Det var nemlig det jeg heller ikke helt forstod- det med at man slet ikke kan tabe sig, selvom man vælger at synde med alkohol. Altså nu er det heldigvis ikke så meget jeg mangler at tabe mig- en ca. 5 kg i løbet af de næste 3 måneder. Mit problem er lidt at jeg ikke har vejet mig under mit vægttab- dels fordi, det skete da jeg lige var stoppet som danser og derfor vidste at der også ville ryge en del muskler, dels fordi jeg var bange for at blive for sygeligt optaget af mit vægttab, og så ville jeg næsten heller bare kunne gøre det stille og roligt. I og med jeg ikke har haft en vægt, er det dog netop svært at se hvilken effekt alkohol har på min vægt. Overvejer dog lidt at veje mig for første gang i flere år i morgen, men ved ikke om jeg tør!!!
Hmmm må danse en masse når jeg er i byen!!! Hvis de dog bare snart ville lade være med at spille det frygtelige house alle steder. Hvornår spiller de ryste-røv musik!!!!!!!??!!!!!
#12 af bruger slettet
Den med, at man ikke kan tabe sig i en hel uge efter at man har drukket alkohol, den har jeg hørt før, og jeg aner ikke, hvor det kommer fra. Men det er en skrøne, du ikke skal tro på (og jeg har kurverne til at bevise det!!!).
Du kan, som du rigtigtnok antager, sagtens bare regne med, at det, du har indtaget ekstra i alkohol, det skal der spises mindre imellem perioderne, så går det lige op. Men jeg synes, at du frem for at skrue for meget ned på maden for at gøre plads til det, så skal du sætte dine mål lidt lavere. Hvis du drikker pænt igennem hver 3. uge og så følger en normalt sund kur imellem det, så skulle det stadig kunne blive til et pænt vægttab i stedet for at sulte dig selv imellem turene.
Så mit råd er: Bliv ved med at holde dig på mellem de 1200 og 1600 kcal. - måske til den lave side, hvis du kan. Tag dine ture med glæde og tast dem ind og så skal du nok se, at gennemsnittet over 3 uger viser, at du stadig godt kan tabe dig. Og så vær glad for det tempo, det kan lade sige gøre i. Hellere være på kur dobbelt så længe uden at det bliver hårdt end at være på en kort kur, hvor man er asocial og bliver træt af det.
For øvrigt kan byture også give en del motion - jeg var til koncert i aftes og mine ben er pænt ømme nu, så noget fysisk aktivitet må det da være blevet til :-D