Her er mine råd til dig i din situation:
I princippet kan du jo spise alt, bare du bruger flere kalorier end du indtager. Det kan du holde øje med ved at indtaste alt hvad du spiser. Du kan spise deres salater - uden dressing og croutoner. De har også de der pakker med små gulerødder, og du kan drikke te og kaffe og vand og mælk, og lidt juice. Skal du have en burger, kan du tage den uden dressing, undgå dem med bacon og evt. droppe over- eller underdelen af brødet. Du kan øve dig i at levne. Jeg vil vædde med, at du godt ved, hvad du har godt af at spise, og hvad ikke. Hvis du vil arbejde med at leve med fristelserne, så væn dig til at spørge dig selv, om du tror, at det du skal til at sætte tænderne i vil gøre dig godt eller skidt. Og så selvfølgelig vælge det der gør dig godt.
Det lyder som om du får godt med ustruktureret motion, det kunne du jo supplere med løbetræning, spinning eller andet der giver høj forbrænding 3-5 gange om ugen.
Sørg for en god døgnrytme og væske nok. Er du udhvilet og i balance, er det nemmere at stå imod fristelserne. Det lyder fx ikke helt sundt med 9 timers vagter - er det egentlig helt lovligt, når du kun er 15?
#2 af SiriS (slettet)
Men nu er det sådan at jeg arbejder på mc donalds, hvor jeg jo kan spise gratis hver dag. & det er altså svært at modstå. Men på den anden side, så bevæger jeg mig meget når jeg er på arbejde. Når jeg fx. har 9 timers vagt - og har en halv times pause, så går jeg virkelig virkelig meget! Dvs. 8½ time står/går jeg/bærer jeg på tunge ting. + at jeg nogle gange cykler til arbejde - der har jeg 5 kilometer ind, og 5 igen tilbage. Mit spørgsmål er, om jeg kan blive ved med at spise på macen, og så stadig tabe mig? Nogle gode råd eller andet? Btw, så er jeg 15 år, 164 cm, vejer 60 kg.
Please, help!