jeg har valgt boksning og svømning fordi jeg synes det er sjovt, og det er vigtigt, ellers går jeg nemt i stå med træning. Desuden så er der ikke så meget boksning ved boksetræning, vi laver en masse andre øvelser end at stå og slå på en sæk, vi løber og laver mavebøjninger og meget andet - og svømning kan jeg bare ikke helt slippe, jeg er som sagt gammel elitesvømmer :o)
Men som jeg skrev så kan man ikke punktforbrænde, så når du træner er det kroppen selv, der bestemmer, hvor den vil smide fedtet. Man kan til gengæld godt træne en bestemt del af kroppen, så man får flere muskler der.
Men ellers tusind tak for dit svar, Spacy.
og iakob, jeg kan kun anbefale en gang boksetrænig fx. i fitnessdk, hvor jeg træner, det er bare super sjovt, og super hårdt, jeg troede ikke, det var noget for mig, men jeg er helt bidt af det :o) Der er også utrolig meget konditionstræning i det.
#12 af bruger slettet
Jeg synes du er på rette vej ved de forslag til ændringer du har nævnt. Mere salat og grønt til aften, mere frugt og grønt i løbet af dagen og oftere måltider for at undgå blodsukker rutsjetur.
At andre ikke mener du skal tabe dig de 4 kg du vil af med skal du bare ignorere og så fortælle om at du ønsker at leve sundt så du ikke får sygdomme senere hen i livet.
At ville af med 4 kg. eller 30 kg. kommer ud på et....begge ønsker er helt ok da det er overvægt som generer plus ønsket om at have en sund krop og en sund kost som har indflydelse på mange ting her i livet.
Personen med 4 kilo i overskud på vægten kan være lige så generet af det som personen med 30 kg overvægt. De er begget generet af det både psykisk og fysisk. Rent helbredsmæssigt er den mest overvægtige selvfølgelig mere truede end den mindre overvægtige men jeg er sikker på at hvis du via diverse programmer fik testet din levealder så ville den nok stige hvis du tabte de sidste kiloer og det er jo også værd at tage med :-)