Hej bricha07,
Velkommen til :-)
Aktivitetsniveauet er på forhånd sat til 1,5. Du kan ændre det under Min profil > Indstillinger > Aktivitet.
Det anbefalede er 1,6 men desværre ligger mange under dette. Derfor er det forudindstillet til 1,5 med mulighed for at ændre.
Prøv evt. at udfylde en hel uge og se, hvad dit samlede tal bliver. Se det under Min dag > Motion > Detaljer om motion. Så får du et godt indtryk af, hvor du ligger.
Tallet er i øvrigt ikke dit basalbehov, men dit totale energibehov. Lad os sige, at dit basalbehov er 1400 kcal. Så vil dit totale energibehov være 1400 kcal x 1,5.
Jeg håber, at jeg besvarede dit spørgsmål. Du er meget velkommen til at spørge yderligere ind for uddybning eller nyopståede :-)
Mvh Lone
#2 af Lone (administrator)
Jeg er 37 år, vejer 96,4 kg og har været mere eller mindre overvægtig det meste af mit voksenliv. Jeg har tabt mange kg. ved forskellige kure, nupo - ddv - suppekure osv. Men desværre taget det hele på igen + lidt ekstra. Da min vægt var faretruende tæt på 3 cifre fik jeg nok. Nu skulle det være. Og ikke bare en kur som så mange gange før, men en varig ændring. Dette program tror jeg er rigtig godt for mig. Siden jeg startede for 3 dage siden har jeg ihvertfald fået øjnene op for hvor mine problemer ligger. (og har allerede tabt mig lidt)
Jeg har dog et spørgsmål som jeg håber at kunne få hjælp til. Jeg har ikke rigtig kunne finde ud af det her på siden.
Aktivitetsniveauet er på forhånd udfyldt. Er det mit basalstofskifte og al aktivitet skal udfyldes udover det? Og hvordan finder jeg ud af det der indeks? (det er sat til 1,5)
Held og lykke til jer alle