Hej. har fundet ud af at hvis jeg midt i mellem frokost og aftensmad får disse trange som du også har, så skærer jeg et æble ud i små bidder og hælder lidt Cheasy Vanilie yougurt hen over. Det smager dejligt sødt og så er der proteiner i som holder længer i maven end kulhydraterne gør. Når jeg har spist dette, så går jeg igang med et eller andet projekt (orydning, rengøring, gåtur eller hvad jeg nu finder på) så får jeg tankerne en på noget andet, og "glemmer " at proppe noget i munden.
Et andet råd er et stykke tyggegummi - det kan gøre nderværker.
#2 af idabs (slettet)
Jeg har et efterhånden stort problem. I tiden mellem frokosten og aftensmaden spiser jeg alt alt for meget.
Da jeg har frokost kl.11.30 i hverdagene og aftensmaden først ligger omkring kl19, er der et stort tidsrum, hvor jeg bare småspiser hele tiden.
Det er for det meste de sunde ting, der ryger ned (nødder, rosiner, groft knækbrød, frugt osv.), men det nytter jo ikke noget, når jeg spiser for meget af det. Især nødder og rosiner tæller en del i regnskabet. Jeg er stadig i energiunderskud, når dagen slutter, men det bekymrer mig, at jeg ikke kan styre min madtrang i de timer.
Så hvad skal jeg gøre? Hvordan kan jeg tage kontrollen igen?