Igang med at se fremad

Du læser en tråd i debat > vægttab


#1
Igang med at se fremad
Jeg har logget på madital i dag for første gang i laaaang tid. Men nu er det altså nødvendigt. Tilbage i 2008 tabte jeg 20 kilo med madital frem mod mit bryllup. Desværre har jeg taget mindst 15 kilo på :( Det er bare så dumt og hvor har jeg da bare skældt ud på mig selv. Men nu er jeg klar til at se fremad - for det er lidt mere konstruktivt :) Den kommende tid vil jeg .....

- Indtaste alt i madital
- Drikke masser af vand
- Sørge for at få min søvn
- Få mere gang i min spinningcykel og blive aktiv til karate
- Minimere mit kakaoindtag til 1 kop dagligt (i første omgang)
- Lave madplan, så den sunde stil bliver planlagt

Glæder mig til at få læst lidt mere op på hvad der rør sig herinde. Har kun lige bladret hurtigt i de nyeste indlæg på forum, men har allerede genkendt nogle navne fra tidligere.
10 år24. april 2013 kl. 09:18
#2
re: Igang med at se fremad
Velkommen tilbage (Selvom jeg selvfølgelig er alt for ny til at huske dig fra dengang).

Jeg glæder mig til at følge din vej igennem vægttabet igen og håber at det vil lykkedes for dig at få vendt dine vaner permanent denne gang :) Og så tror jeg desuden ikke på at det hjælper at skælde sig selv ud - at se fremad og arbejde konstruktivt med ens mål er en lang bedre vej set med mine øjne i hvert fald ;)

Og så må du da meget gerne dele din madplan med os andre herinde. Jeg får i hvert fald meget ud af at blive inspireret af andres madplaner og opskrifter når jeg selv sidder og planlægger mine uger :)
10 år24. april 2013 kl. 16:05
#3
re: Igang med at se fremad
Hej KarinaHadsten

selvfølgelig ikke rart at det er derfor du er tilbage , men vil nu alligevel sige velkommen igen ;-)
jeg har ændret brugernavn til tynd68. før var det flittiglise.
vi må hjælpe hinanden.
jeg selv kom helt ned på 68kg og holdte vægten i 6år
men min mors sygdom og død gjore, at jeg mistede fokus
vægt i dag 80kg. så det er 12kg der skal væk
men som du siger nu skal vi fremad :-)
10 år24. april 2013 kl. 16:18
#4
re: Igang med at se fremad
Velkommen tilbage - fra en til som vist er for ny til at kende dig.

Det vigtigste er ikke hvad der skete i går, men hvad du gør i morgen; og vigtigst lige nu er helt klart, at du har stoppet den nedadgående (eller opadgående?) spiral, så du ikke fortsætter med at tage på. Du ved jo hvad der skal til - og det lyder som nogle gode første skridt du har planlagt!
10 år24. april 2013 kl. 16:28
#5
re: Igang med at se fremad
Hej igen
flot at du er startet igen ,inden du har tage det hele og mere på igen. De 5 kg er vigtige.
du har nu nået en maxvægt, som du formentligt gerne vil holde.
næste gang du har tabt dig meget, sætter du en ny lavere maxvægt fx 5kg lavere, som du så holder...

det er flot at du har trænet din evne til at holde vægten og du har før tabt dig, så du ved hvordan man gør.
held og lykke
10 år24. april 2013 kl. 17:57
#6
re: Igang med at se fremad
Typisk mig at tage en beslutning en dag og have de bedste intensioner, men ikke få gjort noget ved det. Nå men jeg prøver lige igen at starte op. Og denne gang har jeg bestemt mig for at jeg vil trække min søn med i projekt sund livsstil. Ja hele familien bliver nok berørt, men ham og jeg skal stille nogle mål op. Han er nemlig blevet lidt godt i stand og er nogle gange lidt ked af det. Og han skal konfirmeres næste år, så det ville være fint hvis vi som fælles projekt kunne have at vi skal tabe os.

Men I skal da alle have tak for velkomsten - nye som gamle. flittiglise/tynd68 ked af at høre om din mor - ikke noget at sige til at det kan påvirke alle gode intensioner.

biologi c - jeg tror at næste gang jeg har tabt mig skal jeg ha en deal med mig selv at stiger vægten bare 2 kilo så er det fuld fokus på at få dem smidt igen. Det er nu en gang mere overskueligt med 2 kilo end 15.
10 år15. maj 2013 kl. 15:03
#7
Hmmmm - det er så 3 år siden
Sad lige og bladrede i gamle indlæg efter at have indset, at NU må der tastes i madital igen. Så faldt jeg over denne tråd - startet af mig selv, hvor jeg for 3 år siden ville igang med projekt vægttab igen. Det gik ikke for godt den gang. Min søn, som jeg skrev at jeg skulle have med er dog i mellemtiden blev en lang og tynd flot fyr. Ingen vægtbroblemer der - tænk om man bare kunne vokse 10-20 cm i stedet. Flere cm at fordele vægten på hihi. Nå men det vil min mand, som er et par cm lavere end mig nok ikke klappe i hænderne over.

Nå men jeg er på banen igen. Der er røget endnu mere på siden sidst. Jeg har haft nogle vægttabsperioder, hvor jeg på 8 uger har tabt 12 kilo, men de er røget på igen. Så nu er jeg tilbage på madital, for at lave det sunde, langsomme, men sikre vægttab. Jeg bliver sikkert træt af at taste, men jeg vil forsøge at holde fast i det, for jeg ved jo det virker for mig. Vægten er på 98,2 - faktisk det højeste jeg nogensinde har vejet uden at være gravid :( Altså bort set fra for et par dage siden hvor den var 99,1. Men nu skal det gå EN vej og det er NED. Jeg er top motiveret.
7 år3. maj 2016 kl. 09:29
#8
Jeg hepper på dig, det skal nok lykkes for dig denne gang! :) Det er godt, du er top motiveret. Vil du tabe dig ved at tælle kalorier udelukkende, eller dyrker du motion ind over? :)
7 år3. maj 2016 kl. 11:28
#9
Jeg dyrker også motion. Jeg går til karate, som jeg dog har sat på standby lidt til fordel for træning i motionscenter sammen med mine teenagedrenge, som snart flytter hjemmefra. Så et forsøg på at få lidt tid med dem i stedet for at tage i hver sin retning og træne. Jeg forsøger at komme i motionscenter 2-3 gange om ugen og dertil elsker jeg lange gåture. Var i går ude at gå 7 km og har en planlagt tur Kr Himmelfartsdag på 10-12 km. Så der bliver i høj grad tænkt på motion sideløbende med kosten. Jeg har en skridttæller og hvis den ikke når MINDST 10.000 bliver jeg irriteret. Jeg har nogle gange vadet rundt i huset for at få de sidste 1000 skridt. Måske lidt fjollet men det hele tæller jo.
7 år3. maj 2016 kl. 12:56
#10
Det er aldrig rart at komme tilbage herind, men jeg er sikker på vi er flere som netop er "gengangere" som forstår dig; og så er det altså hamrende sejt at man rent faktisk reflekterer over at man er nødt til at gøre noget andet, når vægten sniger sig opad. Så High-five for at tage action!

Jeg kender godt til det med at det bliver kedeligt at tælle og veje - personligt synes jeg hurtigt man får øje-målet justeret, og så har det for mig handlet meget om at have nogle bestemte retter hvor jeg ved hvor mange kcal der er i en portion af en vis størrelse (fx proteinkugler med 50 kcal pr styk - så er det hurtig hovedregning når man spiser af dem). Så behøver man ikke tælle hele tiden, eller det føles i hvert fald lidt bedre sådan for mig :)
7 år3. maj 2016 kl. 13:40



For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });