for at se om du kan booste vægttabet.

Kroppen er en underlig størrelse, der ikke har læst alle teorierne omkring vægttab. Så den ved ikke at når der er flere kalorier ud end ind, så skal den smide et bestemt antal gram. Den vil gøre det på den lange bane, men det er frustrerende at den ikke bare gør det når den teoretisk skal gøre det.

Som firkanten også skriver; proteiner og vand. Jeg ville som det første prøve, at skifte frugten og knækbrødet ud med grønt og protein. F.eks. starte dagen med en omelet med grønt eller noget cultura/skyr eller lignende proteinrigt mælkeprodukt. Eller hvis du kan spise kød om morgenen så noget af det med grønt til - og så drikke meget vand.

Hvad er din fordeling af kulhydrat/fedt/protein?
9 år13. april 2015 kl. 09:36
#8
Vestrup :Sådan lidt ala stenalder kost kan jeg se vestrup omelet bliver det ikke til om morgnen jeg møder kl 5 smiler,
men vil da helt klart spise mere skyr /cultura en periode :-)
Tænker jeg vil spise omeletten og grønsagerne om middagen elsker omelet.
Jeg syntes også mit vægt tab gilk godt lang tid med har måske lidt mistet fokus på det fordi det ikke sker noget ved godt de sidste kg når man kommer over 10 er seje (Trænger nok til et spark i røven for at få motivationen tilbage tak for gode råd.
9 år13. april 2015 kl. 13:21
#9
Når du skriver at du har mistet fokus, hvad mener du så? For hvis du får du vejet og tastet alt hvad du indtager, så synes jeg da du holder fokus....eller er det manglende fokus lig med at der ryger noget ind der ikke er vejet/registreret? har du haft den på både 1,7 i aktivitetsniveau og tastet det ind du forbrænder ifølge polarloop? For det kan give uoverensstemmelser.

Umiddelbart vil din krop slippe kilo hvis du holder ved - hvis du fortsætter med at indtage dit basalbehov og have forbrændt flere kalorier end du indtager.

Det er vildt demotiverende når vægten står stille - jeg vil også gerne tabe det hele på den halve tid. Men der er desværre ingen anden genvej end at forbrænde mere end man indtager.

Er du blevet checket af lægen? Da jeg var herinde første gang og tabte næste 26 kg, startede jeg også med stort set ikke at tabe mig selvom alle tal var rigtige. Jeg fik konstateret lavt stofskifte og kom på medicin. Måske du skulle blive checket når det er så lang tid at du har gjort det rigtige uden at der sker noget.
9 år14. april 2015 kl. 11:49
#10
Jeg fik faktisk checket mit stofskifte i februar, da jeg ikke havde tabt noget i 6 uger. Desværre (eller heldigvis) var det helt ok :( Men det var ganske let - bare en blodprøve. (Ved ikke om der er større check). Prøv at få det gjort.
9 år14. april 2015 kl. 12:23



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });