Sådan TO UGER har lige haft... Vågner om morgenen og tænker YEs, idag kan jeg sagtens klare den, men alligevel er der hver dag røget lidt for meget ned. Heller ikke chips eller kager eller andet sjov, men bare ekstra mad!
Jeg tror helt afgjort det hænger sammen med følelserne.(ihvertfald for mig), når man er bare en anelse ude af balance, så spiser man altså mere...
Jeg tror du skal vælge at være stolt over, at det er vildere end det er, du kunne jo nemt været gået fuldstændig amok!
Tillad dig selv at være menneskelig engang imellem, og ikke 100% perfekt :)
Tænk på din sundhed istedet for din vægt, og husk at sille spørgsmåltegn til alt hvad du putter i munden, tal lidt med dig selv om det, så vælger man tit det 'rigtige', og skulle du vælge noget mindre sundt, ja så kan du være stolt over i dte mindste at have VALGT det helt selv, så man ikke bagefter føler, at man har gjort noget uden at tænke sig om!
Jeg er selv tilbage på hesten igen idag, og for hver dag der går godt, er jeg et skridt nærmere målet!
Du VED jo du kan, du skal bare lige tro på det igeb :)
KH
Helle.
#2 af HelleC74 (slettet)
Jeg har de sidste to uger været hevet ud af mine vanlige omgivelser. Den første uge var ejg i berlin og der gik det faktisk okay. Jeg valgte groft og frugt til morgenmad, kaffe latte frugt/grønt til mioddagsmad og salat med proteiner og evt. olie til aftensmad og udsvinget var måske en smule mere sukkerfrit kaloriefattig tysk slik såsom halspastiller etc fordi det er sjovt! Men denne uge har altså været svær. Jeg opholder mig hos en veninde og ugen har været præget af mange receptioner, fester og så fremdeles. Jeg har dog max drukket en enkel genstand til to (Lørdag og onsdag) og en halv øl igår. Men jeg kan bare ikke styre mit madindtag! Jeg ved ikke hvad der sker! Jeg får ikke overdrevet mange kalorier, måske en 1800-1900 kcal, men det er mere min tankegang jeg er bekymret for. FX igår, hvor jeg var lidt småsulten kl 11 fordi jeg havde spist kl 5. Istedet for bare at tage et stykke frugt, en kop kaffe med mælk el.lign. gik jeg i 7 11 og købte to alm.kyllingespyd og spiste en kæmpe gulerod! Det var der jo INGEN seriøst INGEN grund til. Jeg havde lige været på date og var meget forvirret og en smule frustreret fordi mine følelser måske ikke er helt reelle, men kan det være grunden til dette indtag. Tænkte jeg ville kompensere for det i morges og kun spise en smule, men har allerede spist en banan mere end jeg plejer. Er bange for det er en ond cirkel. Jeg VIL ÍKKE VÆRE DEN TYKKE PIGE IGEN!!!
Jeg har det seneste halvandet års tid lavet en drasisk ændring i mine spisevaner og har tabt de der 15 kilo ca. og det her er første gang jeg har skejet så meget ud i sådan en lang periode! Jeg føler mig klam og ulækker og oppustet når jeg vågner om morgenen og kan slet ikke finde motivationen til at "sulte" mig lidt. Jeg er bare så bange for at tage på igen og lade stå til, for jeg har det virkelig godt med den m¨de jeg ser ud på pt. Men nu synes jeg allerede jeg kan se et ekstra lag fedt over hele kroppen... Hjælp PLEASE hjælp ,mig med at komme op på hesten og giv mig gode råd! Please!! De sure smiley demotiverer mig så meget!
Ps. Prøver at taste så meget ind som muligt, men det er lidt svært når jeg ikke er hjemme. Igår er dog tastet rigtigt ind samt et par enkelte andre dage de seneste to uger...
HJÆLP!