Tihi - jeg har lige diskuteret med en kollega (en diskussion på den gode og sjove måde) om hvordan man skal forstå det her med at tro eller vide. Eksemplet var at en anden kollega huskede fra sin skoletid at han havde svaret på et spørgsmål i matematik : "Jeg tror det gir 5" (tænkt eks). Så havde matematiklæreren sagt "Du skal ikke tro du skal vide". Min kollega påstod nu at når han sagde jeg tror så var det da også fordi han vidste det. Men hvor min påstand er at ordet tro indikerer en eller anden form for usikkerhed. Det blev til en længere diskussion, hvor jeg forsøgte at være meget selvhævdende :-D
Så jeg føler virkelig at jeg har fået løst dagens opgave. Men jeg fortsætter med at være på udkig efter situationer hvor jeg kan være selvhævdende.
Kh Karina
#82 af KarinaHadsten (slettet)
Jeg har det lidt værre idag. Skal forsøge at være mere selvhævdende. Men okay. Måske har jeg gjort lidt i den retning. Jeg har lidt problemer med at jeg skal holde en kollega i Indien igang med nogle opgaver og han havde så spurgt om det var okay at han ventede til mandag fordi han havde andre opgaver. Og her måtte jeg så gå tin min chef og holde hende fast i problemet med at vi altså var nødt til at finde ud af HVEM der kan bestemme over Inderens tid. Jeg gik ikke derfra før jeg havde en klar aftale om at jeg var i min fulde ret til at sige til Inderen at de opgaver jeg gav ham havde 1. prioritet og alt andet skal lægges til side. Det fik jeg så kommunikeret til ham, men dog måske lidt mere afdæmpet fordi jeg ved at det er ved at være weekend i Indien og han sikkert ikke får set på det før mandag. Men han er ikke i tvivl om hvilke opgaver der er top priority i næste uge :-)
Jeg holder løbende øje med andre situationer hvor jeg kan være selvhævdende. Skal til en familiekomsammen i aften - måske der melder sig en situation. Jeg synes godt nok det er svært.
Kh Karina