vægten efter jul...

Du læser en tråd i debat > vægttab

#1
vægten efter jul...
Er i kommet jer oven på julen fristelser? :)

Ja her er der så røget 1,5 kg på, og det er på sølle 4 dage! :(
Men jeg vidste det og var forberedet på det, havde dog håbet på kun 1 kg, men sådan er julen!

Når jeg kommer op på vægten hos lægen i næste uge bliver det ikke sjovt; det jeg har tabt mig mens jeg har gået til vægtkontrol der, er nu taget på igen!

Det er lige meget, jeg har nye planer for mit liv og der kommer til at ske mange spændende ting i 2008. :)

Vægten kommer helt sikkert til at gå nedad nu, for nu er det MIG som der skal tænkes på og prioriteres, det er helt sikkert!

Håber i alle har haft en god jul og er kommet godt over den?

KÆMPE KNUS

PS: mon der kommer et BOOM af tilmeldinger (på madital) her i januar, med folk der skal a med julesulen?
16 år27. december 2007 kl. 08:36
#2
re: vægten efter jul...
Jeg tror vi kan vente et indryk af nogen størrelse her efter nytår - det bliver sjovt med lidt nyt liv på forummet igen.

Angående din læge, så må du jo fortælle ham om dine nye planer. Hvad problemet har bestået i og hvad du helt specifikt vil gøre for at forbedre det.

Så vidt jeg husker var problemet at du er meget på farten og at du er selvstændig, så det at tage pauser var ikke bare sådan lige noget du kan gøre. Er det rigtigt husket? Hvad vil du så gøre for at ændre det her i det nye år? Sådan helt konkret og specifikt?

Jeg spørger fordi min erfaring siger mig at jeg ikke har den store held med at sige ting som: "Nu skal jeg spise mindre" og "Nu skal jeg spise sundere" - mens ting som: "Kun én portion" og "Der skal være mindst 100 gram grøntsager på tallerknen om aftenen" er noget som virker fordi det er konkret og man ved præcist hvornår det ikke er overholdt. Hvis du vil prioritere dig og tænke på dig selv, så skal du også formulere præcist hvordan og hvornår. Der skal skaffes tid i kalenderen - ellers bliver det ved hensigserklæringerne.

Kan du se hvad jeg mener? Jeg håber du tager mine ord i den hensigt de er skrevet - som en hjælp til at konkretisere dine planer så de kan føres ud i livet.

Jeg håber at det i 2008 vil lykkedes for dig!

Jeg har haft en dejlig jul - fuld af fede madvarer uden skyggen af dårlig samvittighed. Og med 2 små børn så har jeg også oplevet noget af julen i børnehøjde og det er en dejlig oplevelse. Over julen er nu så meget sagt - vi mangler stadig et julebesøg.
16 år27. december 2007 kl. 13:06
#3
re: vægten efter jul...
Hej Iakob.
Jeg tror det er december i det store og hele hvor jeg har haft tid til at tænke, reflektere, og gøre tingene op.
Jeg er ikke selvstændig - endnu! Men er ved at nyt job / starte selvstændigt! Jeg vil SELV planlægge min tid. Jeg har tidsplaner for hvad jeg gør hvornår. Så der bliver sat tid af til motion blandt andet!
(som du skirver; er der skaffet tid i kalenderen) Jeg vil prioritere madlavning og motion frem for kaffe-slapperas med vennerne (de er inforstået) ;)

Jeg har haft meget travlt i efteråret, og det skal være slut!!! :D

Der er heller ingen dårlig samvittighed over + på vægten her, har nydt julen og nyder den stadig.

Dejligt at høre din jul har været go' og håber i fotsat får nogle gode dage! :)
16 år27. december 2007 kl. 15:02
#4
re: vægten efter jul...
hej helle

skal vi ikke sige "pyt " med de 1,5kilo og så gå rigtig til den 2 januar mht. at leve sundt og varieret samt fedtfattig. ;O) vi hved jo vi kan.

og tak for din julehilsen i andet indlæg , det var sødt af dig ;O) vi har haft en dejlig, hyggelig og rolig jul.

jeg vil stadig gerne følge dig og bakke dig op ;O)

held og lykke med dine nye tiltag og planer. ;O)

og rigtig godt nytår.

knus lise
16 år27. december 2007 kl. 17:10
#5
re: vægten efter jul...
Jeg er i øvrigt enig med Lise... vi starter på en frisk i januar.
16 år27. december 2007 kl. 19:25
#6
re: vægten efter jul...
Det lyder godt piger... :)
Jeg stod op i morges og havde masser af energi og nye idéer. Så jeg røg til computeren.
Jeg leder efter et motionshold for overvægtige (jeg vejer jo 120kg, så det ville være "fedt" HI HI) men det skal være i Vejle. Jeg kunne INTET finde, hverken aerobic, step eller anden form for motion.. Jeg er SÅ vred, ikke fordi der ingen hold er, det er træls i sig selv. Men jeg fandt et hav af sider med råd og udvalg der bare snakker snakker og snakker om fede børn og voksne og hvad de skal gøre ved dette problem. - men der sker jo åbenbart ikke noget! :(

Så nu har jeg selv taget action og skrevet til et par steder - hvad de vil sige til et hold for overvægtige - jeg skal nok hjælpe med at samle et hold!

læs min blog med indlæget: (et forældet link er blevet fjernet)

Nå, men nu vil jeg ud og gå en tur, det kan da endnu lade sig gøre... HI HI

Vi ses i morgen - 2008!
Rigtig godt nytår og pas på jeres og andres øjne og lemmer... :)

KÆMPE KNUS
16 år31. december 2007 kl. 09:23
#7
re: vægten efter jul...
Hej Helle!
Forstår din frustration, det er da utroligt. Men som du siger: de snakker og snakker og.....
Super med dit initiativ. Det skal nok lykkes :-)
Vi ses i det nye år.
Mange nytårshilsner fra Vibse ;-)

16 år31. december 2007 kl. 12:41
#8
re: vægten efter jul...
Jeg kan huske da jeg studerede og meldte mig på et hold aerobics for begyndere. Jeg følte mig godt nok snydt fordi det det var en flok åleslanke sild som kendte alle begreberne og bevælgelserne. Jeg holdt naturligvis hurtigt op igen.

Dengang tænkte jeg præcist som dig: hvorfor er der ingen hold for rigtige begyndere? Dem med 10+ kilo, ingen kondi, ingen koordination og ingen erfaring med sportstypen?

Så.. knaldgod initiativ!! Flot at du kan finde tid og overskud til at samle sådan et hold. Skriv lige igen omkring hvordan det så gik og hvilke svar du fik.
16 år1. januar 2008 kl. 09:47
#9
re: vægten efter jul...
Hej Helle

Du mangler et hold for overvægtige i Vejle og der har jeg løsningen. CURVES. det er kun for kvinder mænd har ingen adgang. Det ligger i Vinding og går ud på at du træner ½ time 3 gange pr uge. Den halve time gir SÅÅÅ mange cm på målebåndet og der er både tykke og tynde høje og lave hihi. Det er for alle og de tilbyder kostundervisning hvis man vil men prøv at tage en prøvetime hos dem og se hvad du syntes. Eneste minus (efter min mening) er man binder sig for 1 år så gir man 329 pr måned ønsker man måned for måned så koster det 500 kr i måneden så det er dyrt syntes jeg men meget effektivt og der kommer masser af sved hi hi
16 år1. januar 2008 kl. 14:16
#10
re: vægten efter jul...
Hej Sommer
Har godt hørt om det, og det er altså ikke mig at bruge allesens slags maskiner 3 gange i ugen. - vil meget hellere på et hold med rytme o g bevægelse.
Men hvordan er det - ER man med på et hold eller?
Men helt sikkert er Curves i mine overvejelser, hvis mine initiativer med at starte hold her i Tørring glipper! :)
16 år2. januar 2008 kl. 19:52


For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...
window.addEventListener("load", function(){ setTimeout(function () { if (typeof window.cookieconsent !== 'undefined'){ window.cookieconsent.initialise({ "palette": { "popup": { "background": "#444" }, "button": { "background": "#f0ad4e", // orange: "#f0ad4e", //"#14a7d0" //grøn: #5cb85c "text": "black" } }, "theme": "classic", "position": "bottom", "static": false, "type": "opt-in", "content": { "message": "🍪 Cookieinfo

Madital.dk bruger cookies til at huske dine indstillinger, analysere trafikken samt til at markedsføre vores website. Du kan til enhver tid ændre dit valg via vores ", "dismiss": "OK", "allow": "Det er fint", "deny": "Afvis", "link": " cookiepolitik.", "href": "https://www.madital.dk/om-madital/vilkaar-og-betingelser/cookiepolitik/" }, onInitialise: function(status) { if(status == cookieconsent.status.allow) { runScriptsRequiringConsent(); } }, onStatusChange: function(status) { if (this.hasConsented()) { runScriptsRequiringConsent(); } /*else { document.cookie = "_ga=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gat_UA-1116525-1=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; document.cookie = "_gid=;domain=.madital.dk;expires=Thu, 01 Jan 1970 00:00:00 GMT;path=/"; }*/ createCookie("cookieconsent_time","now",365); } }) } }, 1000); });