Hejsa.
Hmm altså umiddelbart vil jeg mene at det er bedst at spise minimum 1200 kcal om dagen, netop fordi forbrændingen kan gå i stå, og fordi din krop kommer til at mangle vigtige næringsstoffer hvis du spiser mindre end 1200 kcal om dagen.
Jeg prøvede selv for 5 år siden at tabe 12 kg på 6 uger ved at indtage mellem 600 og 400 kcal om dagen! Med den viden jeg har i dag, kan jeg godt se at det var fuldstændig sindssygt og meget usundt at indtage så lidt. Det kan godt være, at jeg tabte mig meget hurtigt, men til gengæld følte jeg mig meget sløv og var tit tæt på at besvime. Desuden så det heller ikke pænt ud, fordi min hud hang meget, da den ikke kunne nå at følge med vægttabet.
Så jeg vil råde dig til at spise et sted mellem 1200 og 1500 kcal om dagen. På den måde vil du tabe dig gennemsnitligt ½ til 1 kg om ugen. Er det ikke hurtigt nok? I hvert fald er det den metode jeg selv benytter mig af. Det kan godt være at jeg er nødt til at være tålmodig med vægttabet, men til gengæld har jeg det langt bedre mens jeg er i gang med det, end hvis jeg kun indtog mellem 400 og 600 kcal. Det er vigtigt at holde in mente, at kuren ikke må gå ud over ens helbred. Hvis du har det godt under kuren, er der også større chance for at du holder dig til den og ikke falder i undervejs, fordi du simpelthen er ved at dø af sult...
#2 af Svira (slettet)
Er det et problem at jeg ikke spiser mere, for umiddelbart skulle jeg mene at jeg vil tabe mig hurtigere. Har dog hørt at for lidt mad stopper forbrændingen. Findes der nogle her med en smule viden om dette? - på forhånd mange tak :)