Hej Sus,
Til lykke med at du er normalvægtig. Det lyder som om du stadig har behov for at arbejde med din spiseforstyrrelse på det psykologiske plan.
Jeg synes du ved lejlighed skal snakke med lægen om hvad fornemmelsen i maven kan være.
Har du prøvet at slappe rigtig godt af i maven? Måske åndedrætsøvelser med fokus på chakraerne kan hjælpe til at fokusere lidt energi, kender du sådan nogen øvelser?
Dit indlæg fik mig til at huske en klog kones spørgsmål: Hvad er du sulten efter at der skal ske i dit liv?
#2 af SiriS (slettet)
Jeg er egentlig normalvægtig, men vil alligvel gerne tabe mig lidt og i hvert fald holde vægten.
Jeg er ved at være på banen igen efter en spiseforstyrrelse, så det er jo dejligt.
Jeg oplever dog, at jeg, selvom jeg får de 1200 kalorier om dagen, kan føle en mærkelig form for "sult", selv lige efter måltider. Det er sådan en "tom" fornemmelse, eller måske en smule gnaven, lige under solar plexus. Det er meget svært for mig at vurdere, om jeg er sulten eller ej, når den fornemmelse er der hele tiden. Det kan næsten umuligt være reel sult, eftersom det også kan være der lige ovenpå et måltid, hvor jeg har spist mig godt mæt.
Er der nogen, der har oplevet noget af det samme?
Jeg overvejer lidt, om det evt. kan være fordi, jeg tænker så meget over mad?
Med venlig hilsen,
Sus