Hej Lene Gammelmor
Det er heller ikke lykkedes mig at opnå "fuldt hus" i smileys endnu :-)
Fiskesmileyen kommer fx aldrig til at smile på min opgørelse - jeg har ikke spist fisk i mere end 20 år, har så forsøgt flere gange i løbet af det sidste 1/2 år, men desværre uden succes. Jeg har taget konsekvensen af dét og spiser nu fiskeolie som kosttilskud.
Men ellers har jeg haft 5-7 glade smileys dagligt i den forgangne uge, hvor jeg har tastet mad og drikke ind. I dag mangler jeg fx stadig 500 ml. væske og 100 g grønt..en pære om lidt nok udløse en smiley mere :-) Men du ret: smiley-mærkningen og den anbefalede/opgjorte procentvise fordeling fungerer fint som vejledning...og mon ikke øvelse gør mester? Jeg tror, at vi kommer til at spise mere og mere hensigstmæssigt efterhånden som vi arbejder på sagen :-)
Også fortsat god søndag aften til dig - må din kommende uge blive sund og god :-)
Futura
#2 af Futura (slettet)
Jeg har nok byens gladeste fiskesmiley. Jeg var da heller ikke selv klar over at jeg ofte får ½ kilo fisk på en uge. Min overskudssmiley er også glad - det er jo lissom hele fidusen.
MEN uha når vi kommer til fedtsyre fordelingen - min store kærlighed til især ost gør at den smiley vist ikke har været glad en eneste gang på en måned. Så jeg trøster mig med at mit fedt nu kun sidder på indersiden af mine blodårer :-)
Vædskesmileyen - hold da op, det er svært. Men jeg prøver og jeg ved at jeg har godt af det.
Nej, jeg synes at de smileyer er svære at gøre glade. Jeg spiser en hel del salat, men det må være lette varer for det komme ikke op på 600 gram, ikke engang med de mængder af gulerødder jeg gnasker i mig.
Dog - jeg er glad for den vejledning der ligger i disse smileys og jeg er især glad for at stedet her ikke er faldet for en eller anden fiks mad -ide.
Men jeg vænner mig stadig til tanken om at det er resten af mit liv jeg skal være opmærksom på hvad jeg spiser og der er dage hvor jeg må gøre som medlemmerne af AA og sige at det er bare en dag ad gangen og det kan jeg jeg godt klare. Det er når jeg har lyst til et kæmpe stykke OST.......
Ha en dejlig søndag aften - og jeg er sikker på at der venter en skøn og sund uge forude.
KH Lene Gammelmor